INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Dostawcy Usług

Turystyka

ANALIZY

Barometr Świat

Barometr Europa

Barometr lotniska europejskie

Barometr AEA

Barometr Polska

Raport finansowy branży

BRANŻA

Prawo

Bezpieczeństwo

Nawigacja powietrzna

Środowisko

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA



Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Informacje EKES


Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz tygodnia 10-16.02.2017. Icelandair notuje niższy zysk, ale i tak wiele linii ma, czego mu zazdrościć

Marek Serafin, 2017-02-17
 

Icelandair odnotował, w roku 2016 zysk netto na poziomie 89,1 mln $, a EBITDA – 219,8 mln $. Ten pierwszy był niższy o 20%, a ten drugi jedynie o 3% od wyników uzyskanych rok wcześniej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 10-16.02.2017. Ryanair totalny

Marek Serafin, 2017-02-17

Zanim skomentujemy informacje przekazane przez irlandzką linię w czasie warszawskiej konferencji prasowej to warto przedstawić krótko plany przewoźnika dotyczące jego czwartej największej bazy w Polsce - Wrocławia. Poinformował o nich na konferencji prasowej, która odbyła się w środę popołudniu.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-09.02.2017. Struktury siatek trzech, europejskich globalnych grup

Marek Serafin, 2017-02-10

Początek roku daje okazje do opracowywania różnego rodzaju podsumowań i analiz. Dziś chcielibyśmy spojrzeć ma wyniki przewozowe trzech europejskich dominatorów pod nieco innych kontem. Chodzi o struktury ich siatek przewozowych z punktu widzenia geograficznego. Które regiony są dla nich najważniejsze, jakie wyniki, w poszczególnych regionach osiągają?

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-09.02.2017. Ryanair w Polsce - temat częsty, ale chyba nie nudny

Marek Serafin, 2017-02-10

Piszemy tak często o irlandzkiej linii w Polsce, gdyż jej działania zarówno na poziomie taktycznym, jak i strategicznym mają ogromny wpływ na nasz rynek. Na stronę popytową, na wyniki lotnisk, na działania innych przewoźników.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 27.01-02.02.2017. ”Walec” Ryanaira wciąż się toczy

Marek Serafin, 2017-02-03

Ryanair zaczął już ogłaszać szczegóły swojego zimowego rozkładu 2017/18. Szczególnie imponująco wyglądają one w odniesieniu do Krakowa. Wzrost oferowania/ruchu o 40%!! Aż 14 nowych tras, a w tym tak interesujące, jak Marrakesz i Tel Aviv. Siatka linii będzie obejmowała już 50 miast. Więcej rejsów, między innymi, do GDN (trzy w tygodniu).

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 27.01-02.02.2017

Marek Serafin, 2017-02-03

Wprowadzanie istotnych modyfikacji w strategii linii lotniczych w okresach świetnej koniunktury to niewątpliwie bardzo dobry pomysł. Po prostu ryzyko jest wtedy znacznie mniejsze, a skutki błędów relatywnie mniej dotkliwe. Dziś o dwóch przewoźnikach, z dwóch kontynentów. Zacznijmy od USA i ulubieńca wszystkich inwestorów Southwestu.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 20-26.01.2017. Emirates na trasie Ateny - Nowy Jork/EWR

Marek Serafin, 2017-01-27

Ogłoszenie przez Emirates tej nowej trasy, jako części połączenia z Dubaju do EWR wywołało bardzo ostre protesty ze strony przewoźników amerykańskich. Pisaliśmy już o tym kilka dni temu.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 20-26.01.2017. Czwarty rejs dziennie Air Berlin na trasie Berlin - Warszawa

Marek Serafin, 2017-01-27

Od sezonu Lato 2017 Air Berlin wprowadzi nowy, popołudniowy rejs pomiędzy Warszawą i Berlinem. Informacja ta jest ciekawsza, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 13-19.01.2017. LOT - jednak na wschód

Marek Serafin, 2017-01-20

LOT ogłosił, że od lata 2017 zwiększy liczbę rejsów do Seulu z czterech do pięciu oraz do Tokio z trzech do czterech. Niepotwierdzone jeszcze informacje mówią też o uruchomieniu połączeń do Teheranu i Astany.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 13-19.01.2017. Historyczne umowy Ryanaira z Aer Lingus i Norwegian?

Marek Serafin, 2017-01-20

Jak w czasie konferencji prasowej potwierdził wiceprezes Ryanaira ds. handlowych David O'Brien jego linia wypracowała już treść umów Interline z Aer Lingusem i Norwegian, ale pozostały jeszcze do ustalenia „szczegóły techniczne”, a to zabiera więcej czasu, niż się spodziewano.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-12.01.2017. Po co nam strategia rozwoju polskiego rynku lotniczego?

Marek Serafin, 2017-01-13

Co jakiś czas zamęczamy naszych czytelników tym tematem. Wracamy, na krótko, do niego, bo wygląda na to, że podejmowane są i, w najbliższym czasie będą, fundamentalne decyzje „cząstkowe”, których „nie zepnie” żadna jednolita strategia. Wielokrotnie pisaliśmy, dlaczego jest ona konieczna, aby uniknąć ogromnych i bardzo kosztownych błędów. Nie będziemy się tu powtarzać.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-12.01.2017. Czy rynek opanują hybrydy?

Marek Serafin, 2017-01-13

Jednym z najmodniejszych słów jest obecnie „linia hybrydowa” lub „hybrydyzacja”. Można odnieść wrażenie, że silnym, niepowstrzymanym trendem jest zacieranie się różnic pomiędzy dwoma modelami biznesowymi: liniami sieciowymi i tanimi.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 30.12.2016-05.01.2017

Marek Serafin, 2017-01-05

Londyńskie dylematy

Aglomeracja londyńska jest największa na świecie, z punktu widzenia ruchu lotniczego. W roku 2015 sześć londyńskich lotnisk, łącznie z najmniejszym – Southend – obsłużyło 155 mln pasażerów!!! Największe z nich Heathrow, mniej niż połowę – 75 mln. Dla porównania trzy lotniska nowojorskie obsłużyły „jedynie” 125,5 mln pasażerów.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 15.12-21.12.2016

Marek Serafin, 2016-12-23

Idą zmiany

Jeszcze dwa lata temu wydawało się, że podział na dwa główne modele biznesowe linii lotniczych - sieciowy (tradycyjny) i tani ma charakter dość sztywny i zmiany będą następowały, w ramach danego modelu, bez łamania zasad i reguł podstawowych. Wielu obserwatorów, my również, podkreślało, że ogromne sukcesy Ryanaira to, w bardzo znacznym stopniu, zasługa ścisłego trzymania się kanonu zasad działania ultra-taniej linii. Natomiast w przypadku linii sieciowych, główne zmiany miały wynikać z procesów konsolidacyjnych. Zarówno o charakterze właścicielskim, jak i handlowym - umowy Joint Venture pomiędzy gigantami z różnych kontynentów.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA








Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony