INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Komentarz Tygodnia 02-08.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-09
     

Iberia – zakończony okres „walki o przeżycie”...

 

... początek okresu rozwoju. Prezydent Iberii, Luis Gallego, w trakcie spotkania szefów przewoźników – członków IAG z inwestorami, opisał obecną sytuację linii i jej strategię na nadchodzące lata.

 

Restrukturyzacja IB rozpoczęła się pięć lat temu. W tym czasie poprawiono EBIT o 728 mln EUR. Ze straty 351 mln do zysku 377 mln. Skoncentrowano się na obniżce kosztów. W pierwszych latach realizacji nowego Business Planu koszty jednostkowe (bez paliwa) spadały rocznie o 4%. Aż 51% oszczędności pochodziło z redukcji kosztów osobowych.

 

Iberia zrestrukturyzowała siatkę, zracjonalizowała flotę. W pierwszej fazie cięcia oferowania były radykalne. Pomimo znacznych wzrostów w ostatnich latach obecne oferowania jest o 1% mniejsze niż to z roku 2008.

 

Poprawiono stronę przychodową, również dzięki wejściu do Grupy IAG. Członkostwo w niej zapewniło linii bezpieczeństwo strategiczne w sytuacji, gdy na rynku europejskim trend konsolidacyjny był (i jest) coraz silniejszy. Szef Iberii podsumował ostatnie lat w prosty sposób. W roku 2012 w linii mówiono o przetrwaniu i obronie miejsc pracy. Teraz naczelnym hasłem i kierunkiem strategicznym jest rozwój. Średnioroczny wzrost oferowania, do roku 2023 ma wynieść 6%. Kluczowym rynkiem jest i będzie Ameryka Łacińska. Linia planuje tam inwestycje kapitałowe, rozwój siatki połączeń i umacnianie współpracy handlowej z chilijsko-brazylijską Grupą LATAM. Jest ona obecnie liderem rynkowym na całym kontynencie.

 

 

Pełna treść komentarza dostępna jest w:

Informacje dodatkowe/Komentarz tygodnia

 

 

 

Tagi:

Samolot | Iberia | LOT | Aer Lingus | IAG | Restrukturyzacja


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony