INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA



Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Air France planuje uruchomienie nowej linii Boost z pięcioma A320

2017-05-19
     

Air France planuje uruchomienie nowej linii o roboczej nazwie Boost, początkowo z pięcioma samolotami A320, która rozpocznie operacje w sezonie zima 2017.

 

Szczegóły projektu utworzenia nowej spółki lotniczej zostały przedstawione po raz pierwszy jesienią 2016 r. podczas prezentacji nowego planu strategicznego Air France, zakładającego ofensywę w obliczu silnej konkurencji przewoźników znad Zatoki Perskiej i odnotowywanych stratach na najsłabszych trasach Air France.

 

Air France nadal oczekuje na zgodę ze strony pilotów. Pierwsze operacje nowej spółki, której ostateczna nazwa zostanie ujawniona w lecie br., rozpoczną się w zimie br.

 

Początkowo nowy przewoźnik będzie operował na trzech do pięciu europejskich trasach pięcioma Airbusami A320 lub A321 dostarczając pasażerów do europejskich hub-ów Grupy Air France. Rozważane są połączenia do Turcji, Hiszpanii, Włoch i Niemiec.

 

W sezonie letnim 2018 r. nowa linia najprawdopodobniej rozpocznie operacje dalekiego zasięgu, początkowo trzema leasingowanymi na zasadzie wet-lease samolotami A340 Air France.

 

Do 2020 r. nowa linia ma posiadać 28 samolotów, w tym 10 dalekiego zasięgu i 18 średniego zasięgu. Wszystkie będą wyposażone w bezprzewodowy dostęp do internetu.

 

Nowa linia ma być według założeń linią o niższych kosztach ale nie niskokosztową. Według założeń koszty jednostkowe nowego przewoźnika będą niższe w porównaniu do kosztów Air France na połączeniach średniego zasięgu o 15%, a na połączniach dalekiego zasięgu o 18%. Nowy przewoźnik ma przyciągnąć pasażerów z młodszej generacji i konkurować z tanimi liniami i przewoźnikami znad Zatoki Perskiej.

 

Grupa Air France musi obniżać koszty, ponieważ 35% tras długodystansowych i 80% średniego zasięgu nie przynosi zysku. 10% połączeń dalekiego zasięgu i 20% średniego rocznie generują 300 milionów euro strat.

 

Nowe francuskie linie mają skoncentrować się na ultra-konkurencyjnych trasach, w tym azjatyckich i konkurować z przewoźnikami z Zatoki Perskiej. Przewoźnik ma wznowić operacje na trasach, które zostały zamknięte z powodu niskiej rentowności oraz uruchamiać nowe destynacje.

 

 

PRTL.pl 

Zdjęcie: Piotr Zowczak, www.epwa.pl 

 

 

 

 

Tagi:

Air France | Airbus | Komunikacja | Pasażer | Konkurencja | Oferowanie | Strategia | Rozwój | Popyt


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony