INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Katowice Airport: Rośnie ruch cargo – dobre wyniki przewozu ładunków w pierwszym półroczu 2018 roku

2018-07-19
     

W pierwszym półroczu bieżącego roku w terminalu cargo Katowice Airport odprawionych zostało 9 339 ton ładunków o 1 047 ton więcej (+12,6%) w porównaniu z tym samym okresem 2017 roku.

 

Pyrzowice są największym polskim regionalnym portem lotniczym w segmencie cargo. Jego rozwój opiera się o największe, światowe firmy kurierskie, które mają w Katowice Airport swoje bazy i skąd obsługują Polskę południową oraz wybrane rejony północnych Czech i Słowacji. Każdy z obecnych w Pyrzowicach kurierów realizuje regularne loty cargo do swoich kontynentalnych lotnisk przeładunkowych – DHL Express do Lipska, UPS do Kolonii/Bonn, TNT do Liege, a FedEx do Paryża.

 

Komentując statystyki przewozu ładunków za pierwsze półrocze 2018 roku Artur Tomasik prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport, mówi: Wzrost ruchu cargo to efekt globalnego rozwoju handlu internetowego wraz z nim rosną firmy kurierskie, a w konsekwencji także przeładunki w Pyrzowicach. GTL SA nie ustaje w realizacji inwestycji, które umożliwiają sprawną obsługę ruchu towarowego. Obecnie prowadzimy przedsięwzięcie rozbudowy płyty postojowej cargo, gdzie w ciągu najbliższych miesiąc powstanie ponad 45 tys. m kw. nowej nawierzchni. Analizujemy także kwestie związane z budową drugiego terminalu cargo. Jeszcze w tym roku chcemy podjąć ostateczną decyzję. Zebraliśmy spore doświadczenia w realizacji tego typu inwestycji przy okazji zakończonej pełnym sukcesem, budowie pierwszego, nowego terminalu cargo. Chodzi tutaj zarówno o kwestie związane z przygotowaniem projektu pod kątem funkcjonalnym jak i komercjalizacją powierzchni.

 

GTL SA od lat konsekwentnie realizuje plan rozbudowy infrastruktury służącej do obsługi ruchu towarowego. W maju 2016 roku do użytku oddany został nowy terminal cargo o powierzchni 12 tys. m kw. wraz z płytą postojową samolotów dla dwóch maszyn o maksymalnej wielkości Boeinga 757-200. Aktualnie trwa rozbudowa płyty cargo na zachód o kolejne cztery stanowiska dla samolotów wielkości Airbusa A320/Boeinga 737. Prace budowlane zakończą się w październiku br. W tym roku rozpocznie się drugi etap tego projektu, płyta postojowa cargo będzie powiększana na wschód. Powstaną tam cztery nowe stanowiska dla samolotów o rozpiętości skrzydeł do 36 metrów.

 

W 2017 roku wszystkie podmioty zajmujące się lotniczym transportem towarów odprawiły w Katowice Airport w sumie 17 779 ton ładunków, był to najlepszy wynik w historii portu.

 

 

Źródło: Katowice Airport

 

 

 

Tagi:

Lotnisko Katowice | Przewozy | Cargo


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony