INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Umowa

 

Dostęp do rynku Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej w przypadku „Twardego Brexitu”

2018-10-08

Wraz ze zbliżaniem się ostatecznego terminu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (koniec marca 2019 r.) rośnie nerwowość negocjacji dotyczących warunków Brexitu. Jako możliwe scenariusze przedstawia się z jednej strony tzw. twardy Brexit polegający na tym, że wyjściu z UE nie towarzyszy żadna umowa określająca dalsze współistnienie Wielkiej Brytanii z UE – zakończeniu ulegają wszystkie dotychczasowe zobowiązania i koniec. Z drugiej strony opcją jest tzw. „miękki Brexit”, który jest bardzo nieprecyzyjnym określeniem, bo obejmuje jakiegoś rodzaju umowę określająca warunki dalszej współpracy, ale nie precyzuje jakie te warunki miałyby być – co jest obecnie przedmiotem toczących się coraz gorętszych negocjacji.

czytaj więcej

Dostęp do rynku Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej w przypadku „Twardego Brexitu”

2018-10-08

Wraz ze zbliżaniem się ostatecznego terminu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (koniec marca 2019 r.) rośnie nerwowość negocjacji dotyczących warunków Brexitu. Jako możliwe scenariusze przedstawia się z jednej strony tzw. twardy Brexit polegający na tym, że wyjściu z UE nie towarzyszy żadna umowa określająca dalsze współistnienie Wielkiej Brytanii z UE – zakończeniu ulegają wszystkie dotychczasowe zobowiązania i koniec. Z drugiej strony opcją jest tzw. „miękki Brexit”, który jest bardzo nieprecyzyjnym określeniem, bo obejmuje jakiegoś rodzaju umowę określająca warunki dalszej współpracy, ale nie precyzuje jakie te warunki miałyby być – co jest obecnie przedmiotem toczących się coraz gorętszych negocjacji.

czytaj więcej

Wyrok w sprawie Lufthansa przeciwko Komisji Europejskiej – problemy ze środkami zaradczymi w transporcie lotniczym

2018-05-24

Dnia 16 maja Sąd Unii Europejskiej (szósta izba) unieważnił w części decyzję Komisji Europejskiej (KE) nakazującej Lufthansie wprowadzenie ograniczeń w zakresie czasu na start lub lądowanie i taryfowych na wybranych trasach Europejskich (T-712/16). 

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 06-12.10.2017. Część I - Europa

2017-10-13

Dziś cała mozaika wydarzeń z Europy i całego świata, o różnym ciężarze gatunkowym, ale ważnych i charakterystycznych dla obecnego, a w jeszcze większym stopniu, przyszłego rynku lotniczego. Zacznijmy od Europy i najbliższego sąsiada.

czytaj więcej

Przejściowe kłopoty Ryanaira czy kryzys taniego latania?

2017-10-03

18 tysięcy odwołanych rejsów. Wielotysięczne zachęty dla pilotów. 40 euro dla każdego poszkodowanego pasażera. Oto obraz Ryanaira w kryzysie, a może początek końca modelu tanich linii lotniczych?

czytaj więcej

Czy pomoc publiczna dla portu lotniczego może być równocześnie pomocą dla linii lotniczej?

2017-08-31

W dyskusjach na temat konkurencji na globalnym rynku transportu lotniczego sytuacja przewoźników z regionu Zatoki Perskiej często przytaczana jest jako przykład wsparcia państwowego dającego im przewagę konkurencyjną. Jednym z elementów, na które wskazuje się w tym kontekście jest korzyść odnoszona w wyniku ulepszania i rozbudowy macierzystych portów lotniczych finansowanych z publicznych pieniędzy. Problem nie jest z resztą ograniczony do przewoźników z tego regionu, gdyż analogiczne zarzuty formułuje się obecnie w stosunku do Turkish Airlines w związku z prowadzoną na dużą skalę rozbudową portu Atatürka ale po raz pierwszy sprawę postawiono w ten sposób w związku z rozbudową małego i nikomu nieznanemu wówczas portu w Charleroi mającego służyć Ryanairowi.

czytaj więcej

Co dalej z Air Berlin?

2017-08-21

W ubiegłą środę świat obiegła informacja, przyjęta z pewną dozą zaskoczenia, iż drugi, największy niemiecki przewoźnik złożył wniosek o upadłość. Wraz z nią rozpoczęła się walka z czasem o jak najlepsze zakończenie dla linii lotniczej o prawie 40-letniej historii. 

czytaj więcej

Co dalej z Air Berlin?

2017-08-21

W ubiegłą środę świat obiegła informacja, przyjęta z pewną dozą zaskoczenia, iż drugi, największy niemiecki przewoźnik złożył wniosek o upadłość. Wraz z nią rozpoczęła się walka z czasem o jak najlepsze zakończenie dla linii lotniczej o prawie 40-letniej historii. 

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 28.07 – 03.08. 2017

2017-08-04

Projekt Blue Skies” – nowa rewolucja na globalnym rynku lotniczym?

Pod koniec ubiegłego tygodnia Grupa AF/KL ogłosiła swoje plany, którym nadaje rangę wręcz historyczną. „Zrestrukturyzuje” i pogłębi swoje umowy Joint Venture dotyczące rynku północnoatlantyckiego oraz azjatyckiego. Obie te umowy zostaną wzmocnione poprzez inwestycje kapitałowe. Grupa Air France/KLM kupi 31% akcji, które Grupa Virgin posiada w liniach Virgin Atlantic – za około 220 mln funtów. Równocześnie Delta Airlines oraz chińskie linie China Eastern wejdą w posiadanie, każda z nich, 10% akcji Grupy AF/KLM, poprzez udział w subskrypcji nowych akcji o wartości 751mln EUR.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 28.07 – 03.08. 2017

2017-08-04

Projekt "Blue Skies” – nowa rewolucja na globalnym rynku lotniczym? Pod koniec ubiegłego tygodnia Grupa AF/KL ogłosiła swoje plany, którym nadaje rangę wręcz historyczną.

czytaj więcej

Subsydiowanie połączeń lotniczych w Hiszpanii

2017-07-27

W dyskusji na temat mechanizmów finansowania portów lotniczych i przewoźników przy wykorzystaniu publicznych środków Hiszpania bywa przedstawiana jako ilustracja nieefektywności i nadmiernej rozrzutności prowadzącej do marnotrawstwa środków publicznych i powstania portów „widmowych” - świecących pustkami (ze słynnym Ciudad Real na czele) oraz finansowaniu nikomu niepotrzebnych połączeń. Jak zatem kształtuje się poziom wsparcia publicznego dla transportu lotniczego na Półwyspie Iberyjskim?

czytaj więcej

Subsydiowanie połączeń lotniczych w Hiszpanii

2017-07-27

W dyskusji na temat mechanizmów finansowania portów lotniczych i przewoźników przy wykorzystaniu publicznych środków Hiszpania bywa przedstawiana jako ilustracja nieefektywności i nadmiernej rozrzutności prowadzącej do marnotrawstwa środków publicznych i powstania portów „widmowych” - świecących pustkami (ze słynnym Ciudad Real na czele) oraz finansowaniu nikomu niepotrzebnych połączeń. Jak zatem kształtuje się poziom wsparcia publicznego dla transportu lotniczego na Półwyspie Iberyjskim?

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 14-20.07.2017

2017-07-21

Zmiana zasad przewozu bagażu podręcznego przez Wizz Air. easyJet otrzymał austriackie AOC.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 30.06-06.07.2017. Batalia o Alitalię (i rynek włoski) rozwija się

2017-07-07

Włochy to piąty, co do wielkości rynek lotniczy w Europie. Ruch z/do tego kraju w roku 2015 to prawie 130 mln pasażerów. Co prawda udział rynkowy Alitalii po kolejnych kryzysach jest coraz mniejszy, to jednak jest, o co walczyć. Niektórzy gracze interesują się samym przewoźnikiem lub jego „kawałkami” inni mniej lub bardziej bezpośrednio informują władze włoskie i rynek, że będą w stanie bardzo szybko wypełnić luki, jakie powstaną po nieuniknionym ograniczeniu przez AZ operacji lub nawet całkowitym ich zawieszeni (bardzo mało prawdopodobne).

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony