tag: Opóźnienia
2019-10-21
Niekorzystne dla polskich pasażerów wyniki przynosi analiza, dostarczonych przez AirHelp, danych dotyczących ruchu lotniczego w Polsce w trzech kwartałach 2019 roku. Wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych podróżnych rośnie też liczba zakłóconych rejsów lotniczych. Na najbardziej obleganym polskim lotnisku – warszawskim porcie im. Fryderyka Chopina punktualność spadła do 70% (w porównaniu do 75% w 2017). W całym kraju 1 lot na 4 jest zakłócony.
2019-10-21
Niekorzystne dla polskich pasażerów wyniki przynosi analiza, dostarczonych przez AirHelp, danych dotyczących ruchu lotniczego w Polsce w trzech kwartałach 2019 roku. Wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych podróżnych rośnie też liczba zakłóconych rejsów lotniczych. Na najbardziej obleganym polskim lotnisku – warszawskim porcie im. Fryderyka Chopina punktualność spadła do 70% (w porównaniu do 75% w 2017). W całym kraju 1 lot na 4 jest zakłócony.
2017-09-14
Po raz kolejny w procesie legislacyjnym znalazło się prawo lotnicze z 2013 r. Celem zmian ma być przede wszystkim jego dostosowanie do dyrektyw i rozporządzeń Unii Europejskiej. Nowelizacja dotyczy jednak też praw pasażerów lotniczych, a propozycja nowych przepisów nie idzie po myśli tych ostatnich.
2017-06-08
Sezon urlopów za pasem. Wystarczą 3 działania, aby skutecznie powalczyć o zadośćuczynienie za ewentualną przykrą niespodziankę spowodowaną nieregularnością lotu.
2017-06-08
Sezon urlopów za pasem. Wystarczą 3 działania, aby skutecznie powalczyć o zadośćuczynienie za ewentualną przykrą niespodziankę spowodowaną nieregularnością lotu.
2017-02-23
Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.
2017-02-23
Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.
2017-02-09
Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?
2017-02-09
Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?
2017-01-12
Airhelp, click2claim, euclaim, Flightright, opoznionysamolot, prawopasazera, Reclamador, refund.me, skylegal, volretarde, zwrotzalot i można wymieniać dalej. Co kryje się pod tymi nazwami? Są to komercyjne firmy odszkodowawcze, które powstały w wyniku wejścia w życie oraz stosowania rozporządzenia (WE) 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
2017-01-12
Airhelp, click2claim, euclaim, Flightright, opoznionysamolot, prawopasazera, Reclamador, refund.me, skylegal, volretarde, zwrotzalot i można wymieniać dalej. Co kryje się pod tymi nazwami? Są to komercyjne firmy odszkodowawcze, które powstały w wyniku wejścia w życie oraz stosowania rozporządzenia (WE) 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
2016-12-29
9 lipca 2005 roku czteroosobowa rodzina Sturgeon’ów udała się na lotnisko w Toronto, skąd miała odbyć podróż powrotną do Frankfurtu. Rejs obsługiwał niemiecki przewoźnik Condor Flugdienst GmbH. Samolot z Toronto miał odlecieć o godzinie 16.20. W rzeczywistości jednak start nastąpił dopiero następnego dnia. W związku z tym Sturgeon’owie dotarli do Frankfurtu około 25 godzin później niż zaplanowali, to jest w dniu 11 lipca 2005 roku rano. Informację o odwołaniu rejsu podał kapitan samolotu ok. godziny 23.30. Taka informacja pojawiła się również na tablicy odlotów. Oddany do odprawy bagaż został zwrócony pasażerom, po czym zostali oni przewiezieni do hotelu, w którym przenocowali. Następnego dnia pasażerowie ponownie się odprawili, przydzielono im nowe miejsca w samolocie i przeszli jeszcze raz cały proces kontroli. Numer lotu powrotnego, który odbył się następnego dnia po planowanym, odpowiadał jednak numerowi widniejącemu na ich rezerwacji.
2016-12-29
9 lipca 2005 roku czteroosobowa rodzina Sturgeon’ów udała się na lotnisko w Toronto, skąd miała odbyć podróż powrotną do Frankfurtu. Rejs obsługiwał niemiecki przewoźnik Condor Flugdienst GmbH. Samolot z Toronto miał odlecieć o godzinie 16.20. W rzeczywistości jednak start nastąpił dopiero następnego dnia. W związku z tym Sturgeon’owie dotarli do Frankfurtu około 25 godzin później niż zaplanowali, to jest w dniu 11 lipca 2005 roku rano. Informację o odwołaniu rejsu podał kapitan samolotu ok. godziny 23.30. Taka informacja pojawiła się również na tablicy odlotów. Oddany do odprawy bagaż został zwrócony pasażerom, po czym zostali oni przewiezieni do hotelu, w którym przenocowali. Następnego dnia pasażerowie ponownie się odprawili, przydzielono im nowe miejsca w samolocie i przeszli jeszcze raz cały proces kontroli. Numer lotu powrotnego, który odbył się następnego dnia po planowanym, odpowiadał jednak numerowi widniejącemu na ich rezerwacji.
2016-12-15
W poprzednim artykule pt. „Ścieżka dochodzenia… praw pasażerów lotniczych” wspomniałem, że do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) trafiło ponad 80 spraw związanych z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. Powodem tego stanu rzeczy nie jest tylko korzystanie przez pasażerów z najpewniejszej metody dochodzenia ich praw, jaką jest droga sądowa, ale w równym stopniu ilość pułapek, czyli przemilczeń, niejasności i nieścisłości znajdujących się w wyżej wymienionym akcie prawnym Unii Europejskiej (UE).