INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Nowa decyzja TSUE: Linie lotnicze zawsze odpowiadają za zmianę trasy lotu

2019-08-02
     

Zapowiadane na sierpień strajki linii lotniczych oraz lotnisk zagrażają planom wakacyjnym pasażerów w całej Europie.  30 lipca br. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) podjął bardzo ważną decyzję, która zwiększa szanse podróżnych na dotarcie do celu, nawet jeśli ich lot zostanie odwołany lub znacznie opóźniony.

 

W nowym wyroku TSUE podkreśla, że linia lotnicza zawsze odpowiada za zmianę trasy i przekierowanie pasażerów. Dlatego jeśli lot zostanie odwołany, przewoźnik musi zaplanować alternatywny plan podróży tak, aby podróżujący jak najszybciej mogli dotrzeć do miejsca docelowego. Decyzja ta znacząco wzmacnia europejskie prawo pasażerskie i jest kolejnym kamieniem milowym w historii uczciwego lotnictwa.

 

Uważamy, że decyzja TSUE ma istotny wpływ na prawa pasażerów lotniczych w całej Europie i została wydana w odpowiednim momencie. Obecnie mamy jasność, że linie lotnicze zawsze są w pełni odpowiedzialne za przekierowanie wszystkich pasażerów i żaden podróżny nie powinien nigdy szukać alternatywy lub dokonywać rezerwacji, jeśli chodzi o zmianę trasy. Oznacza to, że przewoźnicy nie mogą dłużej ignorować roszczeń pasażerów dotyczących przekierowania, ani doradzać im, by samodzielnie zaplanowali zmianę trasy – mówi Christian Nielsen, Chief Legal Officer (CLO) w AirHelp i dodaje:

 

To świetna wiadomość dla podróżujących w trakcie wakacji. W sierpniu może dojść do wielu strajków i zakłóceń lotów z tego powodu. Dlatego dobrze wiedzieć, że jako pasażerowie nie musimy martwić się o zmianę trasy. Podróżni mogą być spokojni, zażądać swoich praw, a przynajmniej mieć mniej zmartwień w odniesieniu do swoich planów wakacyjnych.

 

Decyzje Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości są wiążące dla wszystkich sądów w UE i mają zastosowanie do wszystkich dokładnie w ten sam sposób. AirHelp doradza poszkodowanym pasażerom, by sprawdzili, czy problem z lotem, oprócz zmiany trasy lub zwrotu biletu, uprawnia ich też do rekompensaty finansowej.

 

W ostatnich latach TSUE podjął kilka ważnych decyzji, mających na celu wyjaśnienie i wzmocnienie praw pasażerów w Europie. Najważniejszym z nich jest werdykt w sprawie strajków pracowników linii lotniczych, które nie stanowią „nadzwyczajnych okoliczności”. Trybunał wyjaśnił również, że „Prawo do odszkodowania za długie opóźnienia lotów ma zastosowanie do rejsów łączonych do państw trzecich z międzylądowaniem poza UE”.

 

Natomiast w lipcu br. TSUE wydał decyzję, że wszystkie loty, które opuszczają UE, zarezerwowane w ramach tego samego numeru, podlegają przepisom, nawet jeśli opóźnienie spowodowane jest połączeniem realizowanym przez inne linie lotnicze.

 

Problemy z lotem: poznaj swoje prawa

 

Zgodnie z unijnym Rozporządzeniem (WE) 261/2004 pasażerowie mogą kwalifikować się do odszkodowania w wysokości do 600 EUR na osobę w przypadku opóźnienia przekraczającego trzy godziny, odwołania lotu i odmowy przyjęcia na pokład, jeżeli zakłócenie spowodowane jest przez linię lotniczą. Pasażer może ubiegać się o takie odszkodowanie przy wylocie z kraju UE lub w przypadku lotu do kraju unijnego realizowanego z przewoźnikiem zarejestrowanym w UE.

 

Jeśli utkniesz na lotnisku przez ponad dwie godziny, linie lotnicze są również zobowiązane do zapewnienia pasażerom posiłków, bezpłatnych napojów, dostępu do komunikacji i zakwaterowania.

 

Pasażerowie linii lotniczych, którzy doświadczają opóźnień lub odwołanych lotów mogą sprawdzić, czy kwalifikują się do odszkodowania jeszcze na lotnisku lub w trakcie podróży, a także złożyć wniosek w ciągu kilku minut za pośrednictwem strony internetowej www.airhelp.com.

 

 

Źródło: AirHelp

 

 

 

Tagi:

AirHelp | Linie lotnicze | Odszkodowanie | prawa pasażerów | Prawo


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony