INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Innowacje & Technologie


Fraport i Deutsche Bahn testują sztuczną inteligencję na lotnisku we Frankfurcie

2019-04-11
     

Fraport i Deutsche Bahn testują wspólnie inteligentne systemy do obsługi pasażera. Projekt w postaci uśmiechniętej głowy robota FRAnny wita na frankfurckim lotnisku pasażerów „Nazywam się FRAnny. Jak mogę Ci pomóc? FRAnny jest w stanie odpowiedzieć na wiele pytań, np. wskazać gate do odprawy, kierunek restauracji lub gdzie znaleźć miejsce z bezpłatnym Wi-Fi.

 

Robot FRAnny jest wspólnym projektem operatora lotniska we Frankfurcie, Fraport AG i DB Systel GmbH, dostawcy usług informatycznych dla Deutsche Bahn na potrzeby podróżnych znajdujących się w głównych węłach komunikacyjnych, takich jak lotniska i dworce kolejowe, którzy potrzebują wskazówek.

 

Test przeprowadzany przez 6 tygodni na lotnisku we Frankfurcie, największym niemieckim hubie lotniczym ma pomóc ocenić FRAnny pod względem funkcjonalności, akceptacji klientów i praktycznej przydatności w codziennych sytuacjach.

 

Robot FRAnny opiera się na sztucznej inteligencji i głosowej interakcji. Cyfrowy system obsługi klienta został opracowany przez zespół ekspertów IT Deutsche Bahn.

 

Wykorzystując dane pochodzące z lotniskowego systemu informacji, FRAnny jest w stanie zrozumieć i odpowiedzieć na pytania dotyczące lotu, obiektów lotniskowych i innych. Oprócz przekazywania informacji o lotach, robot FRAnny może prowadzić krótką rozmowę komunikując się w języku niemieckim, angielskim i siedmiu innych językach.

 

Wspólne badania Fraport i Deutsche Bahn nad inteligentnymi systemami obsługi pasażerów opartymi na głosie prowadzone są od 2017. Pierwszy projekt pilotażowy zaprezentowano wiosną 2018 roku na lotnisku we Frankfurcie z wykorzystaniem poprzednika FRAnny.

 

Trwające przez 4 tgodnie testy okazały się bardzo udane. Po blisko 4 400 interakcjach 75% pasażerów pozytywnie oceniło obsługę przez robota.

 

 

Źródło: Fraport AG

 

 

 

Tagi:

Fraport | Lotnisko | sztuczna inteligencja | technologia


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony