INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Wpływ wymogów Altmark na obowiązek użyteczności publicznej w transporcie lotniczym

Jakub Kociubiński, 2018-05-29
     

W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation) i główna konkluzja dotycząc ram prawnych w jakich ów obowiązek funkcjonuje była taka, że zasadniczą cechą systemu jest jego elastyczność dająca władzom publicznym praktycznie pełną swobodę w ustalaniu warunków PSO na swoim terytorium – rozkładu, taryf, częstotliwość etc. Na potwierdzenie tej tezy wystarczy przytoczyć fakt, że jak dotąd decyzja państwa członkowskiego dotycząca nałożenia tytułowego obowiązku nie została zakwestionowana. 

 

W ostatnich latach dał się zaobserwować wzrost spraw, w których Komisja Europejska (KE) przyglądała się, czy PSO nałożone przez państwa członkowskie nie narusza obowiązujących reguł (SA.49331 - SGEI compensation for Bornholm Airport; SA.43964 -SGEI compensation to Kalmar Öland Airport). Wszystkie postepowania zakończyły się uznaniem, że istniejące przepisy nie zostały naruszone. Tym niemniej były to pierwsze przypadki, gdzie w ogóle tego typu badanie zostało dokonane i przez to może posłużyć jako ilustracja przesłanek branych pod uwagę przez KE i podstawa do analizy co się stanie, jeśli zaproponowany mechanizm PSO nie spotka się z akceptacją Komisji.

 

 

Pełna treść jest dostępna w 

Rynek lotniczy / Publikacje

 

 

 

 

 

 

Tagi:

Prawo | Inwestycje | Komunikacja | Konkurencja | Komisja Europejska | Oferowanie | PSO | Infrastruktura | Popyt | Trybunał Sprawiedliwości | pomoc publiczna | użyteczność publiczna


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony