INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA



Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz tygodnia 06-13.07.2017. easyJet inny niż Ryanair

Marek Serafin, 2017-07-14
 

Wiadomo, że brytyjski tani olbrzym pracuje nad dwoma projektami o strategicznym znaczeniu.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-13.07.2017. Koniec taryf YY

Marek Serafin, 2017-07-14

Informacja przekazana przez IATA, że linie lotnicze, członkowie tej organizacji zdecydowały o zaprzestaniu ustalania taryf YY z dniem 31.10.2018, brzmi mało interesująco i specjalistycznie. Ale ma ogromne symboliczne znaczenie. Pokazuje, jak ogromny proces zmian odbył się na międzynarodowym rynku lotniczym w ostatnich trzech dekadach.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 30.06-06.07.2017. Norwegian do Buenos Aires

Marek Serafin, 2017-07-07

To tylko z pozoru niezbyt istotna, „drobna” informacja. Norwegian, od połowy lutego 2018, uruchomi nowe, bezpośrednie połączenie z LON/LGW do Buenos Aires - cztery razy w tygodniu. Warto patrzeć na to w kontekście utworzenia, na początku 2017, argentyńskiej spółki-córki DY - Norwegian Air Argentina. Będzie ona nie tylko woziła pasażerów na trasach domestic i do innych krajów południowo-amerykańskiej, ale niewątpliwie zapewni też rozwijający się system dowozu do BUE ruchu tranzytowego.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 30.06-06.07.2017. Batalia o Alitalię (i rynek włoski) rozwija się

Marek Serafin, 2017-07-07

Włochy to piąty, co do wielkości rynek lotniczy w Europie. Ruch z/do tego kraju w roku 2015 to prawie 130 mln pasażerów. Co prawda udział rynkowy Alitalii po kolejnych kryzysach jest coraz mniejszy, to jednak jest, o co walczyć. Niektórzy gracze interesują się samym przewoźnikiem lub jego „kawałkami” inni mniej lub bardziej bezpośrednio informują władze włoskie i rynek, że będą w stanie bardzo szybko wypełnić luki, jakie powstaną po nieuniknionym ograniczeniu przez AZ operacji lub nawet całkowitym ich zawieszeni (bardzo mało prawdopodobne).

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 23-29.06.2017. Relacje linie lotnicze-pracownicy

Marek Serafin, 2017-06-30

Z LOT-em na pierwszym planie i BA na drugim.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 23-29.06.2017. Rewolucja technologiczna w branży lotniczej

Marek Serafin, 2017-06-30

Ryanair branżowym Amazonem a American Airlines migruje do chmury.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 16-22.06.2017

Marek Serafin, 2017-06-23

Dziś sporo tematów, ale wszystkie związane z kwestiami sprzętowymi, samolotami. To oczywiste. Trwają targi Paris Air Show. I bardzo dużo się dzieje.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 09-15.06.2017

Marek Serafin, 2017-06-16

Lotnisko praskie „ściga się” z portem Chopina

W ostatnich latach rozwój ruchu w porcie praskim był zastanawiająco powolny. Był zdecydowanie wolniejszy niż w aglomeracji warszawskiej, w Bukareszcie, a nawet Budapeszcie, pomimo braku tam bazowanej linii sieciowej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 02-08.06.2017. Ważne „ciekawostki” siatkowe - Norwegian i Etihad

Marek Serafin, 2017-06-09

Niedawno Norwegian poinformował, że od sezonu Zima 2017/18 uruchomi trzy połączenia transatlantyckie z Rzymu/FCO. Będą to rejsy do Los Angeles, Nowego Jorku/EWR oraz Oakland. To siódma baza DY w Europie, po trzech stolicach skandynawskich, Londynie, Paryżu i Barcelonie.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 02-08.06.2017. Wybory w Wielkiej Brytanii, BREXIT i co dalej?

Marek Rymkiewicz, 2017-06-09

Wybory w Wielkiej Brytanii to dobra okazja, aby spojrzeć na zmiany, jakie BREXIT może spowodować na europejskim rynku lotniczym. Rynek brytyjski jest największy w Europie i zdecydowanie największy, jeżeli chodzi o podróże z/do Polski. Według danych ULC w roku 2016 rejsami rozkładowymi przewieziono pomiędzy RP i UK ponad 7 mln pasażerów, co stanowiło ponad 26% całego rynku podróży międzynarodowych.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 26.05-01.06.2017. Roczne wyniki finansowe Ryanaira i Wizz Air-a

Marek Serafin, 2017-06-02

Ogłoszenie wyników finansowych Ryanaira i Wizz Air-a za ostatni rok rozliczeniowy, czyli za okres 1.04.2016 - 31.03.2017 to wydarzenie, na które czekają analitycy europejskiego rynku lotniczego.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 19.05 – 25.05.2017. Hiperaktywny Wizz Air.

Marek Serafin, 2017-05-26

Jak pokazują dane dotyczące przewozów W6 w kwietniu (30,5% wzrost ruchu) oraz za cztery pierwsze miesiące roku  2017 (+23,3%), węgierska linia kontynuuje, a nawet wzmacnia realizację swojej strategii przyśpieszonego rozwoju uznając ją za najlepszą odpowiedź na środkowo-europejską ekspansję Ryanaira.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 19.05 – 25.05.2017. Kolejny krok Ryanaira.

Marek Serafin, 2017-05-26

Irlandzki przewoźnik zapowiadał to od bardzo wielu miesięcy. Chodzi o współpracę z linią, która oferuje rejsy dalekiego zasięgu.  Wreszcie stało się to faktem. Od 23 maja weszła w życie umowa FR z Air Europa, która umożliwia rezerwację i zakup jednego biletu na łączone podróże z wykorzystaniem tych dwóch przewoźników, a punktem tranzytowym jest Madryt. 

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 12-18.05.2017. Niemiecka inwazja Ryanaira i easyJeta

Marek Serafin, 2017-05-19

Dwie największe europejskie tanie linie realizują plany dalszej ekspansji na rynku niemieckim. Jak w wielu innych przypadkach liderem jest tu Ryanair, a easyJet stara się w miarę możliwości dotrzymywać mu kroku.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony