INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Publikacje


Sezon zimowy 2017/18 na niemieckich lotniskach. Część I

Ewa Stopyra, 2017-11-15
 

W rozpoczynającym się właśnie sezonie zimowym na niemieckich lotniskach jak zwykle spory ruch. Wiele nowych połączeń i destynacji, ale przede wszystkim wydarzeń, będących konsekwencjami upadku Air Berlin.

czytaj więcej

Trzecie lotnisko dla Warszawy

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-10-30

Pomysł budowy trzeciego lotniska dla stolicy, choćby był uważany za nierealny, niedorzeczny i nierozsądny ma jedną niezaprzeczalną zaletę. Może być szansą na początek racjonalnej dyskusji o konieczności koordynacji warszawskich portów lotniczych. Skorzystajmy z niej!

czytaj więcej

Rozwój Warszawskiego Węzła Lotniczego

prof. W. Suchorzewski, PW, 2017-10-30

Temat rozwoju warszawskiego węzła lotniczego jest od lat przedmiotem analiz i dyskusji.  W latach 1970. przewidywano budowę drugiego lotniska w rejonie Wrony (ok. 50km od centrum miasta). Na przełomie lat 1980. i 1990.zamierzano wykorzystać lotnisko wojskowe w Modlinie. Pojawiały się koncepcje budowy lotniska na osi Warszawa-Łódź (w rejonie Skierniewic, lub Strykowa).

czytaj więcej

Finansowanie budowy portu lotniczego Berlin Brandenburg - problemy ze stosowaniem zasady inwestora rynkowego

dr hab. Jakub Kociubiński, 2017-10-05

Budowa portu lotniczego Berlin Brandenburg im. Willego Brandt`a jest smutną historią pełną problemów, przekroczonych budżetów, niedotrzymanych harmonogramów. Przedsięwzięcie jest wręcz przykładem inwestycji, gdzie wszystko, co mogło pójść źle - poszło źle. Według pierwotnego planu inwestycja miała zostać zakończona w roku 2010 roku, ale na razie końca nie widać.

czytaj więcej

Konferencja prasowa PPL-u. I nie tylko

Marek Serafin, 2017-09-19

W ostatnim czasie kilka bardzo ważnych spraw dotyczących systemu komunikacji lotniczej obsługującego aglomerację warszawską stało się aktualne i pilne.

czytaj więcej

Fiasko pomocy dla portu lotniczego Kassel (dawny Kassel-Calden) – Co poszło źle?

Jakub Kociubiński, 2017-08-10

Port lotniczy Kassel (w 2015 r. zmieniono nazwę z Kassel-Calden) został pomyślany jako odciążenie dla Frankfurtu. Obiekt miał w założeniu przejąć ruch czarterowy, biznesowy, cargo i część niskokosztowego. Historia interwencji państwowej polegającej na przekształceniu lotniska Kassel-Calden w regionalny port lotniczy i rozbudowie obiektu stanowi ciekawe studium przypadku. 

czytaj więcej

Czy port w Modlinie może skutecznie przejmować część ruchu z lotniska Chopina?

Marek Serafin, 2017-03-29

Trwa gorąca debata dotycząca potrzeby budowy Centralnego Portu Lotniczego. Jednak nawet w przypadku szybkiej pozytywnej decyzji, dotyczącej konkretnego projektu, w konkretnej lokalizacji to i tak jego uruchomienie jest dość odległe w czasie. Prawdopodobnie, trzeba będzie czekać, co najmniej dziesięć lat.

czytaj więcej

Na budowie lotniska Berlin-Brandenburg po staremu

Sławomir Heller, 2017-01-03

W sierpniu 2016 przedstawiliśmy na łamach naszego portalu historię lotniska Berlin-Brandenburg. Projekt ten był już wtedy wymownym przykładem, jak prymat decyzji politycznych nad ekonomicznymi i technicznymi może doprowadzić do zapaści potężnej inwestycji infrastrukturalnej i to w Niemczech, państwie o tak wielkim potencjale. Pierwotnie planowany poziom kosztów na poziomie 1,7 miliardów Euro został już wielokrotnie przekroczony i mało kto pamięta o tym, że otwarcie lotniska miało nastąpić w roku 2009.

czytaj więcej

Connectivity niemieckich lotnisk

Ewa Stopyra, 2016-10-12

Kończący się powoli sezon letni oraz zbliżający się sezon zimowy to dobry moment by przestudiować connectivity niemieckich portów lotniczych. Lotniska to nie tylko motory napędowe turystyki i gospodarki regionu, ale przede wszystkim to „okno na świat”, a o tym jak wielkie ono jest decyduje connectivity danego lotniska.

czytaj więcej

Duo-port warszawski - czy warto integrować porty lotnicze?

Marek Serafin, 2016-09-15

Wśród bardzo gorących obecnie tematów strategicznych dotyczących polskiego rynku lotniczego jest i ten, dotyczący propozycji sformalizowania - nadania kształtu organizacyjno-prawnego, istniejącemu już faktycznie układowi: port Chopina i port w Modlinie.

czytaj więcej

Śniadanie prasowe - spotkanie z Dyrektorem PPL-u w dniu 13.09.2016

Marek Serafin, 2016-09-14

W dniu 13.09.2015 grupa dziennikarzy spotkała się z Dyrektorem PPL-u panem Mariuszem Szpikowskim. W znacznej części spotkania uczestniczył niespodziewany, ale niewątpliwie cenny gość - pan Rafał Milczarski, Prezes PLL LOT.

czytaj więcej

Niemieckie lotniska regionalne w kryzysie

Sławomir Heller, 2016-09-13

Problemy lotnisk regionalnych trafiają do opinii publicznej najczęściej poprzez prasę bulwarową. Szczególnie ostatnio jej łamy wypełniają spektakularne doniesienia o chińskich kontrahentach, inwestujących w masę upadłościową tych lotnisk. Możemy tu znaleźć wszystko, czego dusza żądnego sensacji czytelnika zapragnie. Jest więc i kupiec widmo, są krótkowzroczni a nierzadko skorumpowani politycy, jest wyprowadzona w pole wielka firma konsultingowa, nie brakuje wiarołomnego przewoźnika. A wszystko to rozgrywa się w cieniu wielkiej polityki.

czytaj więcej

Frankfurt-Hahn, krótka historia wzlotu i upadku

Sławomir Heller, 2016-09-01

Hans-Werner Müller jest szlifierzem bursztynów. Uchodzi za najlepszego specjalistę w swoim fachu w całym Idar-Oberstein, 28-tysięcznym miasteczku położonym w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat. W dzielnicy Tiefenstein Hans-Werner Müller prowadzi z żoną od lat dobrze prosperujący, mały sklep z bursztynami. Jednak to nie jego talent jako szlifierza kamieni sprawiły, że w czerwcu tego roku jego nazwisko trafiło na czołówki niemieckich gazet. Hans-Werner Müller kupił frankfurckie lotnisko.

czytaj więcej

Budowa lotniska Berlin-Brandenburg - niekończąca się historia

Sławomir Heller 2016-08-10

Dieter Faulenbach da Costa, rocznik 1944, jest doświadczonym planistą. Budował już 45 terminali na całym świecie. Lotnisko Berlin-Brandenburg zna od podszewki. Tym bardziej szokujące są jego prognozy co do przyszłości tego największego w Europie przedsięwzięcia komunikacyjnego. Zdaniem Faulenbach da Costa lotnisko berlińskie nigdy nie zostanie uruchomione. „Od 4 lat prowadzona przebudowa instalacji przeciwpożarowych przeszkodzi oddaniu nowego lotniska do użytku”. Permanentne, nieskoordynowane zmiany doprowadziły do braku jednolitej architektury systemowej. Każda kolejna przebudowa odsuwa w czasie termin otwarcia.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony