INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Barometr
Polska


Barometr Polska wrzesień 2017. Świetna passa trwa

Marek Serafin, 2017-11-06
     

We wrześniu 2017 polskie porty obsłużyły 4 117,5 tys. pasażerów a dynamika wzrostu przewozów wyniosła aż 18,9%. Również w trzecim miesiącu szczytu letniego obsłużono ponad 4 mln pasażerów.

 

Uwaga: Są to dane przybliżone, gdyż lotnisko Chopina, tradycyjnie już, podaje liczbę zaokrągloną – 1,65 mln pasażerów.

 

To było świetne zwieńczenie szczytu sezonu letniego. Trwa wspaniała passa na rynku charterowym, a LOT nadal gna do przodu rozwijając przewozy tranzytowe via WAW. Bardzo ostro o tani rynek konkurują Ryanair i Wizz Air.

Uwaga: należy pamiętać, że bieżący rok jest rokiem przestępnym.

 

Komentarz PRTL.pl

Wyniki września różnią się od sierpniowych i lipcowych tylko w niewielkim stopniu. Nieco mniejszy jest ruch charterowy i ogólnie rzecz ujmując - wakacyjny, natomiast powraca z dużym natężeniem ruch biznesowy. LOT nadal zwiększa oferowanie o ponad 30% - miesiąc do miesiąca. Zwiększył dynamikę wzrostu oferowania W6 wyprzedzając pod tym względem FR. Udział pierwszej trójki w łącznym oferowaniu wynosi nadal prawie 75% (74,5%).

 

Grupa LH restrukturyzuje oferowanie zwiększając je w jednym aglomeracjach, a zmniejszając w innych. Szczegóły poniżej. Cały czas aktywna jest grupa AF/KL, a właściwie jej „holenderski oddział”.

 

Kończy się sezon charterowy. Możemy już powiedzieć, że rynek ten wyszedł z kryzysu. Zmienił priorytety kierunkowe - na europejskie, a dodatkowo poprawia się sytuacja na rynku tureckim. Postępuje koncentracja ruchu charterowego w wielkich „zagłębiach” - warszawskim, śląskim, wielkopolskim i dolnośląskim i trójmiejskim.

 

Nie tylko dzięki FR, ale również i LO, rosną szybko przewozy krajowe. Sytuacja ulegnie dużej zmianie w Zimie 2017/18, gdy FR zawiesi rejsy z WAW do GDN i WRO, a pozostaną tylko szczecińskie.

 

Cały rynek

Wybrane dane o oferowaniu (w tys. foteli, zmiany w %):

- cały rynek: 3 690,9 (+15,8!),

- FR: 1 008,1 (+17,9),

- W6: 841,7 (+19,7),

- LO: 898,7(+32,4!!!),

- Grupa LH: (LH+LX+OS+EW+4U+SN): 360,0 (-2,6),

- AF/KL: 88,6 (+18,3),

- DY/D8: 79,9 (-10,3), zawieszenie rejsów WAW-LGW,

- SK: 65,8 (+7,9),

- IAG (BA/EI/VY/IB: 43,5 (-2,2),

- AY:23,6 (+4,5).

 

Uwagi:

- tu podajemy tylko dane dla tych linii, które operują do co najmniej dwóch miast w Polsce.

   

 

Koniec części I.

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

 

 

Źródło: Porty lotnicze, IATA, AEA, ACI, PRTL.pl

 

 

 

 

 

Tagi:

Komunikacja | Lotnisko | Odprawa pasażerska | Oferowanie | Pasażer | Popyt | Praca | Przewozy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony