INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Publikacje


Konferencja Prasowa Singapore Airlines - Warszawa 24.04.2012. Krótki wywiad z Peterem Tomaschem

Marek Serafin, 2012-04-25
     

Główne tematy Konferencji to A380, który od stycznia 2012 roku obsługuje trasę Singapur - Frankfurt - Nowy York oraz oferty przewoźnika na rynku polskim.

 

Singapore Airlines był reprezentowany na konferencji prasowej przez:

  • Pana Hao Yu Dai Dyrektora Generalnego na Niemcy i Europę Środkowo-Wschodnią,
  • Pana Yang San Lam Menadżera na Niemcy Południowe
  • Pana Petera Tomascha - Dyrektora ds. PR w Europie
  • Panią Barbarę Grabowską - Dyrektora Biura GSA w Warszawie.

 

Singapore Airlines ma obecnie 17 samolotów A380. Przewiózł nimi ponad 7mln pasażerów a więc zdobył bardzo bogate doświadczenia eksploatacyjne.

 

A380, w porównaniu z B747 zużywa, na 1pasażera, o 20% mniej paliwa a jego koszty jednostkowe są o 15% niższe.

 

W kwietniu 2012 SQ wycofało z użytku ostatni samolot B747.

 

Frankfurt jest czwartym po Londynie, Paryżu i Zurychu portem obsługiwanym przez Superjambo.

 

Przewoźnik ma pełne prawa handlowe na odcinku Frankfurt-Nowy Jork-Frankfurt, ale odlot z Frankfurtu (08.30) jest zbyt wczesny, aby były możliwe tranzyty z Warszawy i innych miast w Polsce.

 

Na rynku polskim SQ koncentruje się więc na sprzedaży podróży do Azji.

 

A380 obsługujący trasę SIN-FRA-JFK ma:

  • 12 apartamentów (wolne tłumaczenie - suites). To odrębne „pokoje”, „kabiny” wyposażone zarówno w fotele „pierwszej klasy” jak i pełnowymiarowe łóżka
  • 60 miejsc w klasie biznes z w pełni rozkładającymi się fotelami
  • 399 foteli w klasie ekonomicznej.

 

SQ kładzie olbrzymi nacisk na najwyższe segmenty rynkowe oferując unikalny produkt, szczególnie w klasie „Suites”.  

 

Z punktu widzenia polskiego rynku najważniejsze są oferty podróży tranzytowych do Australii i Nowej Zelandii.

 

W Australii linia lata do 6 punktów (Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, Adelajdy i Darwin) - łącznie 105 rejsów tygodniowo oraz do Auckland i Christchurch w Nowej Zelandii (19rejsów tygodniowo).

 

Przewoźnik oferuje specjalne pakiety tranzytowe w Singapurze. Jeżeli czas tranzytu przekracza 5 godzin pasażer może skorzystać z bezpłatnej wycieczki do miasta.

 

Dzięki umowie z Virgin Australia SQ sprzedaje też specjalne bilety odcinkowe na podróże wewnątrz Australii.

 

Obecnie najniższe ceny biletów w dwie strony do Australii wynoszą 5640 PLN, ale przewoźnik ma też specjalną ofertę do Darwin (nowa destynacja) - 3938 PLN.

 

Doloty z portów w Polsce do Frankfurtu, Monachium i innych punktów w Europie obsługiwanych przez SQ są wykonywane przez partnerów aliansowych przewoźnika - LOT i Lufthansę.  

 

Krótki wywiad z Dyrektorem Peterem Tomaschem

 

Marek Serafin: Jak Singapore Airlines ocenia rynek lotniczy Europy Środkowo-Wschodniej a przede wszystkim rynek polski - obecnie i za 3-5 lat. Jakie są szanse, że za kilka lat uruchomione zostanie bezpośrednie połączenie do Warszawy?

 

Peter Tomasch: Rynek polski jest największy i najważniejszy w regionie. Ma zdecydowanie największy potencjał rozwojowy. Dlatego kilka lat temu przyjechaliśmy do Polski, aby rozpocząć współpracę handlową z LOT-em. Podpisaliśmy wtedy umowę code-share. Jesteśmy z niej zadowoleni. Współpracujemy też z Lufthansą, aby zapewnić pasażerom z Polski możliwość dolotu do Frankfurtu i Monachium.

 

Patrząc w przyszłość mamy nadzieję, że siła nabywcza ludności w Polsce będzie coraz bardziej zbliżać się do siły nabywczej ludności w krajach Europy Zachodniej i coraz więcej obywateli będzie stać na podróże lotnicze, również te dalekie. Widzimy, że polski rynek lotniczy już teraz rośnie bardzo szybko.

 

Jeżeli chodzi o bezpośrednie połączenie do Warszawy to można by powiedzieć, że jest we „wczesnej fazie przygotowawczej” (developing stage).

 

Musimy uwzględniać, że cała Europa jest w fazie kryzysowej. Mamy nadzieję, że Europie uda się go pokonać i że Polska w ciągu najbliższych lat jeszcze bardziej zbliży się, pod względem rozwoju gospodarczego, do Europy Zachodniej.

 

Obecnie wszystkie linie lotnicze są bardzo ostrożne, unikają ryzyka. Chodzi nie tylko o kryzys ekonomiczny, ale również o rosnące szybko ceny paliwa. Musimy poczekać kilka lat.

 

Jeżeli za kilka lat sytuacja w Europie ustabilizuje się a rozwój ekonomiczny w Polsce będzie nadal szybki to nowe połączenie do Warszawy stanie się zdecydowanie bardziej realne.  

 

Rynek północno-atlantycki jest coraz bardziej skonsolidowany - zdominowany przez trzy Joint Ventures zawarte pomiędzy przewoźnikami amerykańskimi i europejskimi. Podobne umowy zaczynają się pojawiać na rynku Europa - Azja. Pierwsza z nich to umowa ANA - Lufthansa. Czy Singapore Airlines nie obawia się, że taka konsolidacja może zagrozić jego pozycji rynkowej, w długim horyzoncie czasowym?

 

Jesteśmy członkiem Star Alliance. Jest to dla nas bardzo ważne, bo siatki połączeń naszych partnerów z Aliansu dają nam dostęp do rynków, których bezpośrednio nie obsługujemy. Takich jak Polska.

 

Obserwujemy procesy konsolidacji rynkowej. Uważam, że rynki tego potrzebują. Jest ciągle zbyt wiele linii, które korzystają z pomocy rządowej. My nigdy nie otrzymywaliśmy pomocy od naszego rządu. I nigdy nie otrzymamy.

 

Uważam, że to rynek powinien decydować o pozycji linii lotniczych a nie pomoc rządowa.

 

Czyli nie obawiacie się procesów konsolidacyjnych?

 

Nie. Jesteśmy silni. Również finansowo. Mamy dobry produkt. Od 1972 kiedy rozpoczęliśmy działalność osiągamy pozytywne wyniki finansowe.

 

Bardzo dziękuję za rozmowę

 

 

Marek Serafin

PRTL.pl

  

 

 

 

 

 

Tagi:

Airbus | Komunikacja | Pasażer | Połączenia | Singapore Airlines | Usługi


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony