INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Barometr Świat – sierpień 2018

Marek Serafin, 2018-10-04
     

Rekordowy LF...

 

W sierpniu 2018 wzrost przewozów pasażerskich, mierzonych w RPK, wyniósł globalnie 6,4%. Był minimalnie wyższy niż w lipcu (6,1% - po korekcie) i niższy niż w czerwcu (aż 8,1%). We wcześniejszych miesiącach było to: maj i kwiecień - po 6%. W marcu - 9,5%, w lutym - 7,6%, w styczniu - 4,6%. W całym roku 2017 indeks wyniósł 7,6%.

 

Jest już praktycznie przesądzone, że w bieżącym roku, podobnie, jak w kilku poprzednich latach, indeks wzrostu, będzie powyżej średniej wieloletniej. Jednak nie zbliży się do wspaniałych wyników osiągniętych w roku ubiegłym, kiedy po pierwszych ośmiu miesiącach indeks wyniósł aż 7,9%. Teraz jest to „tylko” 6,8%. Wynik całego roku powinien być zbliżony do średniej z ostatnich pięciu lat (6,9%), ale wyższy od średniej wieloletniej. IATA podkreśla, że w sierpniu padł absolutny rekord, jeżeli chodzi o poziom LF-a, przynajmniej od początku 1990, kiedy IATA rozpoczęła prowadzenie tych statystyk. Wyniósł on aż 85,3%. Liderami były tu linie europejskie, które osiągnęły niebywały poziom – 88,7%, kilka lat temu znany tylko tanim liniom.

 

I tym razem indeks wzrostu przewozów na trasach międzynarodowych był znacznie niższy niż na krajowych. Dane poniższe uwzględniają całość przewozów linii lotniczych rozkładowych, zarówno tradycyjnych jak i tanich. Wyłączeni są z nich jedynie przewoźnicy charterowi. Uwzględnione są zarówno przewozy międzynarodowe jak i krajowe. Dane uporządkowane są według zasady: region oznacza linie lotnicze bazowane w danym regionie, czyli Europa to przewozy linii europejskich, Ameryka Północna to przewozy linii północno-amerykańskich, itd.

 

 

Pełna treść publikacji dostepna jest w:

Analizy / Barometr Świat

 

 

 

Tagi:

Lotnisko | IATA | Przewozy | Cargo


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony