INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Artykuły


Po rekordowym 2018 r. mniej zakłóceń na lotniskach w Europie, ale nie w Polsce

2019-10-21
     

Niekorzystne dla polskich pasażerów wyniki przynosi analiza, dostarczonych przez AirHelp, danych dotyczących ruchu lotniczego w Polsce w trzech kwartałach 2019 roku. Wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych podróżnych rośnie też liczba zakłóconych rejsów lotniczych. Na najbardziej obleganym polskim lotnisku – warszawskim porcie im. Fryderyka Chopina punktualność spadła do 70% (w porównaniu do 75% w 2017). W całym kraju 1 lot na 4 jest zakłócony.

 

Jak wynika z analizy AirHelp, w Polsce w trzech pierwszych kwartałach 2019 r. wskaźnik zakłóconych lotów wyniósł 26% – co czwarty lot był opóźniony o co najmniej 15 minut bądź odwołany. Mimo pogarszających się prognoz dla polskich podróżnych Polska pozostaje poza 10 krajów z największym odsetkiem zakłóconych lotów w Unii Europejskiej, zajmując 14. pozycję i znajdując się tym samym w połowie rankingu. Zestawienie to opracowane zostało na podstawie danych AirHelp – wiodącej firmy specjalizującej się w prawach pasażerów linii lotniczych, uwzględniających 95% światowych statystyk o ruchu lotniczym. W okresie od stycznia do końca września tego roku liderem niechlubnego rankingu zostały Węgry. Zarówno tam, jak i w Portugalii więcej niż co trzeci lot był zakłócony. Największą punktualnością mogą się za to poszczycić lotniska litewskie, które bez przeszkód obsłużyły w tym czasie ponad 85% połączeń.

 

Natomiast biorąc pod uwagę całą Unię Europejską, po rekordowym 2018 roku, liczba wszystkich zakłóconych lotów spadła do nieco ponad 1,3 mln (dane za trzy pierwsze kwartały roku), dotykając ponad 164 miliony pasażerów. Wielu problemów nie dało się uniknąć ze względu na nadzwyczajne okoliczności takie jak niekorzystne warunki atmosferyczne, jednak częstokroć przyczyna zakłóceń leżała po stronie przewoźnika. W takiej sytuacji prawo nakłada na linie lotnicze szereg obowiązków, w tym m.in. w określonych przypadkach wypłatę odszkodowania.

 

 

Pełna treść opracowania dostępna jest w

Porty Lotnicze / Publikacje

 

 

 

Tagi:

AirHelp | Lotnisko | Opóźnienia


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony