INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Saarbrücken pierwszym niemieckim lotniskiem ze zdalnie kierowaną wieżą kontroli ruchu lotniczego (ATC)

PRTL.pl, 2018-12-06
     

Lotnisko Saarbrücken jest pierwszym lotniskiem w Niemczech gdzie rozpoczęto regularne operacje lotnicze kierowane z centrum kontroli ruchu ATC zlokalizowanym w odległym o 450 km Lipsku.

 

Pierwszym samolotem, który wylądował 4 grudnia o 06:51 czasu lokalnego pod nadzorem zdalnie kierowanego centrum kontroli w Lipsku był Bombardier CRJ700 Luxair. Dwie minuty później samolot był pierwszym, który wystartował i był zdalnie kierowany na lotnisko Berlin Tegel.

 

Niemiecki dostawca usług nawigacji lotniczej DFS współpracował z austriacką firmą Frequentis nad rozwojem systemu zdalnego kierowania ruchem od roku 2015.

 

Zainstalowane w Saarbrücken kamery wideo i kamery na podczerwień zapewniają stały 360-stopniowy obraz lotniska odbierany przez zespół 10 kontrolerów ruchu lotniczego w Lipsku. Specjalnie kamery umożliwiają podgląd najmniejszego szczegółu.

 

Według rzecznika DFS Saarbrücken to "pierwsze średniej wielkości lotnisko międzynarodowe ze zdalnie kierowaną wieżą kontroli ruchu. Rocznie lotnisko obsługuje około 15.000 operacji.

 

Niemiecki dostawca usług lotniczych ANSP planuje wprowadzenie w ciągu najbliższych kilku lat zdalnych usług ATC z Lipska dla lotnisk w Erfurcie i Dreźnie. Pierwszym będzie Erfurt, a następnie Drezno.

 

Przed wprowadzeniem zdalnego kierowania ruchem w Dreźnie, dokonana zostanie niezbędna analiza. Lotnisko w Dreznie obsługuje dwa razy więcej operacji, niż pozostałe lotniska. W 2017 port w Dreźnie odnotował 36.480 startów i lądowań.

 

Wieże zdalnego sterowania zyskały popularność w całej Europie. Jako pierwszy wdrożył je w 2015 szwedzki dostawca usług nawigacyjnych Luftfartsverket (LFV). We współpracy z Saab Air Traffic Solutions, w kwietniu 2015 szwedzki operator zaczął kontrolować operacje w porcie lotniczym Örnsköldsvik w północnej Szwecji.

 

W Wielkiej Brytanii współpracę w tej dziedzinie rozpoczęły Saab i NATS. Wprowadzenie pierwszej cyfrowej wieży do kontroli ruchu lotniczego planowane jest w Wielkiej Brytanii w 2019 roku.

 

Operacje samolotów na lotnisku London City będą kontrolowane z nowego centrum NATS w Swanwick, hrabstwo Hampshire.

 

 

PRTL.pl

 

 

 

Tagi:

Lotnisko | technologia | Wieża kontroli ruchu


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony