INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: CPK

 

Komentarz Tygodnia 30.11 – 05.12.2018

2018-12-07

Zmiany we flocie dalekiego zasięgu Grupy Lufthansy...

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 30.11 – 05.12.2018

2018-12-07

Zmiany we flocie dalekiego zasięgu Grupy Lufthansy. Okazję do tej krótkiej analizy polityki sprzętowej Grupy LH w odniesieniu do samolotów dalekiego zasięgu stanowi dość specyficzna wymiana samolotów w SN Brussels. Przewoźnik stopniowo zastępować będzie bardzo już wysłużone A330-300 i A330-200, których wykorzystuje na własne potrzeby dziesięć (6+4), używanymi, ale znacznie młodszymi A330-300, które Grupa LH kupuje od Cathay Pacific Airwyas (4) i od Singapore Airlines (3). Przewoźnik podkreśla, że po raz pierwszy w swojej historii będzie wykorzystywać samoloty nieleasingowane, ale takie, które są własnością Grupy. Naszą uwagę zwraca jednak inny aspekt tej sprawy. Po raz kolejny zmiany we flocie grupy następują bez strategicznej, kluczowej decyzji, które samoloty dalekiego zasięgu nowej generacji i w jakim harmonogramie zastępować będą mocno już wysłużone A340/A330, B767 i B747.

czytaj więcej

Administracyjny podział ruchu dla Lotniska Chopina w Warszawie – konsultacje

2018-12-05

Uchwałą nr 173/2017 z 7 listopada 2017 r. Rada Ministrów przyjęła Koncepcję przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej. Koncepcja Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada budowę hubu transportowego, opartego na zintegrowanych węzłach: lotniczym i kolejowym, efektywnie włączonego w układ sieci drogowej. Przyjęte harmonogramy zmierzają do zakończenia podstawowego procesu inwestycyjnego do 2027 roku.

czytaj więcej

Powołano członków zarządu spółki celowej ds Centralnego Portu Komunikacyjnego

2018-12-05

Sekretarz stanu, Pełnomocnik rządu ds. CPK dla RP Mikołaj Wild poinformował, że członkami zarządu spółki celowej ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego zostali Dariusz Sawicki, Piotr Malepszak i Michał Wrona.

czytaj więcej

Powołano członków zarządu spółki celowej ds Centralnego Portu Komunikacyjnego

2018-12-05

Sekretarz stanu, Pełnomocnik rządu ds. CPK dla RP Mikołaj Wild poinformował, że członkami zarządu spółki celowej ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego zostali Dariusz Sawicki, Piotr Malepszak i Michał Wrona.

czytaj więcej

MI: Jacek Bartosiak zostanie prezesem spółki ds. CPK

2018-09-14

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild ogłosił, że prezesem spółki celowej do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego zostanie dr Jacek Bartosiak.

czytaj więcej

MI: Jacek Bartosiak zostanie prezesem spółki ds. CPK

2018-09-14

Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild ogłosił, że prezesem spółki celowej do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego zostanie dr Jacek Bartosiak.

czytaj więcej

Centralny Port Komunikacyjny – skok cywilizacyjny Polski i regionu CEE

2018-09-04

Potrzebujemy nowego lotniska, które będzie regionalnym hubem, gdyż inaczej Polska straci szansę na dynamiczny rozwój gospodarczy. 

czytaj więcej

Briefing prasowy dotyczący CPK

2018-09-03

To był briefing prawdziwie na najwyższym szczeblu. Uczestniczyli: minister Wild, prezes ULC, prezes PPL-u i prezes PLL LOT.

czytaj więcej

Briefing prasowy dotyczący CPK

2018-09-03

To był briefing prawdziwie na najwyższym szczeblu. Uczestniczyli: minister Wild, prezes ULC, prezes PPL-u i prezes PLL LOT.

czytaj więcej

Spółka CPK już 12 września

2018-08-31

30 sierpnia, na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, po spotkaniu Impact Roundtable, pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP i sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury zapowiedział, że 12 września podczas kongresu Impact mobility rEVolution`18 zostanie zaprezentowana spółka celowa CPK.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 10-16.08.2018

2018-08-17

Witajcie w wyimaginowanej Polsce (lotniczej). Na początek wróćmy na chwilę do Komentarza z poprzedniego tygodnia. Mogło się wydawać, że artykuł opublikowany na turystycznym portalu, dowodzący, że LOT po prześcignięciu Lufthansy pewnym krokiem, a właściwie sprintem, zmierza po zajęcie pozycji lidera rynkowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, to mały wypadek przy pracy. Niestety okazało się, że to nie koniec. I chodzi nie tylko o nieprofesjonalne wykorzystywanie i komentowanie danych, ale również o malowanie obrazu rynku mającego mało wspólnego z rzeczywistością.

czytaj więcej

CPK w kontekście unijnych regulacji dotyczących pomocy publicznej

2018-08-09

Jakkolwiek temat budowy CPK jest bardzo żywy, w dalszym ciągu nie zostały przedstawione jednoznaczne deklaracje odnośnie źródeł finansowania tej śmiałej inwestycji – a mówimy w tym wypadku wszak o kwotach idących w dziesiątki miliardów złotych. Nie znając ostatecznych rozstrzygnięć w zakresie struktury finansowania budowy CPK, nie ulega zarazem wątpliwości, że w realizację inwestycji zaangażowane zostaną pokaźne środki publiczne – co rodzi pytanie, czy budowa CPK wiąże się z ryzykiem udzielenia niedozwolonej pomocy publicznej.

czytaj więcej

CPK w kontekście unijnych regulacji dotyczących pomocy publicznej

2018-08-09

Jakkolwiek temat budowy CPK jest bardzo żywy, w dalszym ciągu nie zostały przedstawione jednoznaczne deklaracje odnośnie źródeł finansowania tej śmiałej inwestycji – a mówimy w tym wypadku wszak o kwotach idących w dziesiątki miliardów złotych. Nie znając ostatecznych rozstrzygnięć w zakresie struktury finansowania budowy CPK, nie ulega zarazem wątpliwości, że w realizację inwestycji zaangażowane zostaną pokaźne środki publiczne – co rodzi pytanie, czy budowa CPK wiąże się z ryzykiem udzielenia niedozwolonej pomocy publicznej.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony