tag: Trybunał Sprawiedliwości
2018-05-29
W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation) i główna konkluzja dotycząc ram prawnych w jakich ów obowiązek funkcjonuje była taka, że zasadniczą cechą systemu jest jego elastyczność dająca władzom publicznym praktycznie pełną swobodę w ustalaniu warunków PSO na swoim terytorium – rozkładu, taryf, częstotliwość etc. Na potwierdzenie tej tezy wystarczy przytoczyć fakt, że jak dotąd decyzja państwa członkowskiego dotycząca nałożenia tytułowego obowiązku nie została zakwestionowana.
2018-05-29
W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku ...
2018-05-29
W jednym z wcześniejszych felietonów poruszana była kwestia obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation) i główna konkluzja dotycząc ram prawnych w jakich ów obowiązek funkcjonuje była taka, że zasadniczą cechą systemu jest jego elastyczność dająca władzom publicznym praktycznie pełną swobodę w ustalaniu warunków PSO na swoim terytorium – rozkładu, taryf, częstotliwość etc. Na potwierdzenie tej tezy wystarczy przytoczyć fakt, że jak dotąd decyzja państwa członkowskiego dotycząca nałożenia tytułowego obowiązku nie została zakwestionowana.
2017-05-25
W pierwszej połowie maja zapadły dwa kolejne wyroki w sprawie rozporządzenia 261/04 w luksemburskim trybunale. Pierwszy z nich jest zwrotem w linii orzecznictwa, a drugi jej kontynuacją.
2017-05-25
W pierwszej połowie maja zapadły dwa kolejne wyroki w sprawie rozporządzenia 261/04 w luksemburskim trybunale. Pierwszy z nich jest zwrotem w linii orzecznictwa, a drugi jej kontynuacją.
2017-04-14
Część I. Brak równowagi
Rynek pasażerski od lat się rozrasta. Podróż samolotem przestaje nam się kojarzyć tylko z ekskluzywnymi wakacjami czy rejsami biznesowymi, które są dostępne dla nielicznych. Praca zagranicą i atrakcyjne ceny przelotów to główne impulsy do rozwoju konsumenckiego rynku przelotów pasażerskich. Nikogo nie powinno więc dziwić, że spory pasażerów z liniami lotniczymi to już w zasadzie chleb powszedni. I to chleb, który wielu może wyżywić.
2017-03-09
Przegrywane bitwy w ETS oraz merytoryczne jak i proceduralne porażki w sądach lokalnych zmuszają przewoźników do poszukiwań remedium na poziomie politycznym, a więc lobbowania w instytucjach UE na rzecz przyspieszenia zmian rozporządzenia 261/04.
2017-03-09
Przegrywane bitwy w ETS oraz merytoryczne jak i proceduralne porażki w sądach lokalnych zmuszają przewoźników do poszukiwań remedium na poziomie politycznym, a więc lobbowania w instytucjach UE na rzecz przyspieszenia zmian rozporządzenia 261/04.
2017-02-23
Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.
2017-02-23
Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.
2017-02-09
Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?
2017-02-09
Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?
2017-01-26
Ponad 80 sporów sądowych dotyczących praw pasażerów lotniczych trafiło do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Przewodni kierunek orzecznictwa jest wyraźny i pozostaje stały.
2017-01-26
Ponad 80 sporów sądowych dotyczących praw pasażerów lotniczych trafiło do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Przewodni kierunek orzecznictwa jest wyraźny i pozostaje stały.