INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Rozmowy PRTL.pl


ROZMOWA PRTL.pl

Airlines for Europe, 2018-01-09
     

Potrzebujemy innowacyjnych, praktycznych i wydajnych rozwiązań dla otwartej  i bezpiecznej europejskiej przestrzeni powietrznej – mówi Bjørn Kjos, prezes Norwegian w rozmowie z Airlines for Europe.

 

A4E: Minęły już dwa lata od czasu, kiedy Komisja Europejska przyjęła Europejską Strategię Rozwoju Lotnictwa. Jakie jest Pańskie zdanie na temat osiągnięć Komisji Europejskiej?

 

Bjørn Kjos: Prezentacja przez Komisję Europejską inicjatywy Otwartej i Połączonej Komunikacji Lotniczej ma kluczowe znaczenie dla zwrócenia uwagi, aby w europejskiej przestrzeni lotniczej działać bardziej efektywnie. Komisja słusznie zachęca państwa członkowskie i zainteresowane strony, w tym środowiska społeczne do podejmowania działań w celu poprawy ciągłości usług świadczonych w zarządzaniu ruchem lotniczym, co jest ważnym krokiem w kierunku ochrony europejskich pasażerów i jednolitego rynku przed strajkami kontrolerów ruchu lotniczego.

 

Czy widzi Pan miejsce na wprowadzenie dodatkowych ulepszeń?

 

Tak, są niepokojące trendy, które wymagają szczególnej uwagi, aby zapewnić, że nieuzasadnione obciążenia linii lotniczych i ich pasażerów zostaną usunięte. Dlatego z zadowoleniem przymujemy publikację dokumentu Komisji Europejskiej dotyczącego oceny skutków unijnej Dyrektywy dotyczącej opłat lotniskowych – wierzymy, że nadużycia rynkowe, jakich dokonują porty lotnicze powinny być unormowane przez regulacje gospodarcze określające wspólne dla całej Unii Europejskiej zasady pobierania opłat lotniskowych.

 

Linie lotnicze i konsumenci krytykują siłę, jaką porty lotnicze mają na rynku oraz ich zyski. Dlaczego?

 

Porty ze znaczącą siłą rynkową – a wiele zajmuje pozycje monopolistów – mogą działać niezależnie od linii lotniczych i ich pasażerów, mając możliwość naliczania zawyżonych opłat i otrzymywać w ten sposób nadzwyczajne korzyści, prowadzenia nieefektywnego działania i niepotrzebnego inwestowania, świadcząc przy tym usługi niskiej jakości. Umowy koncesyjne mogą blokować opłaty lotniskowe i nadmiernie wysokie zyski przez dziesięciolecia – z korzyścią dla konsumentów i całego sektora, gdyż pasażerowie zjawiają się na lotniskach w celu odbycia podróży, a nie dokonywania zakupów.

 

Patrząc na inny system, który porusza europejskich pasażerów: dlaczego podatki lotnicze, które jak udowodniono, przynoszą efekty przeciwne do oczekiwanych, wciąż pozostają w gestii rządów ?

 

Uzyskiwane w krótkim terminie dochody pieniężne z podatków lotniczych są niczym, w porównaniu do daleko idących korzyści, jakie przyniosłoby zniesienie podatków. Podatki lotnicze ograniczają rozwój gospodarczy, nie wnoszą niczego do ochrony środowiska, a zamiast tego są karą dla konsumentów.

 

Przeprowadzone ostatnio przez PwC badanie pokazało, że bezpośrednim skutkiem zniesienia wszystkich podatków lotniczych byłby realny wzrost PKB o 10,5 miliarda euro w 2018 oraz wzrost łącznego PKB w EOG o 215 miliardów euro w ciągu 12 lat. W tym samym czasie utworzono by 110 tysięcy nowych miejsc pracy. Państwa członkowskie nie powinny już dłużej czekać, aby zrobić coś dobrego dla lotnictwa i turystyki w Europie.

 

Dlaczego nie podjęto wystarczających kroków do zapewnienia aby nowe wymagania dotyczące podróżowania w obrębie Europy nie wpływały nieproporcjonalnie na podróże pasażerów i operacje linii lotniczych?

 

Linie lotnicze w pełni popierają wysiłki UE na rzecz wzmocnienia kontroli, aby utrzymać swobodny przepływ w strefie Schengen. Państwa członkowskie powinny zastosować odpowiednie środki i rezerwy aby uniknąć utrudnień w przepływie ruchu, a także ściśle współpracować z branżą w celu zapewnienia solidnego i terminowego rozwoju nowych systemów informacyjnych.

 

Co znajduje się na Pańskiej liście życzeń na 2018 rok ?

 

Osiągnięcia i korzyści wynikające z 25 – letniego funkcjonowania jednolitego rynku można jeszcze zwiększyć dzięki prowadzeniu odważnej polityki zapewniającej nieprzerwaną, bezpieczną i konkurencyjną mobilność wszystkich podróżujących po Europie. Mając na uwadze ogromny wkład naszej branży na wzrost ekonomiczny, tworzenie nowych miejsc pracy oraz zrównoważony rozwój milionów ludzi, wzywamy decydentów do pełnego zrozumienia wyzwań stojących przed lotnictwem i szybkiego działania w celu realizacji priorytetowych założeń Strategii Rozwoju Lotnictwa w zakresie poprawy wydajności i dostępności oraz zmiany sposobu myślenia na oparty na ryzyku i efektywności.

 

 

A4E

 

 

 

Tagi:

Norwegian | Finanse | Komunikacja | Pasażer | Komisja Europejska | KE | A4E


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony