INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Opóźnienia

 

Po rekordowym 2018 r. mniej zakłóceń na lotniskach w Europie, ale nie w Polsce

2019-10-21

Niekorzystne dla polskich pasażerów wyniki przynosi analiza, dostarczonych przez AirHelp, danych dotyczących ruchu lotniczego w Polsce w trzech kwartałach 2019 roku. Wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych podróżnych rośnie też liczba zakłóconych rejsów lotniczych. Na najbardziej obleganym polskim lotnisku – warszawskim porcie im. Fryderyka Chopina punktualność spadła do 70% (w porównaniu do 75% w 2017). W całym kraju 1 lot na 4 jest zakłócony.

czytaj więcej

Po rekordowym 2018 r. mniej zakłóceń na lotniskach w Europie, ale nie w Polsce

2019-10-21

Niekorzystne dla polskich pasażerów wyniki przynosi analiza, dostarczonych przez AirHelp, danych dotyczących ruchu lotniczego w Polsce w trzech kwartałach 2019 roku. Wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych podróżnych rośnie też liczba zakłóconych rejsów lotniczych. Na najbardziej obleganym polskim lotnisku – warszawskim porcie im. Fryderyka Chopina punktualność spadła do 70% (w porównaniu do 75% w 2017). W całym kraju 1 lot na 4 jest zakłócony.

czytaj więcej

Przewoźnik syty i pasażer cały?

2017-09-14

Po raz kolejny w procesie legislacyjnym znalazło się prawo lotnicze z 2013 r. Celem zmian ma być przede wszystkim jego dostosowanie do dyrektyw i rozporządzeń Unii Europejskiej. Nowelizacja dotyczy jednak też praw pasażerów lotniczych, a propozycja nowych przepisów nie idzie po myśli tych ostatnich.

czytaj więcej

Na wakacje z prawami pasażerów lotniczych

2017-06-08

Sezon urlopów za pasem. Wystarczą 3 działania, aby skutecznie powalczyć o zadośćuczynienie za ewentualną przykrą niespodziankę spowodowaną nieregularnością lotu.

czytaj więcej

Na wakacje z prawami pasażerów lotniczych

2017-06-08

Sezon urlopów za pasem. Wystarczą 3 działania, aby skutecznie powalczyć o zadośćuczynienie za ewentualną przykrą niespodziankę spowodowaną nieregularnością lotu.

czytaj więcej

Usterka techniczna - ostatecznie nienadzwyczajna

2017-02-23

Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.

czytaj więcej

Usterka techniczna - ostatecznie nienadzwyczajna

2017-02-23

Czy awaria samolotu 10.000 km od macierzystego lotniska linii lotniczej zwalnia ją od wypłaty odszkodowania pasażerom? ETS nie ma wątpliwości.

czytaj więcej

Czas przylotu w prawniczej mgle

2017-02-09

Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?

czytaj więcej

Czas przylotu w prawniczej mgle

2017-02-09

Ile trwają niedogodności pasażera opóźnionego lotu? I dlaczego warto korzystać ze standardów wypracowanych przez branżę lotniczą?

czytaj więcej

Obrona praw pasażerów czy bezwzględna pogoń za zyskiem ?

2017-01-12

Airhelp, click2claim, euclaim, Flightright, opoznionysamolot, prawopasazera, Reclamador, refund.me, skylegal, volretarde, zwrotzalot i można wymieniać dalej. Co kryje się pod tymi nazwami? Są to komercyjne firmy odszkodowawcze, które powstały w wyniku wejścia w życie oraz stosowania rozporządzenia (WE) 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

czytaj więcej

Obrona praw pasażerów czy bezwzględna pogoń za zyskiem ?

2017-01-12

Airhelp, click2claim, euclaim, Flightright, opoznionysamolot, prawopasazera, Reclamador, refund.me, skylegal, volretarde, zwrotzalot i można wymieniać dalej. Co kryje się pod tymi nazwami? Są to komercyjne firmy odszkodowawcze, które powstały w wyniku wejścia w życie oraz stosowania rozporządzenia (WE) 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

czytaj więcej

Jak Trybunał ochronił prawa pasażerów z opóźnionych rejsów

2016-12-29

9 lipca 2005 roku czteroosobowa rodzina Sturgeon’ów udała się na lotnisko w Toronto, skąd miała odbyć podróż powrotną do Frankfurtu. Rejs obsługiwał niemiecki przewoźnik Condor Flugdienst GmbH. Samolot z Toronto miał odlecieć o godzinie 16.20. W rzeczywistości jednak start nastąpił dopiero następnego dnia. W związku z tym Sturgeon’owie dotarli do Frankfurtu około 25 godzin później niż zaplanowali, to jest w dniu 11 lipca 2005 roku rano. Informację o odwołaniu rejsu podał kapitan samolotu ok. godziny 23.30. Taka informacja pojawiła się również na tablicy odlotów. Oddany do odprawy bagaż został zwrócony pasażerom, po czym zostali oni przewiezieni do hotelu, w którym przenocowali. Następnego dnia pasażerowie ponownie się odprawili, przydzielono im nowe miejsca w samolocie i przeszli jeszcze raz cały proces kontroli. Numer lotu powrotnego, który odbył się następnego dnia po planowanym, odpowiadał jednak numerowi widniejącemu na ich rezerwacji.

czytaj więcej

Jak Trybunał ochronił prawa pasażerów z opóźnionych rejsów

2016-12-29

9 lipca 2005 roku czteroosobowa rodzina Sturgeon’ów udała się na lotnisko w Toronto, skąd miała odbyć podróż powrotną do Frankfurtu. Rejs obsługiwał niemiecki przewoźnik Condor Flugdienst GmbH. Samolot z Toronto miał odlecieć o godzinie 16.20. W rzeczywistości jednak start nastąpił dopiero następnego dnia. W związku z tym Sturgeon’owie dotarli do Frankfurtu około 25 godzin później niż zaplanowali, to jest w dniu 11 lipca 2005 roku rano. Informację o odwołaniu rejsu podał kapitan samolotu ok. godziny 23.30. Taka informacja pojawiła się również na tablicy odlotów. Oddany do odprawy bagaż został zwrócony pasażerom, po czym zostali oni przewiezieni do hotelu, w którym przenocowali. Następnego dnia pasażerowie ponownie się odprawili, przydzielono im nowe miejsca w samolocie i przeszli jeszcze raz cały proces kontroli. Numer lotu powrotnego, który odbył się następnego dnia po planowanym, odpowiadał jednak numerowi widniejącemu na ich rezerwacji.

czytaj więcej

Ustawodawca zastawia pułapki

2016-12-15

W poprzednim artykule pt. „Ścieżka dochodzenia… praw pasażerów lotniczych” wspomniałem, że do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) trafiło ponad 80 spraw związanych z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. Powodem tego stanu rzeczy nie jest tylko korzystanie przez pasażerów z najpewniejszej metody dochodzenia ich praw, jaką jest droga sądowa, ale w równym stopniu ilość pułapek, czyli przemilczeń, niejasności i nieścisłości znajdujących się w wyżej wymienionym akcie prawnym Unii Europejskiej (UE).

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony