INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Innowacje & Technologie


Dlaczego wciąż dochodzi do awarii systemów informatycznych linii i portów lotniczych?

2017-03-31
     

Zakłócenia w działaniu systemów informatycznych u któregokolwiek uczestnika procesu obsługi ruchu lotniczego najczęściej oznaczają zakłócenia w wykonywaniu operacji lotniczych i w konsekwencji prowadzą do olbrzymich strat finansowych zarówno przez użytkownika tych systemów ale również przez inne podmioty uczestniczące w procesie przewozowym.

 

Skala problemu jest wprost proporcjonalna do wielkości prowadzonego biznesu i wyraża się najczęściej w milionach dolarów. Liczba zdarzeń, upublicznionych w okresie ostatnich kilkunastu miesięcy, jest znaczna. W mediach szeroko były opisywane i komentowane przypadki „horroru” jaki powstał na skutek awarii systemów informatycznych linii lotniczych DELTA, SOUTHWEST, czy naszego PLL LOT. Przed konsekwencjami problemów informatycznych nie ustrzegły się porty lotnicze w Nowym Jorku, Atlancie, Bostonie i Dallas. Przykłady można by mnożyć.

 

Problem będzie narastał, bo żyjemy w świecie, który coraz bardziej uzależnia nas od informatyzacji. Co więcej, informatyzacja stała się jednym z podstawowych czynników determinujących rozwój całych branż przemysłu, w tym branży lotniczej. Europejska strategia w dziedzinie lotnictwa zakłada, że wejście w nową erę innowacji i technologii cyfrowych jest jednym z czerech, kluczowych działań w zakresie rozwoju lotnictwa w zjednoczonej Europie.

 

Najistotniejszym z elementów powodujących zakłócenia w funkcjonowaniu systemów informatycznych są zdarzenia z zakresu bezpieczeństwa. Jak istotna to sprawa i jakie niesie za sobą konsekwencje pokazuje Raport Cisco 2017 Annual Cybersecurity, którego podsumowanie zastało opublikowane na łamach PRTL.PL. Temat oczywiście nie jest nowy, ale zagadnieniom tym coraz więcej uwagi poświęcają wszyscy, w tym FAA, IATA czy ICAO.

 

Ta ostatnia w dniach 4-6 kwietnia organizuje konferencję ICAO Cyber Summit and Exhibition, gdzie przykładowymi tematami będą:

  • Being prepared introducing computerized war gaming to mitigate cyber risk;
  • Cybersecurity assessment for airports: are you taking the threat seriously;
  • Taxonomy of aviation cyber threats and relevant protection methods.

 

Jako eksperci i praktycy w zakresie bezpieczeństwa wiemy jak mnogość informacji w obszarze bezpieczeństwa bardzo utrudnia efektywne zarządzanie ryzykiem. Jesteśmy ograniczeni w zasobach ludzkich, często nie potrafimy skorelować występujących zagrożeń z realnym wpływem na biznes. Powstające ustawy, czy rekomendacje słuszne z założenia często są trudne do przełożenia na realny biznes i złożone procesy w organizacji.

 

W najbliższym czasie w serii krótkich artykułów i w oparciu o miarodajne badania przedstawimy Państwu, na ile polskie podmioty i instytucje są przygotowane na tego typu zagrożenia i z jakich rozwiązań dostępnych na polskim rynku można korzystać, aby w efektywny i możliwie ekonomiczny sposób minimalizować ich skutki.

 

 

eSecure Sp. z o.o.

 

 

 

 

 

Tagi:

Bezpieczeństwo | Cyberbezpieczeństwo | Infrastruktura | Innowacje | Linie lotnicze | Lotnisko | Praca | Procedury | Rozwój | Ryzyko | system informatyczny | technologia


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony