INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Nawigacja powietrzna


A4E wzywa państwa członkowskie i służby żeglugi powietrznej do zapewnienia płynnego podróżowania pasażerom Unii Europejskiej w sezonie letnim 2018

2018-03-13
     

Stowarzyszenie Airlines for Europe wezwało państwa członkowskie i dostawców usług żeglugi powietrznej do zapewnienia pasażerom z krajów UE w nadchodzącym sezonie letnim niezakłóconego opóźnieniami podróżowania. W ubiegłorocznym sezonie Lato 2017 zwiększone kontrole graniczne spowodowały 300% wzrost opóźnień. Opóźnienia spowodowane przez kontrole ruchu lotniczego ATC wzrosły o 6,9% wywołując efekt domina w ruchu europejskim powodując frustrujące dla pasażerów opóźnienia.

 

Podczas drugiego corocznego spotkania członków stowarzyszenia A4E, prezesi linii lotniczych spotkali się w Brukseli z europejskimi decydentami i przedstawicielami branży lotniczej w celu przedyskutowania sposobów mających usprawnić europejski ruch lotniczy tak, aby stał się bardziej niezawodny dla pasażerów. A4E wezwało do wyciągnięcia wniosków przed zbliżającym się intensywnym sezonem letnim z ubiegłorocznych niedopuszczalnych, jak określono, doświadczeń jakie miały miejsce szczególnie na granicach UE, gdzie niewystarczająca infrastruktura i niedobór kadr doprowadziła do wzrostu o 300% opóźnień lotów na niektórych lotniskach powodując, że do 5% pasażerów traciło dziennie połączenia tranzytowe.

 

Jak zauważa A4E, mimo podjęcia przez niektóre kraje członkowskie działań mających na celu złagodzenie ubiegłorocznej sytuacji, nadal pozostaje wiele problemów do rozwiązania w kwestii personelu oraz inwestycji w automatyzację. Wdrażanie nowego unijnego rozporządzenia ma nieproporcjonalny wpływ na przepływ ruchu pasażerskiego w europejskich portach lotniczych. Rozporządzenie dotyczy m.in. wzmocnienia kontroli na granicach zewnętrznych UE co oznacza, że czas przeznaczony na kontrolę każdego pasażera na granicy zajmuje już około 20 sekund dłużej, niż poprzednio. Oznacza to wydłużenie średnio o dodatkową godzinę czasu kontroli każdego lotu.

 

Kolejnym frustrującym problemem są opóźnienia spowodowane niedoborem pracowników kontroli ruchu lotniczego (ATC) i niewystarczającą przepustowością systemu. Podczas, gdy w 2017 ruch lotniczy wzrósł o 4,4% rdr, średnie dzienne minutowe opóźnienie z powodu zarządzaniu przepływem ruchu lotniczego wzrosło o 6,9%. W przeliczeniu stanowi to ponad jeden dodatkowy dzień opóźnień.

 

W 2018 oczekiwany jest dalszy znaczny wzrost ruchu, stąd pojawia się konieczność wprowadzenia usprawnień w całej sieci dostawców usług żeglugi powietrznej.

 

W oparciu o najnowsze dane Eurocontrol, dzienne opóźnienia na trasie z powodu niewystarczającej przepustowości systemu kontroli ATC oraz niedoboru kadr wzrosły odpowiednio o 14,6% i 20,6%.

 

Linie członkowskie A4E oczekują, że w 2018 służby ATC zastosują dodatkowe środki aby złagodzić te niedobory.

 

 

Źródło: A4E

 

 

 

Tagi:

A4E


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony