INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Nawigacja powietrzna


iTEC i EUROCONTROL zaprojektują kluczowe dla SES funkcjonalności systemów zarządzania ruchem lotniczym

2018-03-13
     

Sojusz iTEC (Interoperability Through European Collaboration) oraz EUROCONTROL (Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej) będą wspólnie projektować funkcjonalności systemów zarządzania ruchem lotniczym, kluczowych dla współpracy międzysystemowej w Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (SES – Single European Sky).

 

iTEC oraz Eurocontrol – dla swojego Centrum Kontroli Górnej Przestrzeni Powietrznej w Maastricht będą wspólnie opracowywać składniki systemowe pozwalające na wymianę informacji o trajektorii samolotów miedzy rożnymi systemami (IOP - Interoperability)

Komponenty IOP są kluczowymi funkcjonalnościami dla zarządzania ruchem lotniczym według europejskiego programu SESAR i długofalowego europejskiego ATM Master Planu.

Wymiana danych o trajektoriach jest istotna dla nowej koncepcji zarządzania ruchem lotniczym, powstałej w ramach europejskiego programu SESAR, mającej zgodnie z Master Planem pozwolić na utrzymanie efektywnego i bezpiecznego transportu lotniczego w Europie przy spodziewanym, intensywnym wzroście liczby operacji. 

Ramy prawne rozporządzenia „Pilot Common Project” Komisji Europejskiej określające podstawowe wymagania modernizacji europejskiego systemu zarządzania ruchem lotniczym zawierają wymagania wymiany pełnych danych o trajektoriach pomiędzy dostawcami służb ruchu lotniczego oraz instytucją zarządzającą europejska siecią do 2025 roku. 

Składniki aplikacyjne nowych modułów systemowych (Flight Object Manager - FOM) oraz łączności sieciowej System Wide Information Management (SWIM) będą opracowywane łącznie przez iTEC i EUROCONTROL jako wynik podpisanego porozumienia (Memorandum of Understanding).

Koncepcja operacyjna IOP podlega chwili obecnej walidacji w projektach SESAR dzięki współpracy między dostawcami służb żeglugi powietrznej a przemysłem wytwórczym.

Wyniki walidacją będą umieszczone w standardach opracowywanych przez Europejską Organizację Ds. Wyposażenia Lotnictwa Cywilnego EUROCAE, stanowiąc w ten sposób podstawę do projektów przemysłowych i wdrożenia koncepcji interoperacyjności.

Oprócz porozumienia iTEC-Eurocontrol zostały podpisane przez wszystkich członków iTEC Collaboration dwa porozumienia rozszerzające bazowe porozumienia iTEC Collaboration o nowe wspólne produkty. Stąd przy stole przedstawiciele PAŻP, litewskiej Oro Navigaciji, holenderskiej LVNL i norweskiej Avinor.

 

 

Źródło: PAŻP

 

 

 

Tagi:

PAŻP | Eurocontrol | iTEC


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony