INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Leasing

 

Austrian Airlines zawarły nową umowę z Adria Airways

2019-02-08

W 2019 roku austriackie linie lotnicze ponownie będą współpracować ze słoweńskimi liniami Adria Airways. Od 31 marca br. do floty Austrian Airlines dołączą wyleasingowane od Adrii dwa samoloty Canadair CRJ 900. Samoloty będą wyleasingowane wraz z pilotami i personelem pokładowym.

czytaj więcej

Enter Air: Kolejny samolot w leasingu finansowym

2018-12-12

Enter Air podpisał z mLeasing umowę finansowania Boeinga 737-800. Wartość podpisanego na 6 lat kontaktu to ponad 98,9 mln zł. Umowa jest kolejnym etapem programu optymalizacji kosztów floty przewoźnika.

czytaj więcej

Enter Air: Kolejny samolot w leasingu finansowym

2018-12-12

Enter Air podpisał z mLeasing umowę finansowania Boeinga 737-800. Wartość podpisanego na 6 lat kontaktu to ponad 98,9 mln zł. Umowa jest kolejnym etapem programu optymalizacji kosztów floty przewoźnika.

czytaj więcej

Finnair wyleasinguje A330 od Air Italy po incydencie na lotnisku w Chicago

2018-10-15

W okresie od 12 do 31 października 2018 Finnair wyleasinguje na zasadzie wet lease tj. wraz z załogą, Airbus A330 od linii Air Italy. Samolot będzie obsługiwał trasy Helsinki – Chicago O`Hare i Helsinki - Miami.

czytaj więcej

Finnair wyleasinguje A330 od Air Italy po incydencie na lotnisku w Chicago

2018-10-15

W okresie od 12 do 31 października 2018 Finnair wyleasinguje na zasadzie wet lease tj. wraz z załogą, Airbus A330 od linii Air Italy. Samolot będzie obsługiwał trasy Helsinki – Chicago O`Hare i Helsinki - Miami.

czytaj więcej

Lufthansa i Laudamotion rozstrzygnęli spór dotyczący umów leasingowych

2018-10-15

Lufthansa i tania spółka należąca do Ryanaira zbazowana w Austrii, Laudamotion zgodziły się zakończyć spór dotyczący umów leasingu samolotów.  Obie linie lotnicze tym samym unikną przesłuchania sądowego, które miało odbyć się 18 listopada przed sądem w Londynie. W lipcu Lufthansa powiedziała, że chce zakończyć umowę na leasing samolotów dla Laudamotion twierdząc, że austriacki przewoźnik nie spełnił zobowiązań.

czytaj więcej

Brussels Airlines rozważają odejście od leasingu samolotów Suchoj Superjet 100

2018-09-21

Linie Brussels Airlines biorą pod uwagę możliwość odejścia od umowy leasingu na wet-lease samolotów SSJ100 Suchoj Superjet 100 od irlandzkiego CityJet. Powodem takich rozważań są dłuższe niż sie spodziewano opóźnienia w rozwiązywaniu problemów technicznych w produkowanych w Rosji samolotach Suchoj Superjet 100.

czytaj więcej

Brussels Airlines rozważają odejście od leasingu samolotów Suchoj Superjet 100

2018-09-21

Linie Brussels Airlines biorą pod uwagę możliwość odejścia od umowy leasingu na wet-lease samolotów SSJ100 Suchoj Superjet 100 od irlandzkiego CityJet. Powodem takich rozważań są dłuższe niż sie spodziewano opóźnienia w rozwiązywaniu problemów technicznych w produkowanych w Rosji samolotach Suchoj Superjet 100.

czytaj więcej

British Airways wyleasingują A340 od Air Belgium na czas kontroli silników Trent 1000 w B787

2018-09-14

Ciągłe problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 we flocie samolotów Boeing 787 zmusiły British Airways do wyleasingowania samolotu A340-300 od Air Belgium.

czytaj więcej

British Airways wyleasingują A340 od Air Belgium na czas kontroli silników Trent 1000 w B787

2018-09-14

Ciągłe problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 we flocie samolotów Boeing 787 zmusiły British Airways do wyleasingowania samolotu A340-300 od Air Belgium.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część II

2016-12-01

Ile to wszystko kosztuje i skąd się to bierze?

Analizy IBA wskazują, że linie lotnicze przepłacają średnio 1,65 mln USD za jeden źle oddawany samolot wąskokadłubowy i 3,9 mln USD przy samolocie szerokokadłubowym. Kwoty te wynikają bezpośrednio ze zidentyfikowanych ponadstandardowych wydatków jakie powstają na koniec umowy leasingu. W momencie, w którym linia lotnicza usiłuje zwrócić samolot „odkrywa” wymogi zapisów umowy leasingowej dotyczącej zwrotu maszyny. Złe planowanie przeglądów technicznych w ostatnich dwóch latach użytkowania samolotu powoduje, że na koniec trwania umowy koszty eksplodują i przewoźnik nie jest w stanie już nic z nimi zrobić. Zaskakuje go to na ostatnim przeglądzie wykonywanym razem z właścicielem samolotu.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część II

2016-12-01

Ile to wszystko kosztuje i skąd się to bierze?

Analizy IBA wskazują, że linie lotnicze przepłacają średnio 1,65 mln USD za jeden źle oddawany samolot wąskokadłubowy i 3,9 mln USD przy samolocie szerokokadłubowym. Kwoty te wynikają bezpośrednio ze zidentyfikowanych ponadstandardowych wydatków jakie powstają na koniec umowy leasingu. W momencie, w którym linia lotnicza usiłuje zwrócić samolot „odkrywa” wymogi zapisów umowy leasingowej dotyczącej zwrotu maszyny. Złe planowanie przeglądów technicznych w ostatnich dwóch latach użytkowania samolotu powoduje, że na koniec trwania umowy koszty eksplodują i przewoźnik nie jest w stanie już nic z nimi zrobić. Zaskakuje go to na ostatnim przeglądzie wykonywanym razem z właścicielem samolotu.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część I

2016-11-24

Zgodnie z badaniami International Bureau of Aviation (IBA) linie lotnicze tracą przeciętnie 1,7 mln dolarów za jeden zdawany samolot wąskokadłubowy w leasingu operacyjnym. W przypadku samolotów szerokokadłubowych kwota ta sięga 3,9 mln USD.

czytaj więcej

Dyrektorzy Finansowy i Techniczny - ręka w rękę, żeby nie stracić na leasingu samolotów. Część I

2016-11-24

Zgodnie z badaniami International Bureau of Aviation (IBA) linie lotnicze tracą przeciętnie 1,7 mln dolarów za jeden zdawany samolot wąskokadłubowy w leasingu operacyjnym. W przypadku samolotów szerokokadłubowych kwota ta sięga 3,9 mln USD.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony