INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Lufthansa

 

Lufthansa i Eurowings planują rozbudowę w 2020 r. połączeń dalekiego zasięgu

2019-08-23

Lufthansa i jej tania spółka zależna, Eurowings, planują rozbudowę od lata 2020 r. siatki połączeń dalekiego zasięgu z hubów w Monachium i Frankfurcie.

czytaj więcej

Lufthansa i Eurowings planują rozbudowę w 2020 r. połączeń dalekiego zasięgu

2019-08-23

Lufthansa i jej tania spółka zależna, Eurowings, planują rozbudowę od lata 2020 r. siatki połączeń dalekiego zasięgu z hubów w Monachium i Frankfurcie.

czytaj więcej

Lufthansa Group: 14,6 mln pasażerów w lipcu 2019 roku

2019-08-14

W lipcu 2019 r. Linie lotnicze Grupy Lufthansa przewiozły około 14,6 mln pasażerów, tj. o 3,3% więcej w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Oferowanie w ASK wzrosło o 2,5% w porównaniu do poprzedniego roku, jednocześnie sprzedaż w RPK wzrosła o 3,1% w porównaniu do lipca 2018 r. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 0,6% do 86,9%. Zarówno w lipcu, jak i w bieżącym roku, Grupa osiągnęła historyczne wyniki w miesiącu lipcu i za 7 miesięcy zarówno pod względem liczby przewiezionych pasażerów, jak i współczynnika wykorzystania miejsc pasażerskich.

czytaj więcej

Lufthansa Group uruchomi nowe połączenia do USA

2019-08-08

Lufthansa Group ogłosiła, że latem 2020 roku uruchomi nowe połączenia do amerykańskich miast: z Frankfurtu dolecimy do Phoenix i Anchorage, a z Monachium do Seattle, Las Vegas oraz Detroit.

czytaj więcej

Lufthansa Group uruchomi nowe połączenia do USA

2019-08-08

Lufthansa Group ogłosiła, że latem 2020 roku uruchomi nowe połączenia do amerykańskich miast: z Frankfurtu dolecimy do Phoenix i Anchorage, a z Monachium do Seattle, Las Vegas oraz Detroit.

czytaj więcej

Lufthansa Group: 13,8 miliona pasażerów w czerwcu 2019 roku

2019-07-15

W czerwcu 2019 r. Linie lotnicze grupy Lufthansa przewiozły około 13,8 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o 4,5% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. Oferowanie liczone w ASK wzrosło o 2,9% w porównaniu z poprzednim rokiem. Sprzedaż w RPK wzrosła o 4,9%.

czytaj więcej

Lufthansa Group: 13,8 miliona pasażerów w czerwcu 2019 roku

2019-07-15

W czerwcu 2019 r. Linie lotnicze grupy Lufthansa przewiozły około 13,8 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o 4,5% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. Oferowanie liczone w ASK wzrosło o 2,9% w porównaniu z poprzednim rokiem. Sprzedaż w RPK wzrosła o 4,9%.

czytaj więcej

Lufthansa przenosi 2 samoloty A380 z Frankfurtu do Monachium

2019-07-11

Lufthansa zbazuje dwa dodatkowe samoloty Airbus A380 w swoim monachijskim hubie od sezonu lato 2020. Przeniesienie zwiększy flotę A380 w Monachium do siedmiu samolotów i równomiernie podzieli całą flotę A380 między Monachium i Frankfurt.

czytaj więcej

Lufthansa uruchamia z Monachium nowe połączenia do Tallina i Newcastle

2019-06-24

Lufthansa uruchamia tej zimy dwie nowe europejskie destynacje. Nowe połączenie do Tallina, stolicy Estonii, będzie oferowane po raz pierwszy z Monachium, począwszy od 4 listopada 2019 r. Połączenie do Newcastle w północno-wschodniej Anglii zostanie uruchomione 3 lutego 2020 r. Obie destynacje będą obsługiwane samolotem Airbus A319.

czytaj więcej

Lufthansa uruchamia z Monachium nowe połączenia do Tallina i Newcastle

2019-06-24

Lufthansa uruchamia tej zimy dwie nowe europejskie destynacje. Nowe połączenie do Tallina, stolicy Estonii, będzie oferowane po raz pierwszy z Monachium, począwszy od 4 listopada 2019 r. Połączenie do Newcastle w północno-wschodniej Anglii zostanie uruchomione 3 lutego 2020 r. Obie destynacje będą obsługiwane samolotem Airbus A319.

czytaj więcej

Kiedy pomoc publiczna dla linii lotniczej i portu lotniczego przyniesie negatywne skutki dla innego przewoźnika? Problemy z udowodnieniem wpływu pomocy w świetle sprawy T-492/15 Lufthansa v. Komisja

2019-06-06

W 2014 Komisja Europejska (KE) wydała decyzję (SA.21121) stwierdzającą, że dofinansowanie portu lotniczego Frankfurt-Hahn przez kraj związkowy Hesja stanowi dopuszczalną pomoc państwa a równocześnie, że zawarta między portem a Ryanairem umowa dotycząca przyznania preferencyjnych stawek opłat lotniskowych nie stanowi w ogóle pomocy państwa. Sprawa na tym jednak się nie skończyła, gdyż decyzja została zaskarżona do Sądu UE przez Lufthansę. W kwietniu tego roku zapadło rozstrzygnięcie oddalające skargę (T-492/15 Deutsche Lufthansa AG v European Commission). Powodem odrzucenia skargi był brak legitymacji Lufthansy do złożenia tej skargi. Innymi słowy, w pewnym uproszczeniu, Sąd stwierdził, że Lufthansa nie ma interesu w tej sprawie. Dla złożenia skargi na nieważność na decyzje KE przez tzw. podmiot nieuprzywilejowany – przedsiębiorstwa, osoby fizyczne – konieczne jest wykazanie, że sprawa dotyczy ich „bezpośrednio i indywidualnie” (art. 263 TFUE). Orzeczenie Sądu stanowi przykład praktycznych problemów z wykazaniem wpływu na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw sektora transportu lotniczego w sposób umożliwiający wykorzystanie tych informacji na potrzeby spraw z szeroko pojętego prawa konkurencji.

czytaj więcej

Kiedy pomoc publiczna dla linii lotniczej i portu lotniczego przyniesie negatywne skutki dla innego przewoźnika? Problemy z udowodnieniem wpływu pomocy w świetle sprawy T-492/15 Lufthansa v. Komisja

2019-06-06

W 2014 Komisja Europejska (KE) wydała decyzję (SA.21121) stwierdzającą, że dofinansowanie portu lotniczego Frankfurt-Hahn przez kraj związkowy Hesja stanowi dopuszczalną pomoc państwa a równocześnie, że zawarta między portem a Ryanairem umowa dotycząca przyznania preferencyjnych stawek opłat lotniskowych nie stanowi w ogóle pomocy państwa. Sprawa na tym jednak się nie skończyła, gdyż decyzja została zaskarżona do Sądu UE przez Lufthansę. W kwietniu tego roku zapadło rozstrzygnięcie oddalające skargę (T-492/15 Deutsche Lufthansa AG v European Commission). Powodem odrzucenia skargi był brak legitymacji Lufthansy do złożenia tej skargi. Innymi słowy, w pewnym uproszczeniu, Sąd stwierdził, że Lufthansa nie ma interesu w tej sprawie. Dla złożenia skargi na nieważność na decyzje KE przez tzw. podmiot nieuprzywilejowany – przedsiębiorstwa, osoby fizyczne – konieczne jest wykazanie, że sprawa dotyczy ich „bezpośrednio i indywidualnie” (art. 263 TFUE). Orzeczenie Sądu stanowi przykład praktycznych problemów z wykazaniem wpływu na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw sektora transportu lotniczego w sposób umożliwiający wykorzystanie tych informacji na potrzeby spraw z szeroko pojętego prawa konkurencji.

czytaj więcej

Lufthansa Cargo reaguje na słabszy popyt na rynku

2019-05-30

Popyt na globalnym rynku lotniczych przewozów towarowych jest obecnie słabszy niż w dwóch poprzednich rekordowych latach. W związku z tym Lufthansa Cargo dokonuje zmian w rozkładzie lotów, aby zmniejszyć swoją ofertę w drugim i trzecim kwartale. Pozwoli to przewoźnikowi na osiągnięcie rentownych współczynników wykorzystania pojemności oraz na optymalne wykorzystanie samolotów.

czytaj więcej

Lufthansa zwiększa komfort podróży na trasach krótko- i Średniodystansowych

2019-05-27

Klienci Lufthansy mogą teraz cieszyć się zupełnie nowym doświadczeniem podróży na trasach krótko- i średniodystansowych. We Frankfurcie odebrano pierwszy samolot Airbus A321neo, którym operować będzie Lufthansa. Na pokład wprowadzono ulepszone fotele zapewniające jeszcze bardziej komfortową podróż, które znajdą się w samolotach trzech linii lotniczych: Lufthansy, SWISS i Austrian Airlines.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony