INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Przesłanki dopuszczalności pomocy operacyjnej dla portów lotniczych w świetle najnowszych decyzji Komisji Europejskiej

Jakub Kociubiński, 2019-11-08
     

– Cz. II...

 

W ostatnim artykule poruszana była kwestia interpretacji przesłanek dopuszczalności udzielania pomocy operacyjnej, czyli wsparcia przeznaczonego na pokrycie bieżących kosztów działalności portu lotniczego w świetle najnowszej praktyki decyzyjnej. Dzisiejszy artykuł stanowi kontynuację rozpoczętego tematu i skupia się na efekcie zachęty, kryterium odpowiedniości oraz wymogu redukcji zaburzeń konkurencji i handlu.

 

Efekt zachęty, który w prawie pomocy publicznej funkcjonował do dawna, ale dopiero reforma z 2014 roku przesunęła go na pierwszy plan, polega na tym, że od przedsiębiorstwa będącego beneficjentem pomocy wymaga się podjęcia działań leżących w interesie władzy przyznającej wsparcie, których to przedsiębiorstwo nie podjęłoby bez pomocy. Zgodnie z modelową interpretacją, gdyby przedsiębiorstwo podejmowało dane działanie niezależnie od otrzymania pomocy, wówczas należałoby przyjąć, że wsparcie jest niepotrzebne. Ta interpretacja, która sprawdza się relatywnie dobrze (choć nie bez problemów) w przypadku pomocy inwestycyjnej, gdzie pieniądze przeznaczane są na konkretny projekt. Natomiast pomoc operacyjna, można powiedzieć z definicji nie zawiera efektu zachęty, skoro ma za zadanie sfinansować koszty codziennej działalności, a nie konkretny wyodrębnialny projekt. Nie ma więc sytuacji, że przedsiębiorstwo nie wykonałoby danej inwestycji jak na przykład rozbudowy terminala, bez otrzymania środków publicznych. Kierując się tą logiką jedynej zachęty można dopatrywać się w kontynuowaniu operacji.

 

 

Pełna treść opracowania dostępna jest w

Porty Lotnicze / Publikacje

 

 

 

Tagi:

Finanse | Lotnisko | Pomoc | pomoc publiczna


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony