INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Mieszkańcy Mazowsza podzieleni w sprawie projektu CPK

2019-05-23
     

Mazowszanie są coraz bardziej świadomi rządowych planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i aż 92% z nich słyszało o tym projekcie. Jednak mieszkańcy województwa są podzieleni – blisko połowa z nich (45%) postrzega pomysł pozytywnie, przy 42% głosów przeciwnych. Bardziej jednoznacznie wypowiedzieli się natomiast na temat możliwego wygaszenia lotniska na warszawskim Okęciu. 69% mieszkańców Mazowsza ma negatywny stosunek do planów likwidacji Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina, przy 15% zwolenników takiego rozwiązania.

 

- Odkąd Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło projekty budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) i rozbudowy Portu Lotniczego w Radomiu, mieszkańcy Mazowsza żyją w niepewności co do kształtu rynku lotniczego w regionie. Budowa CPK przyczyni się bowiem prawdopodobnie do zamknięcia Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. A lotnisko to od lat doceniane jest przez mieszkańców za swoją dogodną lokalizację – mówi Grzegorz Gruchalski, Przewodniczący Warszawskiego Forum Samorządowego.

 

Zdecydowana większość mieszkańców z wiedzą o CPK

 

Wśród mieszkańców województwa mazowieckiego wiedzę na temat projektu budowy CPK ma aż 92% badanych - jedynie 1% ankietowanych nie słyszał o projekcie. Większą znajomością rządowych planów wykazują się mieszkańcy Warszawy i okolicznych powiatów (94%), niż pozostałych części Mazowsza (89%).

 

 

Mazowsze za CPK, Warszawa przeciw

 

Mieszkańcy województwa mazowieckiego, którzy słyszeli o projekcie CPK, są podzieleni w ocenie rządowych planów. Blisko połowa ankietowanych (45%) postrzega plany pozytywnie, jednak przeciwników jest niewiele mniej (42%). Wyraźnie widoczna jest różnica głosów między mieszkańcami Warszawy i gmin ościennych a resztą województwa. Mieszkający w stolicy w większości nie popierają pomysłu utworzenia CPK w gminie Baranów - 51% jest przeciwne budowie nowego lotniska, a 35% jest za realizacją inwestycji. Z kolei 55% ankietowanych Mazowszan mieszkających poza aglomeracją warszawską ocenia projekt pozytywnie.

 

Mieszkańcy przeciwko likwidacji „Okęcia”

 

Pośród badanych mieszkańców Mazowsza, którzy słyszeli o projekcie CPK, 69% ma negatywny stosunek do planów likwidacji Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina (pomysł raczej źle ocenia 24% respondentów, a zdecydowanie źle – 45%). Grupa ankietowanych, która zdecydowanie dobrze postrzega zamknięcie stołecznego lotniska dla ruchu pasażerskiego, stanowi zaledwie 3% (raczej dobrze – 12%). Sceptyczny stosunek do wygaszenia lotniska na Okęciu jest szczególnie widoczny w aglomeracji warszawskiej. Zdecydowanie złą opinię na temat tych planów wyraża aż 56% mieszkańców, a 21% uważa pomysł za raczej zły (łącznie 78% głosów przeciwnych). Pozytywnie pomysł likwidacji lotniska ocenia co dziesiąty ankietowany. Mieszkańcy Mazowsza (bez Warszawy i sąsiednich powiatów) również nie zgadzają się z planami zamknięcia Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina (60% przeciwników), a jedynie co piąty z nich ocenia możliwość likwidacji stołecznego lotniska pozytywnie.

 

Cezary Holdenmajer, prezes Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy, zwraca uwagę, że lokalizacja lotniska jest kluczowa dla badanych warszawiaków, z których znaczna część podróżuje w sprawachbiznesowych. - Likwidacja lotniska na Okęciu odbierana jest jednoznacznie. Mieszkańcy stolicy nie chcą podróżować z lotnisk, które zlokalizowane są daleko od ich miejsca zamieszkania. Znaczna część podróży ma charakter biznesowy, a ich cechą jest mała elastyczność czasowa. A należy pamiętać, że Warszawa stała się biznesowym sercem dla Europy Środkowo-Wschodniej m.in. właśnie dzięki temu, że posiada tak dogodnie skomunikowane lotnisko – podsumowuje Cezary Holdenmajer

 

 

Zdjęcie: Bartosz Makowski

Źródło: Warszawskie Forum Samorządowe

 

 

 

Tagi:

Badanie | CPK | Lotnisko Chopina


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony