INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA



Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Komentarz tygodnia 14-20.04.2017. Czy członkostwo w STAR Alliance ma dla LOT-u jeszcze sens?

Marek Serafin, 2017-04-21
 

To komentarz na zamówienie naszego Czytelnika. Pytanie padło w kontekście rosnącej konkurencji LOT-u z Grupą Lufthansy, szczególnie na trasach dalekiego zasięgu. Przykładem jest tu prawie równoczesne uruchomienie połączeń do Los Angeles przez LOT i Austrian. Obie linie, w bardzo znacznym stopniu, będą starały się wypełniać swoje rejsy ruchem tranzytowym z Europy Środkowo-Wschodniej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 07-13.04.2017. Nowy sezon - nowe połączenia

Marek Serafin, 2017-04-14

Portal annaero sporządził bardzo interesujące zestawienia dotyczące nowych połączeń uruchamianych przez przewoźników - globalnie. Chodzi tu o trasy, które swoją inaugurację mają na samym początku sezonu letniego.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 07-13.04.2017. LOT kontra Austrian na Atlantyku

Marek Serafin, 2017-04-14

„Chwilę” po rozpoczęciu przez LOT operacji do Los Angeles, to samo zrobił Austrian Airlines. Członek Grupy Lufthansy będzie oferował do sześciu rejsów tygodniowo, z wykorzystaniem nieco większego niż Dreamliner samolotu - B777-200.

czytaj więcej

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) o dronach

Mikołaj Doskocz, 2017-04-14

EASA na poważnie wzięła się za drony. Prace trwają już od kilku lat, ale powoli widać tego efekty a do końca 2018 roku mają wejść w życie pierwsze wspólnotowe przepisy regulujące latanie bezzałogowcami. Coś na kształt PART-ów w lotnictwie cywilnym. Będzie sporo zmian w stosunku do tego, jak przepisy wyglądają dzisiaj, więc warto zapoznać się z głównymi założeniami. Ciekawie przedstawił to Piotr Kasprzyk na ostatniej Konferencji o Bezzałogowych Statkach Powietrznych.

czytaj więcej

Eurodeputowani o prawach pasażerów lotniczych

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-04-13

Parlament Europejski uchwalił w pierwszym czytaniu nowelizację rozporządzenie 261/04 już 5 lutego 2014 roku. Wstępne stanowisko eurodeputowanych nie zachwyci linii lotniczych, ale nie spodoba się też pasażerom.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 31.03-06.04.2017. Zmiany w strategii Ryanaira

Marek Serafin, 2017-04-07

Przez dziesięciolecia model biznesowy linii był monolitem. Wszystko było podporządkowane jednej zasadzie – jak najniższe ceny, dzięki najniższym kosztom. Przewoźnik unikał jakichkolwiek modyfikacji, które oznaczałyby komplikowanie modelu, a więc groziłyby wyższymi kosztami operacyjnymi. I przyszły zmiany, opisywane przez nas wielokrotnie. Pozwalają one zdecydowanie powiększać bazę klientów linii. Wchodzić w nowe segmenty rynkowe.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 31.03-06.04.2017. Co dla naszego rynku lotniczego oznacza powstanie charterowego Ryanair Sun?

Marek Serafin, 2017-04-07

Niedowiarkowie, którzy wątpili w szczerość i powagę zapewnień prezesa Ryanaira o zamiarze utworzenia w Polsce nowego przewoźnika charterowego, bardzo szybko musieli zmienić zdanie. Teraz kwestia jest już przesądzona. Ryanair rozpoczął rekrutację personelu do spółki Ryanair Sun, która rozpocznie działalność w Polsce w lecie roku 2018.

czytaj więcej

Polemika z raportem Warsaw Enterprise Institute dotyczącym Centralnego Portu Komunikacyjnego

Marek Serafin, 2017-04-06

Trudno, co jakiś czas nie wracać do kwestii CPL-u, teraz już, jako głównego elementu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dyskusja trwa cały czas, a ranga projektu nabiera wymiaru cywilizacyjnego. Powtarzane jest porównywanie go do budowy portu morskiego w Gdyni.

czytaj więcej

Jakie będą skutki pojawienia się dalekodystansowego przewoźnika nisko kosztowego w Europie Środkowej? Część II

Marek Serafin, 2017-04-04

Czy to, co napisałem w części pierwszej artykułu, oznacza, że LOT, w sytuacji ataku ze strony LCC, nie ma szans na skuteczną, a przede wszystkim, rentowną obronę swoich połączeń dalekiego zasięgu? Życie biznesowe nie jest aż tak proste. Wiele będzie zależało od konkretnych rozwiązań przyjętych przez LCC.

czytaj więcej

Jakie będą skutki pojawienia się dalekodystansowego przewoźnika nisko kosztowego w Europie Środkowej?

Marek Serafin, 2017-04-03

Niniejszy tekst jest kontynuacją dyskusji zapoczątkowanej artykułem pana Macieja Dziudzika Long haul low cost operations from Central Europe. Stanowi też próbę odpowiedzi na pytania postawione przez pana Dziudzika w uwagach do mojego ostatniego Komentarza Tygodnia.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 24-30.03.2017. Tanie połączenia dalekodystansowe z Europy Środkowej?

Marek Serafin, 2017-03-31

Niedawno opublikowaliśmy artykuł pana Macieja Dziudzika „Long haul low cost operations from Central Europe”. Ponieważ artykuł i sam temat są bardzo ciekawe i ważne to w dzisiejszym Komentarzu tygodnia postaram się poruszyć kilka dodatkowych kwestii oraz rzucić nowe światło na problemy już poruszone.

czytaj więcej

Bruksela - ostatnia nadzieja przewoźników

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-03-30

Rezultaty lobbingu linii lotniczych o ograniczenie ochrony praw pasażerów lotniczych w instytucjach Unii Europejskiej są znikome. Niemniej przekonanie europejskich prawodawców pozostaje ich jedyną nadzieją.

czytaj więcej

Czy port w Modlinie może skutecznie przejmować część ruchu z lotniska Chopina?

Marek Serafin, 2017-03-29

Trwa gorąca debata dotycząca potrzeby budowy Centralnego Portu Lotniczego. Jednak nawet w przypadku szybkiej pozytywnej decyzji, dotyczącej konkretnego projektu, w konkretnej lokalizacji to i tak jego uruchomienie jest dość odległe w czasie. Prawdopodobnie, trzeba będzie czekać, co najmniej dziesięć lat.

czytaj więcej

Wyniki przewozowe wybranych linii europejskich - luty 2017

Marek Serafin, 2017-03-28

Jak już informowaliśmy AEA zakończyła swoją działalność, podobnie, jak ELFAA, i brak jest obecnie „centralnego” źródła informacji o wynikach przewozowych europejskich przewoźników rozkładowych, zarówno sieciowych (AEA), jak i tanich (ELFAA).

czytaj więcej

>>>

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony