INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Komentarz Tygodnia 25 -31.01.2019. Część II

Marek Serafin, 2019-02-04
     

Wydarzenia globalne i europejskie...

 

Prezes Mikosz docenia znaczenie umów Joint Venture. Od bardzo wielu miesięcy na naszych łamach nie pojawił się poważniejszy tekst poświęcony Panu Sebastianowi Mikoszowi. Powód jest prosty. Pełni obecnie funkcję prezesa Kenya Airways. Kwestie rynku kenijskiego i narodowej linii tego kraju są bardzo od nas odległe. Jednak znaleźliśmy informację, która jest i ważna i interesująca.

 

W rozmowie z dziennikarzem ATW pan Mikosz zajął się kilkoma sprawami. Stwierdził z dużym przekonaniem, że sens dalszego członkostwa jego linii w aliansie Sky Team jest wątpliwy i podlega obecnie analizom. Zestawił je z wartością biznesową umów Joint Venture i przedstawił, z dużym przekonaniem, ich ogromną realną wartość. Zwrócił uwagę, że członkowie tego samego aliansu mogą konkurować pomiędzy sobą i że faktycznie takie sytuacje mają miejsce, natomiast partnerzy umów JV współpracują ze sobą, tak, jakby mieli wspólnego właściciela. Do ich zawierania nie jest konieczne członkostwo w tym samym aliansie. Nie zobowiązuje ono nawet do współpracy na zasadzie umów code-share.

 

Dlaczego o tym piszemy? Pan Mikosz zwrócił uwagę na to, o czym piszemy od dawna. Bardzo często używamy sformułowania konsolidacja handlowa globalnego rynku, która dokonywana jest, przede wszystkim, przez europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich gigantów. Podkreślamy, że ta forma konsolidacji jest jednym z naszych kluczowych argumentów w dyskusji, czy mała linia lotnicza, taka, jak LOT może urosnąć tak, aby konkurować, jak równy z równym z globalnymi gigantami. LOT jest poza największymi umowami JV dotyczącymi rynku północnoatlantyckiego i Europa-Azja i nie ma żadnych szans, aby do nich dołączyć.

 

 

Pełna treść artykułu dostępna jest w:

Branża/Komentarz tygodnia

 

 

 

Tagi:

Samolot | Lotnisko | Przewozy | Linie lotnicze | Pasażer | joint venture | Związki zawodowe | Kenya Airways


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony