INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz tygodnia 13-19.10.2017

Marek Serafin, 2017-10-20
 

Strategia rozwoju siatki LOT-u

 

Zacznijmy, bardzo krótko, od historii. Od 1.01.2016 przestały obowiązywać ograniczenia nałożone na LOT przez KE w związku z przyjęciem pomocy publicznej.

 

Rozpoczął się proces nie tylko odbudowy „pociętej” siatki linii, ale i jej bardzo szybkiego rozwoju: w sezonie Zima 2015/16 nastąpił wzrost oferowania o 11,7%, w lecie 2016 o 22,2%, w zimie 2016/17 – 22,5%, w lecie 2017 – o 15,9%, a w zimie 2017/18 aż o 35,3%!!

 

Warto tu zaznaczyć, że indeksy wzrostu w pierwszym kwartale 2016 były znacznie wyższe niż średnia sezonowa, gdyż w listopadzie i grudniu 2015 ograniczenia jeszcze obowiązywały.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-12.10.2017. Część II - Świat

Marek Serafin, 2017-10-13

Dziś mozaika wydarzeń z całego świata, o różnym ciężarze gatunkowym, ale ważnych i charakterystycznych dla obecnego, a w jeszcze większym stopniu, przyszłego rynku lotniczego.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-12.10.2017. Część I - Europa

Marek Serafin, 2017-10-13

Dziś cała mozaika wydarzeń z Europy i całego świata, o różnym ciężarze gatunkowym, ale ważnych i charakterystycznych dla obecnego, a w jeszcze większym stopniu, przyszłego rynku lotniczego. Zacznijmy od Europy i najbliższego sąsiada.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 29.09-05.10.2017

Marek Serafin, 2017-10-06

Oferowanie interkontynentalne LOT-u w sezonie Zima 2017/18

Dysponujemy już danymi dotyczącymi oferowania z/do Polski w sezonie Zima 2017/18. Z ich analizą musimy jednak poczekać, gdyż w ostatnim „zrzucie” nie były uwzględnione niedawne korekty rozkładu zimowego dokonane przez Ryanaira. Na pewno aktualny jest natomiast rozkład rejsów dalekiego zasięgu PLL LOT. Warto popatrzeć, jak zmieniał się on w ostatnich trzech sezonach i jakie zmiany planowane są na najbliższą zimę.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 15-21.09.2017. Część II

Marek Serafin, 2017-09-25

Czy system transportu lotniczego w aglomeracji warszawskiej czeka sytuacja kryzysowa?

 

Połączenia krajowe

Tak długo, jak najważniejsze aglomeracje/regiony Polski nie są połączone siecią kolei dużych prędkości, krajowe połączenia lotnicze będą miały bardzo poważną rolę do odegrania w polskim systemie transportowym.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 15-21.09.2017

Marek Serafin, 2017-09-22

Czy system transportu lotniczego w aglomeracji warszawskiej czeka sytuacja kryzysowa?

Tytuł ma formę pytania, gdyż nie wiemy jeszcze, jakie będą rzeczywiste skutki dość nagłego wprowadzenia w Warszawie „twardej” ciszy nocnej. Nagłego z punktu widzenia trybu prac nad rozkładami lotów przez linie lotnicze oraz planowaniem operacji przez linie charterowe.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 08-14.09.2017. Dziesięć milionów pasażerów w Modlinie i co dalej?

Marek Serafin, 2017-09-15

W ubiegłą środę port celebrował dziesięciomilionowego pasażera. Ogromna większość z nich podróżowała z Ryanairem. Jedynie w pierwszym okresie funkcjonowania portu, od połowy lipca 2012 do 22.12.2012 z Modlina operował też Wizz Air.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 08-14.09.2017. Kraków stanie się największą polską bazą Ryanaira

Marek Serafin, 2017-09-15

Rozwój jest wyjątkowo spektakularny, gdyż praktycznie cały, ogromny wzrost oferowania wynika z uruchomienia aż piętnastu nowych połączeń. Warto je wymienić udowadniając w ten sposób, iż z punktu widzenia geograficznego, a więc i rynkowego oferta krakowska Ryanaira stanie się wyjątkowo bogata, zdywersyfikowana.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 01-07.09 2017. Bardzo dobre wyniki finansowe LOT-u

Marek Serafin, 2017-09-08

LOT podał, że w pierwszym półroczu osiągnął zysk na działalności podstawowej w kwocie 150 mln PLN, aż o 63 mln PLN wyższy niż rok temu. Na koniec roku ma poważne szanse zbliżyć się lub nawet przekroczyć 300 mln PLN. W roku ubiegłym było to 184 mln PLN.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 01-07.09 2017. Bardzo dobre wyniki finansowe SAS

Marek Serafin, 2017-09-08

Fiasko strategii Air Berlin i praktyczny koniec tej linii oraz kolejna klęska „innej Alitalii” po raz kolejny stawiają pytanie o przyszłość europejskich przewoźników „middle seat” - linii, które sytuują się rynkowo pomiędzy wielkimi grupami globalnymi i tanimi/ultra-tanimi liniami.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 25-31.08.2017. American Airlines będzie oferował północnoatlantyckie „unbundled fares”

Marek Serafin, 2017-09-01

Szef Revenue Management American Airlines ogłosił bardzo niedawno, że najprawdopodobniej jego linia, w przyszłym roku, zacznie oferować taryfy „unbudled”, często zwane też „no-frills”. 

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 25-31.08.2017. Finnair maszeruje na Wschód

Marek Serafin, 2017-09-01

Finnair ogłosił już plany rozwoju swojej siatki połączeń w Sezonie Lato 2018. Robią one wrażenie, szczególnie w odniesieniu do połączeń azjatyckich. Liczba oferowanych foteli wzrośnie o 14%. Rozwój oferty koncentruje się na dwóch największych rynkach, a przede wszystkim chińskim.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 18-24.08.2017. Pier dla tanich linii na lotnisku we Frankfurcie

Marek Serafin, 2017-08-25

Lotnisko frankfurckie wystąpiło do władz o zgodę na budowę nowego Pier-u dla tanich linii.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 18-24.08.2017. Air Berlin sprzedawany `po kawałku`

Marek Serafin, 2017-08-25

Wracamy, i to na pewno nie po raz ostatni, do kwestii zmian na niemieckim i europejskim rynku lotniczym wynikających z bardzo twardego lądowania Air Berlin. Będą one tak duże, jak przewoźnik, który właśnie znika – prawie 30 mln pasażerów w roku 2016 i flota składająca się z ponad 100 samolotów średniego zasięgu i 15-tu dalekiego zasięgu. Znika, gdyż raczej nie ma szans, aby został sprzedany w całości i funkcjonował jako oddzielna jednostka biznesowa. Przedsiębiorca, który chciał złożyć ofertę na zakup całego AB nie został nawet zaproszony do negocjacji z wierzycielami.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony