INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Komentarz Tygodnia 05 – 11.04.2019

Marek Serafin, 2019-04-12
     

Oryginalny model biznesowy Air Baltic...

 

W trakcie niedawnej konferencji Routes Europe, Wolfgang Reuss Air Balic SVP – Network Management przedstawił obecną sytuacje linii, a przede wszystkim, jej plany sprzętowe i oczywiście powiązane z nimi plany rozwoju siatki połączeń. Są one bardzo interesujące, gdyż oznaczają, że linia zamierza nie tylko kontynuować, ale i rozwijać swój specyficzny hybrydowy model biznesowy.

 

Air Baltic podjął decyzję o szybkiej unifikacji floty. Wycofa z eksploatacji swoje B737 wersje 300 i 500 oraz Bombardiery Dash-8-Q400 i zastąpi je nowymi A220-300. Tego pierwszego typu pozbędzie się bardzo szybko, bo już do końca tego roku. Wtedy będzie dysponował 22-oma A220. Ma podpisany kontrakt na dostawę kolejnych 30-tu A220, które otrzyma do końca roku 2022. Dysponuje też 30-oma opcjami na kolejne egzemplarze, które może otrzymać do końca 2024. Osiemdziesiąt samolotów to już poważna flota i przewoźnik woli najpierw przekonać się, jak jego model biznesowy oraz ogólna sytuacja rynkowa w Europie rozwijają się.

 

W konfiguracji BT A220-300 ma 145 foteli, a więc praktycznie tyle samo, co B737-300 przewoźnika i aż o 25 foteli więcej niż B737-500. Według oficjalnych danych jego zużycie paliwa jest o prawie 15% niższe, niż obu typów B737. W trakcie wymienionej konferencji szef siatki BT podał, że przy rejsach dwugodzinnych, różnica wynosi nawet 20%. Oczywiście bardzo duże oszczędności zapewni przewoźnikowi wykorzystywanie tylko jednego typu samolotu. Tu całkowicie upodobni się do tanich linii.

 

 

Pełna treść artykułu dostępna jest w:

Branża/Komentarz tygodnia

 

 

 

Tagi:

Air Baltic | Finanse | Linie lotnicze | Przewozy | Samolot


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony