INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Prawa pasażerów


Urząd Lotnictwa Cywilnego udostępnia specjalną infolinię oraz kontakt e-mailowy dla pasażerów lotów odwołanych przez Ryanair

2017-09-29
 

Wszyscy pasażerowie lotów odwołanych przez linię lotniczą Ryanair mogą zapytać o przysługujące im prawa pod dodatkowym numerem telefonu na infolinii ULC: 22 520 72 00. Wybierając na infolinii cyfrę 0 można połączyć się z naszymi ekspertami, którzy poinformują o obowiązkach przewoźnika w przypadku odwołanego lotu oraz o prawach przysługujących pasażerom.

czytaj więcej

ULC: prawa pasażerów w związku z odwołanym i opóźnionym lotem

2017-09-22

W związku z odwoływanymi przez linię lotniczą Ryanair lotami, przypominamy prawa pasażerów w sytuacji nieregularności przewozów lotniczych. Przypadki opóźnienia oraz odwołania lotu regulują przepisy unijne, a dokładnie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku.

czytaj więcej

Unia Europejska: linie lotnicze nie mogą pobierać opłat za anulowanie lotu przez pasażera

2017-07-11

Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł, że linie lotnicze nie mogą pobierać dodatkowych opłat za anulowany przez pasażera lot. Europejski Trybunał Sprawiedliwości rozpatrywał wniosek niemieckich sędziów, którzy zwrócili się o wydanie orzeczenia w sprawie polityki airberlin dot. zwrotów za bilety w tym pobierania dodatkowych opłat.

czytaj więcej

ULC: Przed wakacjami - Co warto wiedzieć? Podróż samolotem

2017-06-27

Urząd Lotnictwa Cywilnego po raz kolejny włącza się do akcji „Przed wakacjami - Co warto wiedzieć” organizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podpowiadamy jak przygotować się do podróży samolotem, aby była dla nas komfortowa i bezproblemowa oraz przypominamy o naszych prawach jako pasażerów. Zapraszamy do lektury naszego poradnika.

czytaj więcej

Według TSUE - konsument najważniejszy

Magdalena Wicha, 2017-06-14

Część II. Zupełnie (nie)nadzwyczajna okoliczność

Kontynuując temat poprzedniego artykułu - o tym, jak rozszerzająca wykładania przepisów Rozporządzenia 261/04 wpływa na pozycję konsumenta, warto zastanowić się także nad kwestiami, które najbardziej interesują przewoźników, a mianowicie problematyką czynników ograniczających lub wyłączających ich odpowiedzialność, w szczególności tę odszkodowawczą. Chodzi przede wszystkim o problem interpretacji pojęcia „nadzwyczajnej okoliczności”, pozwalającej przewoźnikom uwolnić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, pomimo zaistnienia określonej w Rozporządzeniu 261/04 sytuacji faktycznej, w jakiej znaleźli się pasażerowie.

czytaj więcej

Według Trybunał Sprawiedliwości UE - konsument najważniejszy

Magdalena Wicha, 2017-04-14

Część I.  Brak równowagi

Rynek pasażerski od lat się rozrasta. Podróż samolotem przestaje nam się kojarzyć tylko z ekskluzywnymi wakacjami czy rejsami biznesowymi, które są dostępne dla nielicznych. Praca zagranicą i atrakcyjne ceny przelotów to główne impulsy do rozwoju konsumenckiego rynku przelotów pasażerskich. Nikogo nie powinno więc dziwić, że spory pasażerów z liniami lotniczymi to już w zasadzie chleb powszedni. I to chleb, który wielu może wyżywić. 

czytaj więcej

Zmagania o prawa pasażerów w sądach krajowych

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-03-09

Przegrywane bitwy w ETS oraz merytoryczne jak i proceduralne porażki w sądach lokalnych zmuszają przewoźników do poszukiwań remedium na poziomie politycznym, a więc lobbowania w instytucjach UE na rzecz przyspieszenia zmian rozporządzenia 261/04.

czytaj więcej

Usterka techniczna - ostatecznie nienadzwyczajna

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-02-23

Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.

czytaj więcej

Czas przylotu w prawniczej mgle

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-02-09

Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?

czytaj więcej

ETS - Prokonsumencki Trybunał Sprawiedliwości

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-01-26

Ponad 80 sporów sądowych dotyczących praw pasażerów lotniczych trafiło do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Przewodni kierunek orzecznictwa jest wyraźny i pozostaje stały.

czytaj więcej

Obrona praw pasażerów czy bezwzględna pogoń za zyskiem ?

Krzysztof Loga-Sowiński, 2017-01-12

Airhelp, click2claim, euclaim, Flightright, opoznionysamolot, prawopasazera, Reclamador, refund.me, skylegal, volretarde, zwrotzalot i można wymieniać dalej. Co kryje się pod tymi nazwami? Są to komercyjne firmy odszkodowawcze, które powstały w wyniku wejścia w życie oraz stosowania rozporządzenia (WE) 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

czytaj więcej

Jak Trybunał ochronił prawa pasażerów z opóźnionych rejsów

Krzysztof Loga-Sowiński, 2016-12-29

9 lipca 2005 roku czteroosobowa rodzina Sturgeon’ów udała się na lotnisko w Toronto, skąd miała odbyć podróż powrotną do Frankfurtu. Rejs obsługiwał niemiecki przewoźnik Condor Flugdienst GmbH. Samolot z Toronto miał odlecieć o godzinie 16.20. W rzeczywistości jednak start nastąpił dopiero następnego dnia. W związku z tym Sturgeon’owie dotarli do Frankfurtu około 25 godzin później niż zaplanowali, to jest w dniu 11 lipca 2005 roku rano. Informację o odwołaniu rejsu podał kapitan samolotu ok. godziny 23.30. Taka informacja pojawiła się również na tablicy odlotów. Oddany do odprawy bagaż został zwrócony pasażerom, po czym zostali oni przewiezieni do hotelu, w którym przenocowali. Następnego dnia pasażerowie ponownie się odprawili, przydzielono im nowe miejsca w samolocie i przeszli jeszcze raz cały proces kontroli. Numer lotu powrotnego, który odbył się następnego dnia po planowanym, odpowiadał jednak numerowi widniejącemu na ich rezerwacji.

czytaj więcej

Ustawodawca zastawia pułapki

Krzysztof Loga-Sowiński, 2016-12-15

W poprzednim artykule pt. „Ścieżka dochodzenia… praw pasażerów lotniczych” wspomniałem, że do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) trafiło ponad 80 spraw związanych z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. Powodem tego stanu rzeczy nie jest tylko korzystanie przez pasażerów z najpewniejszej metody dochodzenia ich praw, jaką jest droga sądowa, ale w równym stopniu ilość pułapek, czyli przemilczeń, niejasności i nieścisłości znajdujących się w wyżej wymienionym akcie prawnym Unii Europejskiej (UE).

czytaj więcej

Ścieżka dochodzenia… praw pasażerów lotniczych

Krzysztof Loga-Sowiński, 2016-11-30

Drugi tekst o prawach pasażerów lotniczych w praktyce, czyli o stosowaniu rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów poświęcimy drogom ich dochodzenia.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony