INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

Wiadomości


Airbus uruchamia „Skywise Health Monitoring” dla pierwszego użytkownika – amerykańskich linii lotniczych Allegiant Air

2019-04-12
     

Airbus rozpoczął pierwsze operacje nowej usługi Skywise – Skywise Health Monitoring (SHM, monitorowanie stanu płatowca) – wdrożonej w samolotach A320 linii Allegiant Air.

 

Dynamicznie sprzężona ze Skywise Reliability Services (SRS, usługi niezawodności) i Skywise Predictive Maintenance (SPM, predykcyjną obsługą techniczną), SHM jest obsługiwana przez Skywise, przekazując w czasie rzeczywistym za pomocą łącza *ACARS informacje diagnostyczne o samolocie do systemu informacyjnego linii lotniczej.

 

Wykorzystując moc platformy danych lotniczych Skywise, SHM zestawia i centralizuje alarmy, wskazania przyrządów pokładowych, wiadomości obsługowe, itp., określa ich priorytet, koreluje wszelkie uszkodzenia z odpowiednimi procedurami wykrywania i rozwiązywania problemów, pokazuje ich wpływ na działanie samolotu, przechowuje historię obsługi technicznej systemu (z książki płatowca i informacji **MIS zebranych przez Skywise Core i przechowywanych w bazie danych), umożliwiając skuteczne śledzenie alarmów.

 

Po całkowitym wdrożeniu i postępowaniu zgodnie z informacjami zwrotnymi przekazanymi przez Allegiant Air i innych „początkowych użytkowników”, SHM będzie wspierać centra kontrolowania obsługi technicznej, działy obsługi liniowej i działy techniczne linii lotniczych w procesie identyfikowania, ustalania priorytetów, analizowania i zajmowania się zdarzeniami w trakcie eksploatacji, umożliwiając szybsze podejmowanie decyzji i przygotowanie optymalnego rozwiązania zapewniającego wylot samolotu na czas i minimalizującego ryzyko pozostania samolotu na ziemi.

 

Ogólnie rzecz biorąc, SHM oszczędza czas linii lotniczych i zmniejsza koszty nieplanowanej obsługi technicznej. Integralnie połączony z SPM i SRS, aby zapewnić odbieranie wszystkich informacji od użytkownika, a także gotowy do połączenia z nowym pokładowym routerem danych operacji lotniczych i obsługi technicznej („FOMAX”), który może przechwytywać w czasie rzeczywistym ponad 20 000 parametrów samolotu, SHM umożliwia kompleksowe zarządzanie / naprawianie nieplanowanych zdarzeń, na przykład poprzez przewidywanie dostępności narzędzi i części w lokalizacji położonej najbliżej samolotu. W następnych miesiącach do pierwszych użytkowników SHM dołączą następni, eksploatujący inne samoloty Airbusa, w tym A330, A350 i A380.

 

* ACARS = System łączności ze statkami powietrznymi w oparciu o wiadomości i potwierdzenia odbioru

** MIS = System informacji obsługi technicznej.

 

 

Źródło: Airbus

 

 

 

Tagi:

Airbus | Allegiant Air | system


powrót


Aby otrzymać dostęp do komentowania artykułów musisz się zalogować.

LOGIN

HASŁO




Jeżeli nie masz jeszcze konta, załóż je teraz

Rejestracja


Komentarze do tego artykułu:

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony