INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Nawigacja powietrzna


Eurocontrol ostrzega przed poważnym wyzwaniem związanym z niedoborem przepustowości

PRTL.pl, 2018-06-26
     

Przemawiając na Zgromadzeniu Ogólnym ACI w Brukseli, Dyrektor Generalny Eurocontrol, Eamonn Brennan ostrzegł, że konieczne jest podjęcie pilnych działań w celu uniknięcia opóźnień lotów w Europie, które do 2040 mogą ulec niemal podwojeniu, wraz z rekordowym wzrostem ruchu.

 

Obecnie loty są opóźnione średnio o 12 minut. Do 2040, średnie opóźnienie wrośnie do 20 minut i niemal podwoi się. To wąskie gardło powstanie w wyniku zatłoczenia przestrzeni powietrznej oraz braku naziemnej infrastruktury. W ciągu 20 lat liczba bardzo zatłoczonych lotnisk w Europie wzrośnie z 6 do 16 - powiedział Eamonn Brennan delegatom ACI Europe na Światowym Zgromadzeniu Ogólnym w Brukseli 19 czerwca 2018.

 

Do 2040 z powodu braku przepustowości liczba niezrealizowanych rejsów w Europie dojdzie do 1,5 miliona. Będzie to oznaczać pozbawienie możliwości lotu 160 milionów pasażerów.

 

Zgodnie z raportem Eurocontrol między styczniem i majem 2018 opóźnienia z powodu zarządzania przepływem ruchu lotniczego na trasach wzrosły dramatycznie z 0,46 minuty do 1,05 minuty na lot. Główną przyczyną tych opóźnień był personel i pojemność (55%), w dalszej kolejności nieplanowane zdarzenia (28%) i pogoda (27%).

 

W ubiegłym roku loty europejskie opóźniły się o 9,3 mln minut, ale wraz ze wzrostem ruchu o 3,4% w 2018 roku, opóźnienia mogą wzrosnąć o 53%, do 14,3 mln minut

 

Przy średnim rocznym wzroście ruchu między 2018 i 2040 tylko o 1,9%, liczba lotów w Europie zwiększy się w skali roku o 52% rdr do 16,2 mln, a w najbardziej optymistycznym scenariuszu może zwiększyć się o 84%. W tym czasie 111 lotnisk, które obsługuje 84% wszytskich rejsów planuje zwiększenie przepustowości o 16%, pozostawiając duży niedobór.

 

Dwadzieścia największych portów planuje zwiększenie przepustowości o 28%, zwiększając liczbę operacji lotniczych o 2,4 mln, ale będzie to dalej niewystarczające.

 

Eurocontrol w analizie “Challenges of Growth” przewiduje, że do 2040 siedem razy więcej lotów opóźni się o jedną do dwóch godzin, w porównaniu do dnia dzisiejszego.

 

Dzisiaj - około 50 tysięcy pasażerów ma opóźnienia lotów od godziny do dwóch. Do 2040 prawie pół miliona pasażerów odczuje opóźnienia rejsów o blisko dwie godziny.

 

Brennan zaapelował do branży, aby wyszła naprzeciw oczekiwaniom i zbudowała więcej lotniskowej infrastruktury operacyjnej, efektywniej wykorzystała istniejące obiekty, wykorzystała większe samoloty i wdrożyła nowe technologie. Musimy korzystać z infrastruktury, którą mamy w lepszy sposób. Musimy wdrożyć nowe technologie, potrzebujemy istotnych zmian w sposobie zarządzania ruchem lotniczym w Europie.

 

 

PRTL.pl

 

 

 

Tagi:

Eurocontrol | ACI | Opóźnienia | Przepustowość


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony