INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Rozmowy PRTL.pl


ROZMOWA PRTL.pl

Marek Serafin, 2015-02-10
     

Pozytywny rok 2014 stał się impulsem do decyzji o zwiększeniu oferowania z portów regionalnych. Od letniego rozkładu na trasach z Wrocławia, Poznania do Kopenhagi oraz z Gdańska do Oslo zwiększamy ilość oferowanych miejsc, nawet do 60% -mówi Wanda Brociek, Dyrektor Generalny SAS w Polsce w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl

 

Marek Serafin: Za nami kolejny, pełen wyzwań w branży lotniczej rok. Czy ocenia go Pani jako dobry dla SAS w Polsce?

 

Wanda Brociek: Tak, był to dla nas kolejny dobry rok. Zdołaliśmy utrzymać pozytywny trend. Wzrosła liczba przewiezionych pasażerów, w sprzedaży zdecydowanie zwiększył się udział klasy PLUS. Wszystkie połączenia do Polski rozwijały się zgodnie z planem a w kilku przypadkach udało nam się nawet mocno go przekroczyć. Można śmiało powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces. Mówiąc konkretniej rozmawiamy nie tylko o 15% wzroście w ilości pasażerów ale również o wyższych przychodach. To ostatnie wiąże się bezpośrednio z rosnącą popularnością klasy PLUS. Pozytywny rok 2014 stał się impulsem do decyzji o zwiększeniu oferowania z portów regionalnych. Od letniego rozkładu na trasach z Wrocławia, Poznania do Kopenhagi oraz Gdańska do Oslo zwiększamy ilość oferowanych miejsc, nawet do 60%. Pozostajemy przy obecnej częstotliwości, ale 50 miejscowe maszyny zostaną zamienione na większe. Dodatkowo, w 2015 roku będzie mniej sezonowych anulacji. Na przykład „nocowanie” na trasie z Wrocławia powraca do regularnego rozkładu już od początku lutego.

 

Zatem jakich działań i nowości ze strony SAS możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

 

Podsumowując można powiedzieć, że z pewnością czeka nas wiele pracy bezpośrednio związanej ze wzrostem oferowania na trasach z Polski, ale to nie koniec. SAS zmienia się bardzo dynamicznie. Nadal z pełną konsekwencją wprowadzany jest plan „4 Excellence”. Upraszczamy procesy, każdego dnia poszukujemy oszczędności równocześnie rozwijając się. Od września SAS otwiera nową międzykontynentalną trasę: Sztokholm – Hongkong a od połowy lutego na trasach międzykontynentalnych pojawi się pierwszy zmodernizowany samolot, w którym naszym pasażerom zaoferujemy zupełnie inny standard podróży. Przechodzi on właśnie całkowitą modernizację kabiny. Aby dowiedzieć się więcej zapraszam na Twitter, gdzie można śledzić skalę i postępy modernizacji. Poza tym jest to pierwszy samolot, który ma własną stronę! Kolejne maszyny będą przebudowywane sukcesywnie – co miesiąc, dwa pojawiać się będą kolejne.

 

Kontynuując wątek najbliższych działań na rynku polskim - tak jak wspomniałam, będziemy chcieli zaprosić większą grupę pasażerów do skorzystania z naszych usług z trzech wymienionych miast. Będziemy kontynuowali prace nad dalszą edukacją klientów. Chcemy, aby każdy z nich podjął przed zakupem biletu świadomą decyzję, patrzył na koszty całościowo, sprawdził, czego tak naprawdę podczas podróży potrzebuje. Z pewnością pomocna jest tutaj nasza oferta PLUS i GO. W 2015 roku skupimy się także na promocji Kopenhagi, jako przyjaznego i bardzo wygodnego portu przesiadkowego nie tylko do dalszych miast Skandynawii, ale także Europy. Warto w tym miejscu dodać, że w roku 2014 odnotowaliśmy spory wzrost na trasach międzykontynentalnych. Wierzę, że grupa polskich klientów, już latających z nami na przykład do Nowego Jorku, Chicago, San Francisco, czy też Chin i Japonii, znacznie się powiększy, choćby przez wspomniane już bardzo duże zmiany w oferowanym produkcie. Do obecnie odnawianych maszyn wkrótce dołączą szerokokadłubowe Airbusy A350 najnowszej generacji, co jest kolejnym elementem planu modernizacji floty SAS. Mamy nadzieję, że poprzez wymienione zmiany oferta SAS z Polski stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna na tle konkurencji.

 

Wracając do dobrych wskaźników, o których Pani wspomniała na początku - czy może Pani powiedzieć więcej o tych pozytywnych trendach? Z czego jest Pani najbardziej zadowolona?

 

Powtarzam to pewnie któryś raz, ale niezmiernie cieszy nas fakt, że wraz ze zwiększeniem ruchu pasażerskiego obserwujemy jednocześnie wzrost zainteresowania przelotami w taryfach SAS PLUS. Oznacza to, że coraz więcej pasażerów docenia przywileje podróży kojarzone dotychczas z drogą klasą biznes, rozumie „logikę” oferty SAS, nauczyła się planować i rezerwować z wyprzedzeniem, sprawdza obie oferty. Popularność SAS PLUS wiąże się bezpośrednio z tym, że podróżni coraz wyraźniej uświadamiają sobie liczne korzyści związane z kalkulacją łącznych kosztów podróży, a nie kierują się wyłącznie – niską, jednostkową ceną biletu. Przypominam, że taryfy PLUS obejmują bezpłatnie m.in. podwójną ilość bagażu rejestrowanego, korzystanie z szybkiej kontroli bezpieczeństwa, wstęp do komfortowych poczekalni lotniskowych (gdzie warto popracować, odpocząć, doładować komórkę, albo zjeść smaczną przekąskę), wybór miejsca w przedniej części samolotu już podczas dokonywania rezerwacji, posiłek na pokładzie, pełny zwrot kosztów niewykorzystanego biletu czy brak opłat za zmianę rezerwacji (np. w przypadku, kiedy spotkanie na które się udajemy zostanie odwołane lub zostanie zmieniony jego termin) a także możliwość wykupienia biletu w dowolnym momencie po dokonaniu rezerwacji. Te wszystkie udogodnienia są kluczowe dla osób podróżujących często, służbowo, a to segment, dla którego przygotowujemy i cały czas uatrakcyjniamy naszą ofertę.

 

Cieszymy się, że zeszłoroczna praca, rozmowy z firmami, bezpośrednio zwracającymi się do nas o porady pasażerami, odnoszą skutek. W przeciągu ostatniego roku wielokrotnie spotykaliśmy się z reakcją miłego zaskoczenia wśród klientów, którzy przyjęli doradzany przez nas sposób kalkulacji kosztów podróży. Wielu z nich, zwłaszcza podróżujących w celach biznesowych, z zadowoleniem dostrzegło, że przyjmując kompleksowe podejście do swoich potrzeb i kosztów wyjazdu traktowanych całościowo, można korzystać z wielu korzystnych przywilejów i jednocześnie wprowadzić istotne oszczędności do budżetów firm, dla których pracują. Nasza koncepcja nowych taryf została doceniona – to bardzo cieszy!

 

Rozumiem, że nadal to właśnie osoby podróżujące w celach służbowych najczęściej korzystają z usług SAS?

 

Część naszych pasażerów to osoby wybierające ofertę SAS w celach turystycznych - np. na wypady weekendowe do miast Skandynawskich i reszty Europy – do Aten, Bolonii czy Madrytu – czyli na tzw. „city-break”. Natomiast rzeczywiście, oferta SAS skonstruowana jest w głównej mierze na potrzeby ruchu biznesowego. Sprzyja temu między innymi dogodna siatka połączeń obejmująca wczesne wyloty i późnowieczorne powroty do polskich miast i umożliwiająca zamknięcie podróży do i ze Skandynawii i miast w Europie (np. Brukseli, Paryża czy Amsterdamu) w jednym dniu. Tak dopasowane rozwiązania najmocniej doceniają właśnie podróżujący biznesmeni – również ze względu na wspomniane wcześniej udogodnienia towarzyszące podróży oraz znaczne oszczędności, możliwe między innymi dzięki uniknięciu konieczności rezerwowania noclegu za granicą.

 

Nie możemy w kontekście ruchu biznesowego pominąć wysokiej punktualności naszych rejsów docenianej przez podróżnych, rosnącej popularności oferowanych przez nas nowoczesnych rozwiązań mobilnych, jak również coraz bardziej intensywnej współpracy pomiędzy Polską a krajami skandynawskimi.

 

Zmieniając temat - na rynku lotniczym funkcjonuje kilka programów typu frequent flyer, które łączy podobny schemat działania i obowiązujące zasady. Podróżni uczestniczący w danym programie gromadzą wraz z każdym przelotem tzw. mile, które po uzbieraniu w odpowiedniej ilości można wymienić na nowe bilety lub inne usługi. Czy w tym kontekście można wskazać elementy programu lojalnościowego SAS, które w sposób szczególny wyróżniają go na tle pozostałych?

 

SAS ma w swojej ofercie dwa programy lojalnościowe: program SAS EuroBonus dla klientów indywidualnych, tzn. wszystkich naszych pasażerów oraz program SAS Credits przeznaczony dla firm.

 

W EuroBonus uczestnicy gromadzą punkty za przeloty, a wraz z ilością punktów, zyskują kolejne przywileje, takie jak możliwość zabrania na pokład dodatkowego bagażu, przyspieszoną odprawę bezpieczeństwa, czy wstęp do komfortowej poczekalni na lotnisku.

 

Oprócz darmowych biletów, zebrane punkty można wykorzystać na opłacenie pobytu w hotelu, wynajem samochodu, podniesienie klasy podróży do wyższej klasy serwisowej, czyli tzw. „upgrade” czy też opłacenie nadbagażu. Dla osób posiadających karty o wyższym statusie SAS przygotowuje wiele innych atrakcyjnych ofert pozwalających na wykorzystanie zgromadzonych punktów.

 

SAS EuroBonus jako jeden z niewielu, daje użytkownikom możliwość szybkiego uzyskania darmowych biletów – już za 5 biletów powrotnych np. na trasie z Polski do Brukseli w SAS GO lub 3 bilety w SAS PLUS, można odebrać bilet np. do Kopenhagi. Nowością jest oferta rodzinna, w ramach której, można łączyć punkty uzbierane przez poszczególnych członków rodziny (maksymalnie 7 osób), którzy przypisani są do jednej „karty głównej”. Wśród ciekawych udogodnień, które wyróżniają SAS EuroBonus na tle innych programów frequent flyer, warto wymienić możliwość wykonywania bezpłatnych połączeń telefonicznych pomiędzy uczestnikami programu oraz wysyłania wiadomości tekstowych za pośrednictwem specjalnej aplikacji na smartfony i tablety. EuroBonus odzwierciedla filozofię SAS, w myśl której, uczestnicy programu powinni czuć, że dostają coś ekstra przed podróżą, w trakcie i po jej zakończeniu. Za zaletami SAS EuroBonus przemawia nieustannie rosnąca liczba członków – program liczy obecnie ponad 3,6 mln uczestników!

 

Z kolei małe i średnie firmy korzystające regularnie z przelotów SAS doceniają profity wynikające z uczestnictwa, w przeznaczonym dla takich właśnie przedsiębiorstw, programie SAS Credits. Za każdy przelot SAS lub linią Wideroe oraz pobyt w hotelach Radisson Blu i Park Inn, firma otrzymuje punkty. Należy w tym miejscu podkreślić, że programy SAS Credits i EuroBonus nie wykluczają się, a zatem punkty premiowe otrzymuje zarówno pasażer na swoje indywidualne konto, jak i firma, która zakupiła ten bilet. Punkty SAS Credits można następnie wymienić na nowy bilet lotniczy lub voucher hotelowy, tym samym obniżając koszty podróży.

 

Od początku istnienia SAS Credits, czyli od 2009 roku, przystąpiło do niego ponad 1300 firm z Polski.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

 

 

 

Tagi:

Komunikacja | Lotnisko | Mile | Oferowanie | Pasażer | Połączenia | Praca | Program lojalnościowy | Przewozy | Punktualność | SAS | Usługi | Wywiad


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony