INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Najlepsze lotniska na świecie – Ranking AirHelp Score

2018-06-12
     

Zestawienie AirHelp Score powstało na podstawie oceny w trzech kryteriach: punktualność, jakość obsługi oraz satysfakcja pasażerów. Hamad International Airport otwiera tegoroczny ranking. Sprawdź, jak uplasowały się w nim trzy największe polskie lotniska.

 

– To już druga edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. Analizie poddaliśmy znacznie więcej lotnisk, rozwinęliśmy metodologię. Pierwsza dziesiątka zestawienia to porty na bardzo wysokim poziomie, z niewielkimi różnicami w łącznej ocenie – mówi CEO i współzałożyciel AirHelp, Henrik Zillmer.

 

Światowa czołówka rankingu

 

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się lotnisko Hamad International Airport w Katarze. Zaraz za nim uplasowało się Athens International Airport w Grecji, a podium zamyka japońskie lotnisko – Haneda Airport.

 

W kategorii „Punktualność” prym wiodą porty lotnicze Cologne Bonn Airport w Niemczech oraz Tocumen International Airport w Panamie. Singapore Changi – zeszłoroczny zwycięzca rankingu – wyróżnia się natomiast jakością obsługi, a kenijskie Nairobi Jomo Kenyatta International Airport dostało najwięcej punktów za satysfakcję pasażerów.

 

Pozycja

Nazwa linii

Lokalizacja

Punktualność

Jakość obsługi

Satysfakcja pasażerów

Wynik

1.

Hamad International Airport

Doha, Katar

9,1

8,8

7,3

8,77

2.

Athens International Airport

Ateny, Grecja

9,3

8,6

6,4

8,69

3.

Haneda Airport

Tokio, Japonia

9,0

8,8

6,1

8,63

4.

Cologne Bonn Airport

Kolonia/Bonn, Niemcy

9,5

7,8

8,2

8,61

5.

Singapore Changi Airport

Singapur

8,5

9,2

5,1

8,48

6.

Chubu Centrair International Airport

Nagoja, Japonia

9,0

8,6

4,9

8,43

7.

Viracopos International Airport

Sao Paulo, Brazylia

9,0

8,4

5,7

8,39

8.

Amman Queen Alia International Airport

Amman, Jordania

8,6

8,4

6,6

8,33

9.

Recife/Guararapes–Gilberto Freyre International Airport

Recife, Brazylia

8,5

8,6

6,0

8,30

10.

Mariscal Sucre International Airport

Quito, Ekwador

8,4

8,4

7,5

8,29

 

Warszawskie Okęcie spadło w zestawieniu

 

Lotnisko Chopina spadło w AirHelp Score 2018 o 7 pozycji w porównaniu do zeszłorocznej edycji. Mimo poprawy jakości obsługi podróżnych największe polskie lotnisko uplasowało się na 32. pozycji, głównie ze względu na niższą notę w kategorii „Satysfakcja pasażerów”.

 

W tegorocznym zestawieniu premierę mają dwa inne polskie lotniska. Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 42. lokacie. Co ciekawe, przegonił Warszawskie Okęcie pod względem punktualności. Port lotniczy Kraków Balice uplasował się natomiast na 127. miejscu.

 

Pozycja

Nazwa linii

Lokalizacja

Punktualność

Jakość obsługi

Satysfakcja pasażerów

Wynik

32.

Port Lotniczy im. Chopina

Warszawa-Okęcie

Warszawa

8,4

7,8

7,1

7,99

42.

Port lotniczy im. Lecha Wałęsy
Gdańsk-Rębiechowo

Gdańsk

8,6

7,8

4,8

7,86

127.

Port Lotniczy im. Jana Pawła II
Kraków-Balice

Kraków

5,8

7,6

5,3

6,56

 

Ranking AirHelp Score

 

To druga edycja rankingu portów lotniczych AirHelp Score. W zestawieniu znalazło się 141 lotnisk, a dane pochodzą z okresu od 22 grudnia 2017 r. do 20 marca 2018 r.

 

Analizując „Punktualność” AirHelp zebrał dane z wielu źródeł, by stworzyć najbardziej na świecie wiarygodny i precyzyjny zbiór danych dotyczących lotów. Dane pozyskane były m.in. od agend rządowych, lotnisk, firm analizujących loty i innych.

 

W tym roku ocena za „Jakość obsługi” charakteryzuje się jeszcze większą dywersyfikacją wykorzystywanych źródeł danych – stanowi połączenie publicznych pasażerów opinii z najbardziej wiarygodnych serwisów na świecie.

 

W rankingu uwzględniono dodatkowo sentyment wpisów na Twitterze, by poznać odczucia pasażerów na temat danego lotniska oraz ich ocenę sprawności funkcjonowania portu. Analizie poddano blisko 184 tysięcy wpisów.

 

Ranking dostępny jest na www.airhelp.pl.

 

 

Źródło: AirHelp

 

 

 

Tagi:

Lotnisko | Odprawa pasażerska | Punktualność | AirHelp


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony