INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Rozmowy PRTL.pl


ROZMOWA PRTL.pl

Anna Jakubczyk, 2018-03-20
     

Linie Emirates są gotowe wprowadzić A380 na trasie do Warszawy. Obecnie intensywnie współpracujemy z warszawskim Lotniskiem Chopina, szukając rozwiązań umożliwiających taką operację. Nie jesteśmy pewni, czy będzie to możliwe już w najbliższej przyszłości, ale doceniamy starania lotniska, aby umożliwić to w dalszej perspektywie - mówi Maciej Pyrka, Emirates Country Manager Poland w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl

 

Anna Jakubczyk: Czy Pańska linia lotnicza jest zadowolona z wyników osiąganych w ostatnich latach na rynku środkowoeuropejskim, a zwłaszcza w Polsce?

 

Obserwujemy ogólny wzrost ruchu pasażerskiego na całym świecie, a w szczególności w UE. Jest to konsekwencja globalnej poprawy koniunktury, która bezpośrednio wpływa na ruch lotniczy. Wzrost ten stanowi także odzwierciedlenie popytu regionalnego (Europa Środkowa), a zwłaszcza lokalnego (Polska). W przypadku naszego połączenia do Warszawy możemy pochwalić się dobrymi wynikami, zgodnymi z corocznymi prognozami i wyznaczonymi celami. Warto wspomnieć, że obecny rozwój połączenia Dubaj-Warszawa jest w dużej mierze zasługą pasażerów podróżujących do Warszawy i Polski w ogóle. To tak zwany „efekt Emirates”, który można zaobserwować także na innych rynkach na terenie Unii.

 

Widać znaczący wzrost zainteresowania kierunkiem na całym świecie od chwili, w której pojawił się w ofercie Emirates zarówno wśród turystów, jak i osób podróżujących służbowo. Właśnie dlatego linie Emirates mają niewątpliwie pozytywny wpływ na polską gospodarkę, nie tylko z perspektywy rosnącej liczby zagranicznych turystów (którzy wydają w Polsce pieniądze), ale także ze względu na rozwój wszystkich usług uzupełniających działalność linii lotniczej, oferowanych przez lotnisko w Warszawie, firmy logistyczne i cateringowe, dystrybutorów paliwa itd.

 

Jak ważny jest nasz kraj w ogólnoeuropejskiej strategii handlowej Państwa linii?

 

Działalność Emirates w Polsce (podobnie jak na innych rynkach w Unii Europejskiej) rozwija się na zadowalającym poziomie. Trasa sprawdziła się w ramach naszej siatki połączeń i zachowuje należne miejsce w globalnym ekosystemie Emirates. Jedno jest pewne - loty do Warszawy realizują wyznaczone cele i z handlowego punktu widzenia, spełniają pierwotne założenia projektowe.

 

Jaki jest Pana zdaniem potencjał rozwoju tego rynku w ciągu najbliższych 3-5 lat?

 

Sektor podróży lotniczych w Polsce będzie się rozwijał. Tempo zależy od ogólnej kondycji gospodarczej Europy i świata oraz gotowości do wspierania rozwoju sektora ze strony instytucji (w tym portów lotniczych). Chodzi głównie o rozbudowę infrastruktury i zapewnienie swobodnego oraz uczciwego dostępu do rynku. Według aktualnych statystyk, przeciętny Polak lata 0,81 razu w roku. Dla porównania przeciętny Europejczyk podróżuje samolotem przeszło 2 razy w roku. To pokazuje perspektywę rozwoju na najbliższe 5-10 lat. Osobiście zgadzam się z ostrożnymi kalkulacjami opublikowanymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, który szacuje, że do 2030 roku obecna liczba pasażerów w Polsce ulegnie podwojeniu.

 

W kwietniu tego roku linie Flydubai uruchomią loty do Krakowa. Dzięki porozumieniu code-share Emirates z tym przewoźnikiem będą mogli Państwo sprzedawać bilety na połączenia tranzytowe przez Dubaj. Bazując na doświadczeniach z Warszawą, które rynki i kierunki powinny cieszyć się największym zainteresowaniem?

 

Bardzo nas cieszy perspektywa rozwoju naszej działalności i możliwość zaoferowania lotów Emirates (na tym etapie w ramach porozumienia code-share) z regionalnych lotnisk w Polsce. W naszej działalności skupiamy się przede wszystkim na możliwościach oferowania połączeń, które nie były do tej pory dostępne. W związku z tym od teraz nasi pasażerowie z Krakowa i okolic będą mieli okazję skorzystać z doskonałych połączeń przez Dubaj i odwiedzić kierunki, takie jak Malediwy, Sri Lanka, Mauritius, Nowa Zelandia, Kenia czy tajlandzka wyspa Phuket. Oczywiście nie zapominamy także o „regularnych” lotach - na Daleki Wschód, do Indii, Chin czy Australii.

 

Kraków jest bardzo popularnym kierunkiem turystycznym w Europie. Czy myśli Pan, że Pana linie ułatwią napływ turystów z innych kontynentów?

 

Zdecydowanie tak. Kraków staje się coraz bardziej popularny, również w skali globalnej, a nasze badania potwierdzają rosnące zainteresowanie miastem wśród turystów z całego świata. Jesteśmy pewni, że nowe połączenie z Dubaju wpłynie pozytywnie na gospodarkę Krakowa i jego popularność poza granicami Europy, przynosząc wzajemne korzyści miastu, jego mieszkańcom i naszym liniom.

 

Od pięciu lat linie Emirates realizują codzienne loty do Warszawy i dostosowują się do rosnącej liczby pasażerów na trasie, wprowadzając coraz większe samoloty. Jak widzi Pan przyszłość? A380? Czy może drugie codzienne połączenie?

 

Linie Emirates są gotowe wprowadzić A380 na trasie do Warszawy. Obecnie intensywnie współpracujemy z warszawskim Lotniskiem Chopina, szukając rozwiązań umożliwiających taką operację. Nie jesteśmy pewni, czy będzie to możliwe już w najbliższej przyszłości, ale doceniamy starania lotniska, aby umożliwić to w dalszej perspektywie. A380 to nie tylko najwygodniejszy samolot pasażerski na świecie, to także maszyna wymagająca szczególnej obsługi. Chcemy mieć pewność, że 510 czy 600 pasażerów na pokładzie (w zależności od rodzaju samolotu) będzie mogło w pełni cieszyć się wygodą i wyjątkową atmosferą nie tylko w trakcie lotu, ale również przed odlotem, podczas wchodzenia na pokład oraz po wylądowaniu i opuszczeniu samolotu.

 

Pasażerom tranzytowym oferuje się pakiety obejmujące postój w Dubaju. Czy cieszą się one popularnością wśród polskich pasażerów? Czy myśli Pan, że przyczyniły się do zwiększenia ruchu turystycznego z Polski do tego miasta?

 

Dubaj jest fantastycznym kierunkiem. Z uwagi na ofertę rozrywkową, centra handlowe, hotele, restauracje i atrakcje turystyczne miasto stało się jednym z najchętniej odwiedzanych przez Polaków miejsc. W dodatku Dubaj wciąż stara się uatrakcyjnić swoją ofertę, nieustannie tworząc nowe atrakcje, otwierając m.in. szereg parków rozrywki, takich jak Legoland oraz pierwszy i jedyny na świecie park wodny Lego. Dzięki temu Dubaj zmienia się w jeden z najciekawszych kierunków dla rodzin z dziećmi. Ponadto jego władze przygotowują się z wyprzedzeniem na wzrost liczby turystów, zapewniając sprawną i bezproblemową obsługę ruchu pasażerskiego.

 

Obecnie szacuje się, że port lotniczy Dubai International osiągnie swój limit przepustowości w 2022 roku. Aby poradzić sobie z przewidywanym zwiększeniem ruchu, kilka lat temu otwarte zostało drugie lotnisko – Dubai World Central (DWC). Mimo że lotnisko nieprzerwanie pracuje, jest stale rozbudowywane w celu osiągnięcia ostatecznej przepustowości na poziomie 150 milionów pasażerów rocznie. W niedalekiej przyszłości Dubai World Central ma zostać także macierzystym portem Emirates. To tylko przykład sprawnego i praktycznego planowania oraz jego wpływu na rzeczywistość handlową. W związku z powyższym Dubaj jest zdecydowanie wart rozważenia przy planowaniu wakacji i jest nie tylko niezwykle popularnym punktem przesiadkowym, ale także ciekawym celem podroży.

 

 

Anna Jakubczyk

PRTL.pl

 

 

 

Tagi:

Przewozy | Połączenia | Turystyka | Emirates | Pasażer | Oferowanie


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony