INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Rozmowy PRTL.pl


ROZMOWA PRTL.pl

Marek Serafin, 2017-05-30
     

Ponad połowa naszych klientów zaczyna swoją podróż na jednym z lotnisk regionalnych, z których latamy - mówi Frank Wagner, Dyrektor Generalny Lufthansa Group w Polsce w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl

 

Marek Serafin: Na polskim rynku lotniczym trwa wciąż prawdziwy boom. Czy z tego punktu widzenia jest Pan zadowolony z wyników Grupy Lufthansy w naszym kraju?

 

Frank Wagner: Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników w Polsce. W pierwszym kwartale liczba pasażerów wzrosła o 11%. Obserwujemy, że polscy klienci coraz więcej podróżują, dlatego stale zwiększamy nasze oferowanie na rynku. Całkowita liczba tygodniowych rejsów, jakie linie Lufthansa Group oferują z Polski w letnim rozkładzie połączeń tego roku wynosi 353 rejsy. Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z obłożenia samolotów, jak i popytu na nasze usługi.

 

Można zauważyć równomierny, szybki wzrost ruchu w aglomeracji warszawskiej i w największych portach regionalnych. Jakie są doświadczenia Grupy LH pod tym względem?

 

Ponad połowa naszych klientów zaczyna swoją podróż na jednym z lotnisk regionalnych, z których latamy. Są to Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Rzeszów, Bydgoszcz i Katowice. Obserwujemy wzrost liczby pasażerów zarówno w Warszawie, jak i w regionach. Nasza oferta na mniejszych lotniskach jest możliwa także dzięki liniom partnerskim, z którymi współpracujemy, jak uruchomione w marcu rejsy BMI Regional z Lublina do Monachium.

 

Szczególnie duże wrażenie robi wzrost ruchu w Krakowie. Oferowanie Grupy LH z/do tego miasta jest zdecydowanie największe, jeżeli chodzi o wszystkie porty regionalne. Jakie są wyniki i jak Pan ocenia perspektywy na przyszłość?

 

Kraków, oprócz Warszawy, jest jedynym lotniskiem gdzie latają wszystkie linie Lufthansa Group – Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, Swiss oraz Eurowings. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie na rejsy z i do stolicy Małopolski. Kraków czerpie korzyści z dużej liczby klientów korporacyjnych, jaką mamy w regionie, ale także przyciąga wielu turystów. Ten trend nie jest jednak odosobniony, bo podobny rozwój odnotowujemy we Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu, które nie tylko stają się ciekawymi kierunkami turystycznymi, ale również biznesowymi.

 

Globalni konkurenci Grupy LH zwiększają oferowanie do największych polskich portów regionalnych. Czy odczuwacie rosnącą presję konkurencyjną?

 

Oczywiście, zwiększone zainteresowanie rejsami z i do Polski przyciąga również naszą konkurencję. Jednak większa liczby graczy na rynku stymuluje także ogólny popyt – dlatego konkurencja jest dobra. Jednak 60% naszych polskich klientów to podróżujący w celach biznesowych. Udział pasażerów korporacyjnych jest jednym z najwyższych na wszystkich rynkach – wiele polskich przedsiębiorstw docenia nasze usługi i specjalnie dla nich stworzony został program Partner Plus Benefit.

 

Oferta Grupy LH jest globalna, ale które regiony, kraje i destynacje są najbardziej popularne?

 

W letnim rozkładzie połączeń przewoźnicy Lufthansa Group oferują pasażerom dokładnie 23 476 rejsów tygodniowo na całym świecie. Tego lata, Lufthansa Group obsłuży 308 destynacji w 103 krajach – zarówno poprzez swoje porty przesiadkowe we Frankfurcie, Monachium, Zurychu, Wiedniu oraz Brukseli, jak i połączenia bezpośrednie. Te usługi będą poszerzone o 18 000 rejsów code-share dzięki współpracy z ponad 30 partnerami lotniczymi, oferując pasażerom sieć na całym świecie. Każdy region ma swoje najpopularniejsze kierunki. W Europie, oprócz naszych lotnisk przesiadkowych, są to Lizbona, Barcelona oraz Genewa. W Ameryce Północnej dużą popularnością cieszą się: Nowy Jork, Chicago, Toronto, Los Angeles, San Francisco, Miami i Vancouver. Nasi klienci często wybierają też kierunki w regionie Azji i Pacyfiku takie jak Szanghaj, Mumbaj, New Delhi i Singapur.

 

Duże wrażenie robi rozwój ruchu tanich linii lotniczych. Czy uważa Pan, że Eurowings może wykorzystać ten trend?

 

Eurowings to nowa, niezależna linia niskokosztowa wzorowana na sukcesie Germanwings. Eurowings oferują rejsy w Europie i atrakcyjne kierunki międzykontynentalne. Cieszymy się, że nowy koncept zapewnia świetną jakość w stosunku do ceny pośród europejskich linii biznesowych. Dla klientów oznacza to jeszcze lepsze trasy do większej liczby miejsc, a wszystko w najwyższym standardzie Lufthansa Group. W Polsce Eurowings oferują już 28 rejsów tygodniowo do Dusseldorfu i Stuttgartu z Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Wierzymy, że nasza oferta w przyszłości się powiększy ze względu na rosnące zainteresowanie polskich podróżnych.

 

Grupa LH jest już istotnym pracodawcą w Polsce. Czy mógłby Pan powiedzieć o tym kilka słów? Czy są plany nowych inwestycji?

 

Lufthansa posiada ugruntowaną pozycję w Krakowie, gdzie mieści się centrum usług biznesowych Lufthansa Global Business Services, zatrudniające ok. 1000 pracowników. W Gdańsku Lufthansa zatrudnia ok. 600 specjalistów IT w oddziale Lufthansa Systems. W grudniu ubiegłego roku Lufthansa Technik ogłosiła joint venture z General Electric, dzięki któremu w Środzie Śląskiej powstanie zakład serwisowania silników lotniczych, gdzie zatrudnienie znajdzie ok. 500 wysoko wykwalifikowanych polskich specjalistów. Polska odnotowuje dynamiczny wzrost gospodarczy, dlatego dostrzegamy tu duży potencjał w przyszłości.

 

Dziękuję za rozmowę

 

 

 

 

 

Tagi:

Lotnisko | Wywiad | Tanie linie | Połączenia | Komunikacja | Pasażer | Praca | Konkurencja | Oferowanie | Grupa Lufthansa | Rozwój | Popyt | Siatka połączeń


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony