INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Barometr
Polska


Barometr Polska październik 2017. Świetna passa trwa

Marek Serafin, 2017-12-06
     

W październiku 2017 polskie porty obsłużyły prawie 3 534 tys. pasażerów a dynamika wzrostu przewozów wyniosła aż 20,4%. To tegoroczny rekord!

 

Uwaga: Są to dane przybliżone, gdyż lotnisko Chopina, tradycyjnie już, podaje liczbę zaokrągloną – 1,43 mln pasażerów.

 

Ojcowie sukcesu są ci sami co wcześniej. LOT nadal gna do przodu rozwijając siatkę i przewozy tranzytowe via WAW. Wyjątkowo szybko rosną przewozy charterowe. Bardzo ostro o tani rynek konkurują Ryanair i Wizz Air. A dane o oferowaniu pokazują, że równie dobry powinien być sezon zimowy.

 

 

Uwaga: należy pamiętać, że bieżący rok jest rokiem przestępnym.

 

Komentarz PRTL.pl

 

LOT cały czas rozwija siatkę przewozów dodając wciąż nowe połączenia zasilające hub w Warszawie. Wielu przewoźników, pomimo końca szczytu letniego utrzymuje bardzo wysokie poziomy oferowania nie redukując oferty. I tak W6 znów zwiększył dynamikę wzrostu oferowania ponownie wyprzedzając pod tym względem FR, i to znacznie. Udział pierwszej trójki w łącznym oferowaniu wyniósł prawie 74%.

 

Grupa LH dodaje oferowanie tylko w niektórych aglomeracjach. Wciąż preferuje KRK

 

Kończy się sezon charterowy. Dane wskazują, że sezon wakacyjny ulega wydłużeniu. W KTW, POZ indeksy były znacznie wyższe niż we wrześniu. Najprawdopodobniej analogiczna sytuacja miała miejsce w innych „zagłębiach czarterowych” – WAW, WRO i GDN. To bardzo ważna zmiana rynkowa. Kolejną powinno przynieść wejście na rynek charterowy, od lata 2018 spółki-córki FR – Ryanair Sun. Bardzo szybko rosną przewozy krajowy, ale hossa skończyła się od początku sezonu zimowego, gdy FR zawiesił połączenia z WAW do WRO i GDN.

 

Cały rynek.

Wybrane dane o oferowaniu (w tys. foteli, zmiany w %):

  • cały rynek: 3 733,3 (19,0),
  • FR: 1 016,1 (+17,8),
  • W6: 832,8 (+22,8!!),
  • LO: 906,9 (+35,3!!),
  • Grupa LH: (LH+LX+OS+EW+4U+SN): 363,2 (+1,3),
  • AF/KL/HV: 91,9 (+21,1),
  • DY/D8: 82,8 (-8,4), zawieszenie rejsów WAW-LGW,
  • SK: 65,7 (+9,5),
  • IAG (BA/EI/VY/IB: 42,2 (-6,4),

 

Uwaga: tu podajemy tylko dane dla tych linii, które operują do co najmniej dwóch miast w Polsce.

 

Koniec części I.

 

 

Zdjęcie: Marek Kowalczyk, epwa.pl

Marek Serafin

PRTL.pl

 

Źródło: Porty lotnicze, IATA, AEA, ACI, PRTL.Pl

 

 

 

Tagi:

ACI | AEA | IATA | Lotnisko | Odprawa pasażerska | Przewozy


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony