INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Komentarz tygodnia


Komentarz tygodnia 08-14.09.2017. Kraków stanie się największą polską bazą Ryanaira

Marek Serafin, 2017-09-15
     

Rozwój jest wyjątkowo spektakularny, gdyż praktycznie cały, ogromny wzrost oferowania wynika z uruchomienia aż piętnastu nowych połączeń. Warto je wymienić udowadniając w ten sposób, iż z punktu widzenia geograficznego, a więc i rynkowego oferta krakowska Ryanaira stanie się wyjątkowo bogata, zdywersyfikowana.

 

Nowe połączenia to:

  • Frankfurt, codziennie,
  • Barcelona, Berlin, Goeteborg, Malmoe, Norymberga – 3 x w tygodniu,
  • Ateny, Glasgow, Lizbona, Marakesz, Marsylia, Neapol, Praga, Sewilla Tel Awiw – 2 x w tygodniu.

 

Zwiększenie liczby częstotliwości będzie dotyczyć połączenia do GDN – z dwóch do trzech tygodniowo. Będzie to kontynuacja rozkładu z sezonu Zima 2017/18, w którym to zwiększenie rozpocznie się.

 

Nowa siatka połączeń umożliwi Ryanairowi przewozy roczne na poziomie 3,5 mln pasażerów, co będzie oznaczać wzrost o ponad 16%. Liczba obsługiwanych tras wzrośnie do 56-ciu. Tygodniowo wykonywane będą aż 192 rejsy.

 

Warto zwrócić uwagę, że w roku 2013 port krakowski obsłużył łącznie jedynie 3,63 mln pasażerów. To pokazuje, jak ogromne znaczenie ma dla niego rozwój oferty tanich linii, a, przede wszystkim, FR. Warto też zawsze pamiętać, że bardzo znaczna część pasażerów przylatujących rejsami FR, U2 i DY to zagraniczni turyści.

 

Wiele z nowych połączeń przeznaczonych jest głównie dla ruchu przyjazdowego. Kilka może liczyć również na wielu polskich pasażerów – m.in. BER, GOT, MMX, GLA, TLV. Jednak największa grupa to destynacje typowo turystyczno-wakacyjne. Jak widać również w Polsce Południowej szybko rośnie grupa turystów wykorzystujących przeloty tanimi liniami.

 

Specjalne, potencjalnie, znaczenie ma nowy rejs do FRA. Jeżeli FR w niezbyt odległej przyszłości wprowadzi możliwość transferu o charakterze interline i online w tym porcie, tak, jak zrobił to już w Mediolanie i dogada się z jednym z przewoźników, którzy mają tam rozbudowaną siatkę połączeń to możliwości pozyskiwania ruchu tranzytowego będą ogromne.

 

Ryanair podkreśla, że w przyszłym roku, w jego polskiej siatce połączeń Kraków zdetronizuje Modlin. W całym roku 2016 WMI obsłużył niecałe 2,9 mln pasażerów, a przyrosty ruchu, w tym roku są niewielkie, gdyż przez znaczną część ubiegłego roku operacje krajowe FR odbywały się nie z WAW, ale z WMI.

 

Objęcie przez port krakowski pozycji polskiego „taniego lidera” to nie tylko efekt atrakcyjności miasta i ciągle jeszcze dużego potencjału rozwojowego, ale i coraz większych, a w przypadku nie znalezienia odpowiednich rozwiązań, wręcz ogromnych problemów WMI.

 

 

Marek Serafin  

PRTL.pl

 

Zdjęcie: Adam Kowalczyk, www.epwa.pl 

 

 

 

 

 

Tagi:

Ryanair | Lotnisko Kraków | Przewozy | Komunikacja | Pasażer | Praca | Konkurencja | Baza | Oferowanie | Rozwój | Popyt


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony