INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Komentarz Tygodnia 23-29.11.2018

Marek Serafin, 2018-11-30
     

Samoloty – oj dzieje się, dzieje...

 

Na globalnym rynku lotniczym, a europejskim w szczególności, obserwujemy procesy bardzo istotnych zmian, zupełnie nowe trendy. Pisaliśmy o tym wielokrotnie. Oczywiście mają one swoje odzwierciedlenie po stronie sprzętowej. A że jest to sprzężenie zwrotne, to niektóre nowinki samolotowe wpływają na nasilenie się niektórych trendów. Choćby coraz ekonomiczniejsze mniejsze samoloty dalekiego zasięgu umożliwiają szybki rozwój tanich przewozów na trasach interkontynentalnych.

 

Ale zacznijmy od olbrzymów – A380.

 

Program produkcji tego giganta, a może właściwsze byłoby określenie, dinozaura, jest świetnym przykładem nieprawidłowego, mylnego odczytania długoterminowych, i to bardzo, zmian na rynku lotniczym. Stratedzy Airbusa doszli do wniosku, że proces konsolidacji będzie dotyczył nie tylko linii lotniczych, ale i portów. Że coraz bardziej dominować będzie niewielka grupa mega-hub-ów. Wielkie linie lotnicze skoncentrują się na przewozach z hub-u do hub-u. A w takiej sytuacji, na rynku przewozów interkontynentalnych potrzebne będą coraz większe samoloty dalekiego zasięgu. Znacznie większe od B747. A380 miał być pierwszym z rodziny - najmniejszym olbrzymem. Okazało się to ogromnym błędem. Na trzech, zdecydowanie największych rynkach – EU, Ameryce Północnej i w Chinach nie ma dominujących hub-ów. 

 

 

Pełna treść artykułu dostępna jest w:

Branża/Komentarz tygodnia

 

 

 

Tagi:

Airbus | Linie lotnicze | Brexit


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony