INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Icelandair powiększa stratę netto w I kw. 2019 r.

PRTL.pl, 2019-05-14
     

W I – szym kw. 2019 r. Icelandair odnotował stratę netto w wysokości 55 mln USD, tj. o 35 mln USD wyższą w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wyższa strata netto spowodowana była presją na ceny biletów lotniczych, wyższymi kosztami i niepewnością wynikającą z uziemienia Boeingów 737 MAX.

 

W okresie od stycznia do marca 2019 r. linie Icelandair odnotowały 7% spadek przychodów operacyjnych, do 249 mln USD i spadek kosztów o 8% do 263 mln USD.

 

Oferowanie mierzone w ASK wzrosło o 8% rdr. Z powodu niższych wpływów jednostkowych i niekorzystnych kursów walut, przychody spadły o 3% do 153 mln USD. Ceny paliw wzrosły o 5% rdr.

 

Liczba przetransportowanych pasażerów wzrosła o 6%, współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich spadł o 0,1 ppct do poziomu 76,4%.

 

Liczba pasażerów podróżujących do Islandii wzrosła o 13%, na trasach krajowych wzrosła o 10%, między Europą i Ameryką Północną spadła o 2% rdr.

 

Po uziemieniu Boeingów MAX islandzki przewoźnik – długoletni operator samolotów Boeing – ponownie rozpatruje długoterminową strategię dla swojej floty i rozważa przejście na jednolitą flotę Airbusów.

 

Sześć Boeingów 737 MAX 8  zostało uziemiona od 12 marca. Przewoźnik oczekuje dostawy kolejnych trzech 737 MAX.

 

Linia lotnicza zaktualizowała swój rozkład lotów do dnia 15 lipca, zmniejszając oferowanie o 1%.

 

Uziemione Boeingi przewoźnik zastępuje leasingowanymi na zasadzie „wet-lease” Boeingami 767, oraz pozyskanym B757. Icelandair rozpoczął  wstępne rozmowy z Boeingiem na temat odszkodowań.

 

Przewoźnik oczekuje, że poprawa rentowności nastąpi jeszcze w 2019 roku. Szereg czynników na rynku  zmieniających sytuację konkurencyjną w tym bankructwo ultra taniej islandzkiej linii WOW Air powinno mieć pozytywny wpływ na poprawę rentowności.

 

 

Zdjęcie: FB Icelandair

PRTL.pl

 

 

 

Tagi:

Finanse | Icelandair | Strata netto | Wynik netto


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony