tag: Ryanair
2019-11-14
Ryanair ogłosił oficjalne rozpoczęcie lotów z Portu Lotniczego Warszawa/Modlin do Pafos na Cyprze. W letnim rozkładzie lotów 2020 znajdzie się 51 tras, obok wspomnianego Pafos, dostępne będą również połączenia do Charkowa czy też niedawno uruchomione całoroczne połączenie do Tel Awiwu.
2019-11-14
Ryanair ogłosił oficjalne rozpoczęcie lotów z Portu Lotniczego Warszawa/Modlin do Pafos na Cyprze. W letnim rozkładzie lotów 2020 znajdzie się 51 tras, obok wspomnianego Pafos, dostępne będą również połączenia do Charkowa czy też niedawno uruchomione całoroczne połączenie do Tel Awiwu.
2019-10-31
Ryanair, linia lotnicza nr 1 w Polsce 30 października świętowała uruchomienie nowej trasy z Warszawy/Modlin do Tel Awiwu. Ryanair oferuje w Warszawie Modlin 50 tras i obsługuje 3 miliony pasażerów rocznie.
2019-04-05
Aktywny Ryanair. Jak pokazują zaprezentowane przez nas dane dotyczące oferowania przewoźników rozkładowych w Sezonie Lato 2019 indeksy wzrostu większości z nich, a w tym dwóch ultra-tanich liderów – FR i W6, będą relatywnie bardzo niskie – poniżej 5%. Nie znaczy to jednak, że ich walka o dominację na polskim rynku weszła w fazę uspokojenia.
2019-03-22
Szachów Ryanair- Wizz Air ciąg dalszy. Nie musieliśmy długo czekać na odpowiedź Ryanaira na niespodziewaną decyzję jego węgierskiego konkurenta o wejściu do Krakowa. Swoje plany na Sezon Zima 2019/20 ogłosił już kilka dni temu. Najciekawsza zmiana to strategiczna odpowiedź na Południu Polski. Skoro W6 atakuje Kraków, to FR zakłada bazę w Katowicach, od razu z dwoma samolotami, i uruchomi tam aż 12 nowych tras. Obecnie jest ich sześć!! Ponieważ łącznie ma być 17, to któraś z dotychczas obsługiwanych zostanie zawieszona.
2019-02-15
Po co inwestować w lotnisko w Modlinie? Dwa wywiady udzielone ostatnio przez V-ce Prezesa Zarządu Portu Lotniczego w Modlinie Marcina Daniła, jeden TVN-24Bis, a drugi Business Insider Polska, spowodowały, że w mediach pojawił się ponownie temat przyszłości lotniska modlińskiego.
2019-01-18
LOT – powrót na połączenie do Delhi. Już od wielu miesięcy oczekiwaliśmy oficjalnego potwierdzenia, że polski przewoźnik po kilkudziesięciu latach wróci na połączenie do Delhi. Teraz już wiemy, że w połowie września rozpocznie pięć operacji tygodniowo. To druga, po Miami, nowa trasa, którą uruchomi w tym roku. W przypadku operacji do stolicy Indii głównym wyzwaniem będzie pozyskanie ruchu wysoko-płatnego, aby wypełnić klasę Biznes oraz Premium Economy. Potencjał ruchu tranzytowego, wrażliwego cenowo, pomiędzy Europą Zachodnią i Północnymi Indiami jest ogromny. Najtrudniej jest tylko poradzić sobie z „bałaganem rezerwacyjnym”. Ten ruch etniczny znany jest z dokonywania bardzo wielu rezerwacji i nie odwoływania niepotrzebnych. Zaletą tego połączenia powinna być „odwrócona sezonowość”, czyli silny popyt w okresie europejskiej zimy. Dotyczy to kierunku z Europy, a w przypadku Polski głównie ruchu turystycznego. Niewątpliwie ważne jest też to, że nie będzie konieczne staranie się o przelot trasą transsyberyjską.
2019-01-11
Ofensywa austriacka Laudamotion i Ryanaira. Spółka-córka Ryanaira, Laudamotion, planuje w bieżącym roku znaczną ekspansję rynkową. Flota przewoźnika ma powiększyć się z dziewięciu do dwudziestu jeden samolotów typu A320. Dodatkowo ma pozyskać, na zasadzie wet-lease, sześć samolotów B737-800, wchodzących obecnie w skład floty Ryanaira. To tylko „luźne przypuszczenie”, ale może się okazać, że będą to samoloty wykorzystywane obecnie przez polską spółkę charterową Ryanair Sun. Ma ona dość liczną już flotę, a w sezonie zimowym w ogóle nie wykonuje rejsów charterowych. Wykonuje operacje dla Ryanaira.
2018-12-13
Dziś sporo o ważnych zmianach w rozkładach lotów głównych graczy na polskim rynku w Sezonie Lato 2019.
2018-09-28
Rynek tanich linii – nowości. Bój Ryanair i Wizz Air-a o Ukrainę.
2018-09-21
Pierwsze efekty tegorocznej „burzy rynkowej”. Wizz Air tnie oferowanie w Poznaniu, i nie tylko.
2018-09-11
Prognozujemy, że ruch lotniczy w Warszawie wzrośnie z obecnych ok. 20 milionów pasażerów rocznie do ok. 35 milionów w ciągu najbliższych 10-15 lat. Niezbędny jest przemyślany i gospodarny rozwój infrastruktury na obu istniejących warszawskich lotniskach. Porty lotnicze Chopina i Modlin są w stanie obsłużyć ok. 40 milionów pasażerów rocznie przy niewielkich nakładach na rozwój infrastruktury, rzędu 200 milionów euro - mówi Juliusz Komorek, Członek Zarządu Ryanair ds. Prawnych i Regulacyjnych, Przewodniczący Rady Nadzorczej Ryanair Sun w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl
2018-09-07
O planach Ryanaira na rynku polskim, i nie tylko. W skali całego polskiego rynku plany irlandzkiego przewoźnika są dość umiarkowane- wzrost oferowania o około 4%. Zastanawiając się nad powodem tej skromności musimy uwzględnić, przede wszystkim, dwa fakty.