INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Wyrok w sprawie Lufthansa przeciwko Komisji Europejskiej – problemy ze środkami zaradczymi w transporcie lotniczym

Jakub Kociubiński, 2018-05-24
     

Dnia 16 maja Sąd Unii Europejskiej (szósta izba) unieważnił w części decyzję Komisji Europejskiej (KE) nakazującej Lufthansie wprowadzenie ograniczeń w zakresie czasu na start lub lądowanie i taryfowych na wybranych trasach europejskich (T-712/16). 

 

Choć rozstrzygnięcie pochodzi sprzed kilku dni sprawa, która dała mu początek liczy sobie ponad dekadę i pokazuje praktyczne i prawne problemy związane z regulacją rynku i przede wszystkim z nadzorem nad wcześniejszymi decyzjami mającymi na celu utrzymanie konkurencyjności sektora.

 

Początków tytułowej sprawy należy szukać w przeprowadzonej w 2005 r. koncentracji z udziałem Lufthansy i SWISS. W wyniku przeprowadzonej operacji niemiecki przewoźnik uzyskał kontrolę nad szwajcarską linią lotniczą. W Unii Europejskiej każda koncentracja polegająca na połączeniu się przedsiębiorstw lub przejęciu kontroli nad jednym z nich (pojęcie fuzji pojawiające się w tym kontekście nie występuje w języku prawnym) jest kontrolowane przez Komisję Europejską, jeśli tylko dana operacja posiada tzw. „wymiar wspólnotowy” mierzony obrotem zaangażowanych przedsiębiorstw. Jeżeli uczestnicy koncentracji przekraczają łączny próg obrotu określony w przepisie art. 1 rozporządzenia 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE L 24/1 z 2004 r.) uznaje się, że może mieć wpływ na cały rynek europejski i wymaga prewencyjnej kontroli, czyli nie może zostać przeprowadzona bez wcześniejszej zgody KE. Są trzy możliwe opcje: Albo bezwarunkowa zgoda, albo stosunkowo rzadko występujący zupełny zakaz, albo najczęściej spotykana w praktyce zgoda warunkowa. 

 

 

Pełna treść opracowania dostepna jest w

Linie lotnicze / Publikacje

 

 

 

 

 

Tagi:

Lufthansa | Prawo | Inwestycje | Konkurencja | Komisja Europejska | Sąd


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony