INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Jakie jest najlepsze rozwiązanie problemu ograniczonej przepustowości lotniska Chopina?

rozbudowa istniejącej sieci lotnisk

budowa nowego CPL

rozbudowa Modlina

duopol Modlin-Chopin

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Publikacje


Boeing 737 MAX, czyli wyciskanie cytryny

Bartosz Czajka, 2017-10-18
 

Milowymi krokami zbliża się data przylotu pierwszego egzemplarza samolotu Boeing 737 MAX do Warszawy. W siedzibie LOT przy 17 Stycznia trwają zapewne gorączkowe przygotowania odpowiedniej oprawy tego wydarzenia. Faktycznie - z punktu widzenia PR i marketingu jest co sprzedawać. Boeing 737 MAX w wersji 8 to doskonale dopracowany i piękny samolot, który z pewnością będzie cieszył się dużym uznaniem wśród pasażerów.

czytaj więcej

Światowi producenci samolotów - podsumowanie roku 2016. Część IV: The Boeing Company

Bartosz Czajka, 2017-02-02

Kiedy w 1916 roku Bill Boeing otworzył w Seattle swój pierwszy warsztat produkcyjny nie mógł chyba przewidzieć, że sto lat później na co drugim samolocie cywilnym świata będzie widnieć logo z nazwą jego firmy...

czytaj więcej

Światowi producenci samolotów - podsumowanie roku 2016. Część III: Airbus Group SE

Bartosz Czajka, 2017-01-18

We make it fly! Motto firmy Airbus zna z pewnością każdy z jej 136 tysięcy pracowników na całym świecie. Blisko siedemset samolotów cywilnych, czterysta helikopterów, trzydzieści pięć samolotów wojskowych i pięć satelitów komunikacyjnych wraz z ich rakietami nośnymi. Tyle maszyn latających różnego rodzaju produkuje obecnie Airbus w ciągu roku.

czytaj więcej

Światowi producenci samolotów - podsumowanie roku 2016. Część II: Bombardier Inc.

Bartosz Czajka, 2016-12-22

W ubiegły czwartek, 15 grudnia 2016 roku, podczas specjalnej konferencji dla inwestorów Prezes Bombardier Inc. Alain Bellemare nakreślił następujące cele dla swojej firmy na rok 2020:

czytaj więcej

Światowi producenci samolotów - podsumowanie roku 2016. Część I: Embraer S.A.

Bartosz Czajka, 2016-12-08

Niniejszym artykułem rozpoczynamy serię publikacji przedstawiających wyniki finansowe i perspektywy najważniejszych producentów samolotów na świecie. Na początek brazylijski Embraer - dobrze znany na polskim rynku dzięki Polskim Liniom Lotniczym „LOT”, które użytkują aż 26 samolotów typu E-Jet.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część II

Maciej Dziudzik, 2016-12-01

Ile to wszystko kosztuje i skąd się to bierze?

Analizy IBA wskazują, że linie lotnicze przepłacają średnio 1,65 mln USD za jeden źle oddawany samolot wąskokadłubowy i 3,9 mln USD przy samolocie szerokokadłubowym. Kwoty te wynikają bezpośrednio ze zidentyfikowanych ponadstandardowych wydatków jakie powstają na koniec umowy leasingu. W momencie, w którym linia lotnicza usiłuje zwrócić samolot „odkrywa” wymogi zapisów umowy leasingowej dotyczącej zwrotu maszyny. Złe planowanie przeglądów technicznych w ostatnich dwóch latach użytkowania samolotu powoduje, że na koniec trwania umowy koszty eksplodują i przewoźnik nie jest w stanie już nic z nimi zrobić. Zaskakuje go to na ostatnim przeglądzie wykonywanym razem z właścicielem samolotu.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część I

Maciej Dziudzik, 2016-11-24

Zgodnie z badaniami International Bureau of Aviation (IBA) linie lotnicze tracą przeciętnie 1,7 mln dolarów za jeden zdawany samolot wąskokadłubowy w leasingu operacyjnym. W przypadku samolotów szerokokadłubowych kwota ta sięga 3,9 mln USD.

czytaj więcej

Boeing 787, czyli szczęście sprzyja odważnym…

Bartosz Czajka, 2016-09-29

Stosunkowo niewiele osób wie, że numer ‘8’ w nowym modelu samolotu amerykańskiego producenta (po 737, 757, czy 767) jest ukłonem w stronę chińskiego rynku. Liczba 8 uważana jest w Chinach za bardzo szczęśliwą. W języku mandaryńskim brzmi ona jak „bogactwo, rozkwit, wzrost”. Oby był to dobry znak dla Polskich Linii Lotniczych LOT, które w przyszłym roku powiększą flotę tych samolotów do ośmiu egzemplarzy…

czytaj więcej

Finansowanie samolotów - księgowi odkrywają karty i burzą zastany porządek

Maciej Dziudzik, 2016-09-27

1 stycznia 2019 roku zaczyna obowiązywać, wprowadzony w tym roku, nowy standard dotyczący sprawozdawczości najbardziej popularnego sposobu finansowania samolotów: leasingu. Jego celem, zdaniem Rady Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (ang. IASB1) jest „wyciągnięcie na światło dzienne tego, co było ukryte”, czyli poprawa przejrzystości i jakości sprawozdań finansowych dla inwestorów. Transport, a w szczególności branża lotnicza są tymi, które wprowadzonymi zmianami zostaną dotknięte najbardziej.

czytaj więcej

Embraer E-2 vs. Bombardier CSeries, czyli o dwóch takich…

Bartosz Czajka, 2016-09-06

Nie jest łatwo wbić klin pomiędzy dwóch absolutnych gigantów produkujących samoloty, czyli Boeinga i Airbusa. Kanadyjski Bombardier i brazylijski Embraer przekonują się o tym każdego dnia… z reguły przegrywając. Samo porównanie aktualnej liczby zamówień wiele mówi: samoloty Airbus Neo i Boeing 737 MAX - 5 tysięcy, samoloty Embraer E-2 i Bombardier CSeries - 650.

czytaj więcej

Boeing 737MAX vs. Airbus 320Neo, czyli duży może więcej…

Bartosz Czajka, 2016-08-17

„More Revenue Matters” - takiego hasła reklamowego używał do niedawna Boeing promując sprzedaż swojego kluczowego nowego produktu, jakim jest rodzina samolotów Boeing 737MAX. Chodzi oczywiście o faktyczną przewagę samolotu Boeing 737 w wersji MAX 8 nad samolotem największego konkurenta - Airbusa 320Neo.

czytaj więcej

SOLAR IMPULSE - samolot, który nie zużywa paliwa

2016-08-04

Konstrukcja i lot próbny
Bertrand Piccard zainicjował projekt Solar Impulse w listopadzie 2003 po przeprowadzeniu oceny realności budowy samolotu. Partnerem była Politechnika Federalna w Lausanne. Konstruktor i współzałożyciel André Borschberg kierował budową samolotu i przygotowywał każdy lot próbny. W 2009 roku zespół składał się z 50 inżynierów i specjalistów technicznych z 6 różnych krajów, dla których dodatkowo pracowało 100 konsultantów. Współpracowano również z 80 partnerami technologicznymi.
czytaj więcej

Nisza rynkowa dla nowej rodziny samolotów wąskokadłubowych Bombardiera

Marek Serafin, 2016-03-30

Od bardzo wielu lat wiadomo, że istnieje luka, a więc i nisza rynkowa, pomiędzy „prawdziwymi”, o optymalnych parametrach eksploatacyjnych i kosztowych, samolotami średniego zasięgu z rodziny B737 oraz A320 a regionalnymi odrzutowcami. Tu najnowocześniejsza jest rodzina produktów Embraera od E170 do 195.

czytaj więcej

Polska premiera Bombardiera CS 100

Leszek Chorzewski, 2016-03-23

Warszawa razem z Krakowem stały się kolejnymi etapami europejskiej prezentacji nowego samolotu firmy Bombardier oznaczonego symbolem CS 100. W zamiarach producenta stanowić on będzie, wraz z modelem CS 300, atrakcyjną alternatywę dla oferty Boeinga, Airbusa i Embraera szybko unowocześniających swą ofertę samolotów średniodystansowych.

czytaj więcej

>>>

REKLAMA



REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl




Home | O nas | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony