Artykuły
Kształtowanie oferowania do aglomeracji warszawskiej oraz do portów regionalnych to tylko jeden z elementów strategii obcych linii sieciowych na rynku polskim, ale na pewno bardzo ważny. Wprowadzamy ten podział ze względu na różnice w priorytetach oraz w sytuacji konkurencyjno-rynkowej. W WAW obce linie sieciowe konkurują o znaczny i bardzo ważny segment bezpośredniego ruchu wysokopłatnego.
Chyba jeszcze ważniejszy jest dla nich ruch tranzytowy. Tu w przypadku znacznej liczby punktów, zarówno europejskich, jak i położonych na innych kontynentach muszą konkurować z bezpośrednią ofertą konkurencyjną LOT-u. Chodzi o takie aglomeracje, jak BCN, MAD, VCE oraz NYC, CHI, TYO i SIN. W przypadku regionów, zdecydowanie najważniejszy jest ruch tranzytowy i tu, poza bardzo nielicznymi wyjątkami, takimi, jak KRK-CHI, sytuacja konkurencyjna LOT-u i Grupy LH lub AF/KL jest podobna. LOT też oferuje połączenia tranzytowe - przez WAW.
W poniższym zestawieniu uwzględnione są trzy europejskie grupy globalne, z tym, że wyeliminowane zostały tanie linie, czyli LH bez EW, AF/KL bez HV i IAG bez VY, plus SAS, który nadal jest aktywny w wybranych regionach, a szczególnie w GDN. Dane dotyczą sezonów letnich.
Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.