INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz Tygodnia 01 – 07.12.2017. Część II

Marek Serafin, 2017-12-11
 

B737-MAX we flocie LOT-u. Informacje prasowe skupiały się tu na kwestiach technicznych. Nowatorskich rozwiązaniach i zaletach operacyjnych tego samolotu. Ale warto zwrócić też uwagę, że po pozyskaniu sześciu tych samolotów dość istotnie zmieni się struktura floty LOT-u. Musimy bowiem uwzględnić też cztery wykorzystywane już B737-800.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 01 – 07.12.2017

Marek Serafin, 2017-12-08

Nowości o siatce LOT-u. Kolejne, mniejsze i większe kroki na drodze rozwoju siatki połączeń LOT-u warte są analizy, choćby tylko dość ogólnej. Bardziej szczegółowa jest niemożliwa, gdyż konieczne do niej są choćby podstawowe informacje dotyczące rentowności poszczególnych elementów struktury siatki.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 24-30.11.2017

Marek Serafin, 2017-12-01

Wizz Air nie odpuszcza

Węgierski przewoźnik ogłosił nowe informacje dotyczące planów na sezon Lato 2018.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 17-23.11.2017

Marek Serafin, 2017-11-24

LOT mknie naprzód na dalekim dystansie

 

LOT poinformował, że trzy nowe B787-9, które wejdą w skład jego floty w przyszłym roku będą przede wszystkim wykorzystywane na trasach północno-atlantyckich. Pierwszy już od początku sezonu letniego na rejsie do Chicago, drugi od maja na rejsie do Nowego Jorku/JFK, a trzeci od lipca na połączeniu do Toronto. Samoloty będą w konfiguracji 24 - klasa biznes, 21 - Premium economy i 249 - ekonomiczna. Oznacza to o 6 więcej foteli w klasie J i aż o 36 więcej foteli w klasie Y.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 10-16.11.2017

Marek Serafin, 2017-11-17

O CPK, ale trochę inaczej

 

Wracamy do tematu CPK, gdyż powinniśmy spojrzeć na temat z nowych punktów widzenia.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-10.11.2017. Część II

Marek Serafin, 2017-11-13

CPK - czy wszystko zostało już przeanalizowane i powiedziane?

 

Spojrzenie w bliższą przyszłość

Koncentrując się na staraniach o „przeczytanie przyszłości” oczywiście nie można pomijać bieżących wydarzeń. Tym bardziej, że tu mamy do czynienia z faktami, a nie prognozami. PLL LOT jego sytuacja i wyniki są ze zrozumiałych względów w centrum uwagi. Zysk, jaki przewoźnik zanotował w roku ubiegłym oraz przewidywany jeszcze lepszy wynik finansowy w roku bieżącym to zdaniem decydentów powód do dużego optymizmu co do przyszłości firmy i jej możliwości realizacji strategii szybkiego i równocześnie rentownego rozwoju. LOT zamierza dogonić Austrian i Finnair, jeżeli chodzi w wielkość przewozów. Stać się niekwestionowanym liderem w Europie Środkowej. A to musiałoby oznaczać, że pokona, a przynajmniej dogoni tu Grupę Lufthansy.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-10.11.2017

Marek Serafin, 2017-11-10

CPK - czy wszystko zostało już przeanalizowane i powiedziane?

Wydarzenia nabrały ogromnego przyśpieszenia i toczą się błyskawicznie. Potrzeba, celowość, konieczność tej gigantycznej inwestycji zostały uznane za przesądzone, przez grono najważniejszych decydentów. Ogłoszono już lokalizację CPK. Na posiedzeniu Rady Ministrów przyjęto uchwałę o przyjęciu koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego, stanowiącą ważny krok na szybkiej ścieżce decyzyjnej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 27.10-02.11.2017

Marek Serafin, 2017-11-03

I co z tą aglomeracją warszawską?

Wywiad Mariusza Szpikowskiego, dyrektora naczelnego PPL-u, dotyczący sytuacji w aglomeracji warszawskiej i „braku przyszłości” dla portu w Modlinie wywołał burzę medialną. Pojawiły się różne, często zaskakujące komentarze. Warto więc do tematu wrócić. Wrócić, gdyż poświęciliśmy mu już dość rozbudowany Komentarz tygodnia 15-21.09.2017. Czy system transportu lotniczego w aglomeracji warszawskiej czeka sytuacja kryzysowa?. Chyba wszystkie najważniejsze tezy w nim wysunięte są nadal aktualne.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 20-26.10.2017

Marek Serafin, 2017-10-27

Nowe, uaktualnione wydanie dwudziestoletniej, globalnej prognozy pasażerskiej IATA

Globalna prognoza IATA to główny, najpoważniejszy punkt odniesienia dla innych prognoz, które można by nazwać cząstkowymi. Jest ona bardzo poważnym, godnym zaufania, profesjonalnym podsumowaniem aktualnych, wieloletnich trendów rozwojowych w lotnictwie cywilnym. Jest spojrzeniem w bliższą, ale i dość odległą przyszłość. Niewątpliwie będzie uwzględniana przy podejmowaniu kluczowych decyzji inwestycyjnych, takich jak budowy i rozbudowy portów lotniczych czy duże zamówienia na samoloty.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 13-19.10.2017

Marek Serafin, 2017-10-23

Strategia rozwoju siatki połączeń LOT-u, część II

W części pierwszej, omówiliśmy w sposób syntetyczny, strategię rozwoju połączeń krajowych oraz międzynarodowych średniego zasięgu. Teraz pora na połączenia dalekiego zasięgu oraz krótkie podsumowanie.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 13-19.10.2017

Marek Serafin, 2017-10-20

Strategia rozwoju siatki LOT-u

 

Zacznijmy, bardzo krótko, od historii. Od 1.01.2016 przestały obowiązywać ograniczenia nałożone na LOT przez KE w związku z przyjęciem pomocy publicznej.

 

Rozpoczął się proces nie tylko odbudowy „pociętej” siatki linii, ale i jej bardzo szybkiego rozwoju: w sezonie Zima 2015/16 nastąpił wzrost oferowania o 11,7%, w lecie 2016 o 22,2%, w zimie 2016/17 – 22,5%, w lecie 2017 – o 15,9%, a w zimie 2017/18 aż o 35,3%!!

 

Warto tu zaznaczyć, że indeksy wzrostu w pierwszym kwartale 2016 były znacznie wyższe niż średnia sezonowa, gdyż w listopadzie i grudniu 2015 ograniczenia jeszcze obowiązywały.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-12.10.2017. Część II - Świat

Marek Serafin, 2017-10-13

Dziś mozaika wydarzeń z całego świata, o różnym ciężarze gatunkowym, ale ważnych i charakterystycznych dla obecnego, a w jeszcze większym stopniu, przyszłego rynku lotniczego.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-12.10.2017. Część I - Europa

Marek Serafin, 2017-10-13

Dziś cała mozaika wydarzeń z Europy i całego świata, o różnym ciężarze gatunkowym, ale ważnych i charakterystycznych dla obecnego, a w jeszcze większym stopniu, przyszłego rynku lotniczego. Zacznijmy od Europy i najbliższego sąsiada.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 29.09-05.10.2017

Marek Serafin, 2017-10-06

Oferowanie interkontynentalne LOT-u w sezonie Zima 2017/18

Dysponujemy już danymi dotyczącymi oferowania z/do Polski w sezonie Zima 2017/18. Z ich analizą musimy jednak poczekać, gdyż w ostatnim „zrzucie” nie były uwzględnione niedawne korekty rozkładu zimowego dokonane przez Ryanaira. Na pewno aktualny jest natomiast rozkład rejsów dalekiego zasięgu PLL LOT. Warto popatrzeć, jak zmieniał się on w ostatnich trzech sezonach i jakie zmiany planowane są na najbliższą zimę.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony