INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz Tygodnia 08-14.02.2019

Marek Serafin, 2019-02-15
 

Po co inwestować w lotnisko w Modlinie? Dwa wywiady udzielone ostatnio przez V-ce Prezesa Zarządu Portu Lotniczego w Modlinie Marcina Daniła, jeden TVN-24Bis, a drugi Business Insider Polska, spowodowały, że w mediach pojawił się ponownie temat przyszłości lotniska modlińskiego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 25 -31.01.2019. Część II

Marek Serafin, 2019-02-04

Prezes Mikosz docenia znaczenie umów Joint Venture. Od bardzo wielu miesięcy na naszych łamach nie pojawił się poważniejszy tekst poświęcony Panu Sebastianowi Mikoszowi. Powód jest prosty. Pełni obecnie funkcję prezesa Kenya Airways. Kwestie rynku kenijskiego i narodowej linii tego kraju są bardzo od nas odległe. Jednak znaleźliśmy informację, która jest i ważna i interesująca.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 25-31.01.2019

Marek Serafin, 2019-02-01

Lufthansa ponownie walczy o Alitalię. Europejskie szachy konsolidacyjne rozgrywane są nadal, a ostatnie tygodnie przyniosły wiele interesujących wydarzeń.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 18 – 24.01.2019

Marek Serafin, 2019-01-25

Rynek Przewozów Europa – Chiny. Kryzys? Nie, stały szybki rozwój.  Jak bumerang wraca azjatycki wątek w siatkowej strategii LOT-u. To tam polska linia, a w przyszłości CPK mają szukać miejsca na „mocarstwowy rozwój”. Nasz kraj ma się stać „bramą do Azji i dla Azji”.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 11 – 17.01.2019

Marek Serafin, 2019-01-18

LOT – powrót na połączenie do Delhi. Już od wielu miesięcy oczekiwaliśmy oficjalnego potwierdzenia, że polski przewoźnik po kilkudziesięciu latach wróci na połączenie do Delhi. Teraz już wiemy, że w połowie września rozpocznie pięć operacji tygodniowo. To druga, po Miami, nowa trasa, którą uruchomi w tym roku. W przypadku operacji do stolicy Indii głównym wyzwaniem będzie pozyskanie ruchu wysoko-płatnego, aby wypełnić klasę Biznes oraz Premium Economy. Potencjał ruchu tranzytowego, wrażliwego cenowo, pomiędzy Europą Zachodnią i Północnymi Indiami jest ogromny. Najtrudniej jest tylko poradzić sobie z „bałaganem rezerwacyjnym”. Ten ruch etniczny znany jest z dokonywania bardzo wielu rezerwacji i nie odwoływania niepotrzebnych. Zaletą tego połączenia powinna być „odwrócona sezonowość”, czyli silny popyt w okresie europejskiej zimy. Dotyczy to kierunku z Europy, a w przypadku Polski głównie ruchu turystycznego. Niewątpliwie ważne jest też to, że nie będzie konieczne staranie się o przelot trasą transsyberyjską.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 04 – 10.01.2019

Marek Serafin, 2019-01-11

Ofensywa austriacka Laudamotion i Ryanaira. Spółka-córka Ryanaira, Laudamotion, planuje w bieżącym roku znaczną ekspansję rynkową. Flota przewoźnika ma powiększyć się z dziewięciu do dwudziestu jeden samolotów typu A320. Dodatkowo ma pozyskać, na zasadzie wet-lease, sześć samolotów B737-800, wchodzących obecnie w skład floty Ryanaira. To tylko „luźne przypuszczenie”, ale może się okazać, że będą to samoloty wykorzystywane obecnie przez polską spółkę charterową Ryanair Sun. Ma ona dość liczną już flotę, a w sezonie zimowym w ogóle nie wykonuje rejsów charterowych. Wykonuje operacje dla Ryanaira.

czytaj więcej

Specjalny Komentarz na koniec roku 2018

Marek Serafin, 2018-12-28

Analogicznie, jak w ubiegłym roku i teraz przedstawimy dwuczęściowy Specjalny Komentarz na koniec roku 2018. W pierwszej części zawarta będzie nasza własna, autorska lista najważniejszych zjawisk i wydarzeń z europejskiego rynku lotniczego. Jutro, analogiczna lista, dotyczyć będzie rynku polskiego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 14 – 20.12.2018

Marek Serafin, 2018-12-21

Wielka Brytania podpisała Umowę o Komunikacji Lotniczej ze Szwajcarią. A KE proponuje „rozwiązania tymczasowe”. Analizy obecnej sytuacji politycznej w Wielkiej Brytanii wskazują, że tzw. Hard BREXIT, czyli wyjście tego kraju z Unii Europejskiej bez żadnej umowy, staje się coraz bardziej prawdopodobny. Rząd brytyjski nie jest wciąż w stanie przekonać znacznej części posłów ze swojej własnej partii Torysów, do zaakceptowania umowy wynegocjowanej z UE. Równocześnie odrzuca możliwość drugiego referendum. Bardzo mało prawdopodobne jest także to, iż UE zgodzi się na renegocjowanie obecnej wersji porozumienia. Dla umocnienia spójności Unii konieczne jest pokazanie, że wyjście ze Wspólnoty jest bardzo kosztowne.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 07-13.12.2018. Część II

Marek Serafin, 2018-12-14

Stambuł - Globalny hub dla globalnej linii. Polskie media chyba nie doceniły znaczenia otwarcie nowego stambulskiego lotniska. Co prawda na razie obsługuje ono jedynie niewiele rejsów Turkish Airlines, na zasadzie testu, ale według aktualnych planów, na początku przyszłego roku cały ruch lotniczy ma zostać przeniesiony ze starego portu do nowego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia - część I

Marek Serafin, 2018-12-13

Dziś sporo o ważnych zmianach w rozkładach lotów głównych graczy na polskim rynku w Sezonie Lato 2019.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 30.11 – 05.12.2018

Marek Serafin, 2018-12-07

Zmiany we flocie dalekiego zasięgu Grupy Lufthansy. Okazję do tej krótkiej analizy polityki sprzętowej Grupy LH w odniesieniu do samolotów dalekiego zasięgu stanowi dość specyficzna wymiana samolotów w SN Brussels. Przewoźnik stopniowo zastępować będzie bardzo już wysłużone A330-300 i A330-200, których wykorzystuje na własne potrzeby dziesięć (6+4), używanymi, ale znacznie młodszymi A330-300, które Grupa LH kupuje od Cathay Pacific Airwyas (4) i od Singapore Airlines (3). Przewoźnik podkreśla, że po raz pierwszy w swojej historii będzie wykorzystywać samoloty nieleasingowane, ale takie, które są własnością Grupy. Naszą uwagę zwraca jednak inny aspekt tej sprawy. Po raz kolejny zmiany we flocie grupy następują bez strategicznej, kluczowej decyzji, które samoloty dalekiego zasięgu nowej generacji i w jakim harmonogramie zastępować będą mocno już wysłużone A340/A330, B767 i B747.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 23-29.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-30

Samoloty – oj dzieje się, dzieje. Na globalnym rynku lotniczym, a europejskim w szczególności, obserwujemy procesy bardzo istotnych zmian, zupełnie nowe trendy. Pisaliśmy o tym wielokrotnie. Oczywiście mają one swoje odzwierciedlenie po stronie sprzętowej. A że jest to sprzężenie zwrotne, to niektóre nowinki samolotowe wpływają na nasilenie się niektórych trendów. Choćby coraz ekonomiczniejsze mniejsze samoloty dalekiego zasięgu umożliwiają szybki rozwój tanich przewozów na trasach interkontynentalnych.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 16-22.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-23

Węgrzy w Krakowie!

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 9-15.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-16

flydubai pomaga Emirates rozbudowywać europejską siatkę zasilającą. Należąca do grupy Emirates tania linia flydubai uruchomiła, od początku sezonu zimowego, codzienne połączenie do Helsinek, wykorzystując samolot B737-MAX8. Podobnie, jak wiele innych, jest ono objęte umową code-share z „linią-matką”. Umożliwia to sprzedaże tranzytowe, przez Dubaj, Finlandia – Azja/Australia. Na wielu kierunkach konkurencja z bezpośrednimi połączeniami AY będzie bardzo trudna. Ale Azja Południowa- Indie oraz niektóre kraje w Azji Południowo-Wschodniej plus Australia/Nowa Zelandia to już inna historia.

czytaj więcej

<<<
>>>

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony