INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Nadużycie wykorzystania obowiązku użyteczności publicznej w portach lotniczych Sardynii

Jakub Kociubiński, 2018-07-11
     

Kwestia obowiązku użyteczności publicznej była wielokrotnie poruszana na łamach Polskiego Rynku Transportu Lotniczego najczęściej w kontekście publicznego finansowania połączeń lotniczych choć ostatnio także w związku z działalnością samych portów lotniczych. Z przedstawionych wcześniej rozważań wyłania się system, który daje państwom członkowskim chcącym skorzystać z preferencyjnych przepisów dotyczących finansowania bardzo duża swobodę zarówno w wskazywaniu celu jak i konstruowaniu samego mechanizmu finansowania. Dlatego sytuacja, gdzie Komisja Europejska dopatrzyła się nadużycia wykorzystania obowiązku użyteczności publicznej, jak miało to miejsce w przypadku wsparcia dla portów lotniczych w Sardynii (sprawa SA.33983), jest nietypowa i zasługuje przez to na uwagę.

 

Władze regionalne Sardynii wskazały, że wprowadziły kwestionowany środek – ustawę regionalną - w celu wzmocnienia transportu lotniczego na wyspie poprzez zwiększenie liczby połączeń lotniczych, co w efekcie miałoby służyć realizacji szerszego celu w postaci wzmocnienia lokalnej gospodarki poprzez zwiększenie strumienia turystów, zwłaszcza poza sezonem (Legge Regionale 13 aprile 2010, n.10 — Misure per lo sviluppo del trasporto aereo).

 

W ramach tych ogólnie zakreślonych celów, akt wskazywał trzy cele szczegółowe i narzędzia do ich realizacji: Szczegółowy cel numer jeden obejmujący wzrost ruchu lotniczego miał być realizowany przede wszystkim poprzez działania zmierzające do zmniejszenia dysproporcji pomiędzy ruchem lotniczym w sezonie turystycznym a tym poza okresem wakacyjnym. W ramach tych działań porty lotnicze zostały zobowiązane do stworzenia „planu”, który obejmować miał kluczowe trasy i pożądany poziom oferowania na tych trasach (częstotliwości, ilości miejsc etc.). Zakontraktowani przewoźnicy mieli otrzymywać od portów kompensacje w sytuacji wypełnienia określonych parametrów oferowania i płacić kary w sytuacji nieosiągnięcia celów. W ramach drugiego ze szczegółowych celów porty lotnicze miały uwzględnić we wspominanym „planie” zestaw działań marketingowych w ramach promocji tras, wcześniej uznanych za kluczowe.

 

 

Pełna treść publikacji dostępna jest w:

Porty Lotnicze/Publikacje

 

 

 

Tagi:

Lotnisko | Finanse | Porty lotnicze


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony