INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Lufthansa

 

Kiedy pomoc publiczna dla linii lotniczej i portu lotniczego przyniesie negatywne skutki dla innego przewoźnika? Problemy z udowodnieniem wpływu pomocy w świetle sprawy T-492/15 Lufthansa v. Komisja

2019-06-06

W 2014 Komisja Europejska (KE) wydała decyzję (SA.21121) stwierdzającą, że dofinansowanie portu lotniczego Frankfurt-Hahn przez kraj związkowy Hesja stanowi dopuszczalną pomoc państwa a równocześnie, że zawarta między portem a Ryanairem umowa dotycząca przyznania preferencyjnych stawek opłat lotniskowych nie stanowi w ogóle pomocy państwa. Sprawa na tym jednak się nie skończyła, gdyż decyzja została zaskarżona do Sądu UE przez Lufthansę. W kwietniu tego roku zapadło rozstrzygnięcie oddalające skargę (T-492/15 Deutsche Lufthansa AG v European Commission). Powodem odrzucenia skargi był brak legitymacji Lufthansy do złożenia tej skargi. Innymi słowy, w pewnym uproszczeniu, Sąd stwierdził, że Lufthansa nie ma interesu w tej sprawie. Dla złożenia skargi na nieważność na decyzje KE przez tzw. podmiot nieuprzywilejowany – przedsiębiorstwa, osoby fizyczne – konieczne jest wykazanie, że sprawa dotyczy ich „bezpośrednio i indywidualnie” (art. 263 TFUE). Orzeczenie Sądu stanowi przykład praktycznych problemów z wykazaniem wpływu na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw sektora transportu lotniczego w sposób umożliwiający wykorzystanie tych informacji na potrzeby spraw z szeroko pojętego prawa konkurencji.

czytaj więcej

Kiedy pomoc publiczna dla linii lotniczej i portu lotniczego przyniesie negatywne skutki dla innego przewoźnika? Problemy z udowodnieniem wpływu pomocy w świetle sprawy T-492/15 Lufthansa v. Komisja

2019-06-06

W 2014 Komisja Europejska (KE) wydała decyzję (SA.21121) stwierdzającą, że dofinansowanie portu lotniczego Frankfurt-Hahn przez kraj związkowy Hesja stanowi dopuszczalną pomoc państwa a równocześnie, że zawarta między portem a Ryanairem umowa dotycząca przyznania preferencyjnych stawek opłat lotniskowych nie stanowi w ogóle pomocy państwa. Sprawa na tym jednak się nie skończyła, gdyż decyzja została zaskarżona do Sądu UE przez Lufthansę. W kwietniu tego roku zapadło rozstrzygnięcie oddalające skargę (T-492/15 Deutsche Lufthansa AG v European Commission). Powodem odrzucenia skargi był brak legitymacji Lufthansy do złożenia tej skargi. Innymi słowy, w pewnym uproszczeniu, Sąd stwierdził, że Lufthansa nie ma interesu w tej sprawie. Dla złożenia skargi na nieważność na decyzje KE przez tzw. podmiot nieuprzywilejowany – przedsiębiorstwa, osoby fizyczne – konieczne jest wykazanie, że sprawa dotyczy ich „bezpośrednio i indywidualnie” (art. 263 TFUE). Orzeczenie Sądu stanowi przykład praktycznych problemów z wykazaniem wpływu na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw sektora transportu lotniczego w sposób umożliwiający wykorzystanie tych informacji na potrzeby spraw z szeroko pojętego prawa konkurencji.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 03 – 09.05.2019

2019-05-10

Dziś mozaika wydarzeń o różnym znaczeniu, ale interesujących i znamiennych dla obecnego stanu rynku lotniczego w Polsce i w Europie.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 08 -14.03.2019

2019-03-15

Przełom w pacie decyzyjnym dotyczącym lotniska w Modlinie. Ale czy pełny? Walne Zgromadzenie akcjonariuszy portu w Modlinie wyraziło zgodę na podwyższenie kapitału zakładowego spółki o 50 mln PLN. Wyemitowane akcje obejmie w całości Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 25-31.01.2019

2019-02-01

Lufthansa ponownie walczy o Alitalię. Europejskie szachy konsolidacyjne rozgrywane są nadal, a ostatnie tygodnie przyniosły wiele interesujących wydarzeń.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 30.11 – 05.12.2018

2018-12-07

Zmiany we flocie dalekiego zasięgu Grupy Lufthansy. Okazję do tej krótkiej analizy polityki sprzętowej Grupy LH w odniesieniu do samolotów dalekiego zasięgu stanowi dość specyficzna wymiana samolotów w SN Brussels. Przewoźnik stopniowo zastępować będzie bardzo już wysłużone A330-300 i A330-200, których wykorzystuje na własne potrzeby dziesięć (6+4), używanymi, ale znacznie młodszymi A330-300, które Grupa LH kupuje od Cathay Pacific Airwyas (4) i od Singapore Airlines (3). Przewoźnik podkreśla, że po raz pierwszy w swojej historii będzie wykorzystywać samoloty nieleasingowane, ale takie, które są własnością Grupy. Naszą uwagę zwraca jednak inny aspekt tej sprawy. Po raz kolejny zmiany we flocie grupy następują bez strategicznej, kluczowej decyzji, które samoloty dalekiego zasięgu nowej generacji i w jakim harmonogramie zastępować będą mocno już wysłużone A340/A330, B767 i B747.

czytaj więcej

ROZMOWA PRTL.pl

2018-11-27

Lotnisko Chopina będzie stopniowo tracić swoją atrakcyjność, jeśli w nadchodzących latach warunki nie ulegną poprawie. Dla nas skutkuje to dynamiczniejszym rozwojem w polskich portach regionalnych – mówi Frank Wagner, Dyrektor Generalny Lufthansa Group w Polsce w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl

czytaj więcej

Dodatek do Komentarza Tygodnia 10-16.11.2018

2018-11-15

Na europejskim i globalnym rynku lotniczym dzieje się tak wiele, że warto, co jakiś czas, rozszerzyć komentarz tygodnia. Dziś o kilku ważnych wydarzeniach i zjawiskach.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 26.10 – 01.11.2018

2018-11-02

Sytuacja w PLL LOT. Oczywiście wymaga ona komentarza, choć u jej podstaw leżą czynniki poza-biznesowe. Chodzi o interpretację polskiego prawa pracy i dopuszczalność stosowania niektórych „niestandardowych form zatrudnienia”, szczególnie w odniesieniu do personelu kabinowego i cockpitowego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 18-24.05.2018. Część I

2018-05-25

Dziś mozaika wydarzeń o różnych ciężarach gatunkowych, ale bardzo symptomatycznych dla europejskiego rynku lotniczego.

czytaj więcej

Wyrok w sprawie Lufthansa przeciwko Komisji Europejskiej – problemy ze środkami zaradczymi w transporcie lotniczym

2018-05-24

Dnia 16 maja Sąd Unii Europejskiej (szósta izba) unieważnił w części decyzję Komisji Europejskiej (KE) nakazującej Lufthansie wprowadzenie ograniczeń w zakresie czasu na start lub lądowanie i taryfowych na wybranych trasach europejskich (T-712/16). 

czytaj więcej

Wyrok w sprawie Lufthansa przeciwko Komisji Europejskiej – problemy ze środkami zaradczymi w transporcie lotniczym

2018-05-24

Dnia 16 maja Sąd Unii Europejskiej (szósta izba) unieważnił w części decyzję Komisji Europejskiej (KE) nakazującej Lufthansie wprowadzenie ograniczeń w zakresie czasu na start lub lądowanie i taryfowych na wybranych trasach Europejskich (T-712/16). 

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 27.04 – 03.05.2018. Część II

2018-05-07

Grupa Lufthansy – sukcesy i zmiany. Grupa po świetnych, rekordowych wynikach finansowych w roku 2017, poinformowała niedawno, że również w pierwszym kwartale tego roku poprawiła je, szczególnie w swojej części siatkowej. Odnotowały one pozytywny EBIT. A w przypadku pierwszych trzech miesięcy roku musimy pamiętać, że w Europie to okres największego spowolnienia popytu.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 13 – 19.04.2018

2018-04-20

Oj dzieje się dzieje. A właściwie, najprawdopodobniej, dziać się będzie już niedługo.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony