INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Lufthansa Group z rekordową liczbą pasażerów w Polsce w 2017 roku

2018-04-16
     

Przewoźnicy Lufthansa Group przewieźli 2 573 058 pasażerów z i do Polski w 2017 roku.

 

399 rejsów tygodniowo w letnim rozkładzie połączeń.

 

Nowe kierunki z Monachium do Katowic i Łodzi oraz dodatkowe połączenia z lotnisk regionalnych.

 

Większa liczba miejsc i więcej przewiezionych pasażerów w Europie Centralnej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

 

Lufthansa Group odnotowuje stale rosnącą liczbę pasażerów przewożonych z i do Polski. Lufthansa, Swiss, Austrian oraz Brussels Airlines przewiozły łącznie 2 573 058 pasażerów w 2017 r., więcej niż rok wcześniej. W tym samym okresie sama Lufthansa przewiozła 1 973 776 pasażerów z polskich lotnisk. Lufthansa pozostaje najpopularniejszym przewoźnikiem tradycyjnym w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

 

„Rekordowa liczba ponad 2,5 miliona pasażerów potwierdza nasze długoletnie zaangażowanie w Polsce z ciągle rozwijającą się ofertą. W tym sezonie linie Lufthansa Group zaoferują rekordowe 399 połączeń z i do Polski. Nasza oferta jest wysoko ceniona zarówno przez pasażerów turystycznych, jak i podróżujących w celach służbowych, którym ułatwiamy dostęp do ponad 340 kierunków na całym świecie z 9 lotnisk w Polsce” – powiedział Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce.

 

Nowości z Polski

 

Głównymi nowościami w letnim rozkładzie połączeń do Polski są połączenia z Monachium do Łodzi i Katowic. Lufthansa obsługuje teraz 5 połączeń tygodniowo do Portu Lotniczego w Łodzi i codzienne połączenie ze Śląska do stolicy Bawarii. Otwarcie nowego połączenia w Porcie Lotniczym w Katowicach zbiega się z 25. rocznicą obecności Lufthansy na tym lotnisku i w polskich portach regionalnych. W tym czasie obecność linii w kraju stale się zwiększała i obejmuje już 9 lotnisk w Polsce.

 

Oprócz nowych kierunków, w letnim rozkładzie połączeń Lufthansa zwiększyła także liczbę rejsów między trzema polskimi miastami a swoimi lotniskami przesiadkowymi. Port Lotniczy w Gdańsku zyskał dodatkowe codzienne połączenie do Monachium oraz cztery połączenia w tygodniu do Frankfurtu. Pasażerowie podróżujący z Krakowa od teraz będą mogli wybierać spośród 5 rejsów dziennie do Frankfurtu, dzięki dodatkowym 6 rejsom w tygodniu. Po dwóch latach od otwarcia trasy Rzeszów – Monachium, przewoźnik zdecydował od maja dołączyć do siatki połączeń 4 rejsy tygodniowo. Ponadto, w letnim rozkładzie połączeń Eurowings otworzyło nowa trasę z Wrocławia do Stuttgartu 4 razy w tygodniu.

 

Wśród kierunków najczęściej wybieranych przez polskich pasażerów podróżujących liniami Lufthansa Group z kierunków europejskich znalazły się Lizbona, Barcelona i Paryż, a także rejsy międzykontynentalne do Nowego Jorku, Szanghaju i Meksyku.

 

Wzrost w ruchu regionalnym

 

Tempo wzrostu czterech linii lotniczych Lufthansa Group w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej było podobne do tego w Polsce. Liczba miejsc oraz przewiezionych pasażerów w 2017 r. zwiększyły się odpowiednio o 2,5% i 5,7% w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrósł także współczynnik wypełnienia samolotów.

 

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju w Polsce, który jest jednym z największych rynków w regonie dla Lufthansy. Oferujemy 1 537 połączeń tygodniowo z 59 lotnisk w 16 krajach, a tegoroczna przepustowość roczna wyniesie 18 milionów miejsc” – powiedział Peter Pullem, Starszy Dyrektor ds. Sprzedaży w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

 

Udany biznes korporacyjny w Polsce

 

Lufthansa mocno koncentruje się na potencjale biznesowym w Polsce. Jeden na dwóch pasażerów podróżuje w celach służbowych, co znacznie przekracza średnią w regionie wynoszącą 33%. Około 8 200 firm już rezerwuje podróże u przewoźników z grupy, uczestnicząc w Partner Plus Benefit, programie lojalnościowym dla firm i narzędziu do zarządzania podróżami służbowymi.

 

 

Źródło: Lufthansa Group

 

 

 

Tagi:

Lufthansa | Przewozy | Pasażer | Lufthansa Group


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony