INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Lotnisko Chopina

 

Enter Air: Pasażerowie nie chcą latać z Radomia

2019-08-22

W przeprowadzonej na pokładach samolotów Enter Air ankiecie jedynie 5% pasażerów zadeklarowało, że najchętniej podróżowałoby na wakacje z lotniska w Radomiu. Odpowiedzi na zadane przez przewoźnika pytania udzieliło 9 129 pasażerów na 228 lotach startujących z Lotniska Chopina w Warszawie.

czytaj więcej

Enter Air: Pasażerowie nie chcą latać z Radomia

2019-08-22

W przeprowadzonej na pokładach samolotów Enter Air ankiecie jedynie 5% pasażerów zadeklarowało, że najchętniej podróżowałoby na wakacje z lotniska w Radomiu. Odpowiedzi na zadane przez przewoźnika pytania udzieliło 9 129 pasażerów na 228 lotach startujących z Lotniska Chopina w Warszawie.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 17 – 23.05.2019

2019-05-24

Go – Stop dla inwestycji w porcie modlińskim. Optymizm dotyczący odblokowania niezbędnych inwestycji infrastrukturalnych w WMI był zdecydowanie przedwczesny. Według informacji medialnych port nie uzyskał niezbędnych zgód środowiskowych. Trwa spór kompetencyjny, kto ma taką zgodę wydać.

czytaj więcej

Strategia najważniejszych zagranicznych linii sieciowych na rynku polskim – podział oferowania pomiędzy WAW i porty regionalne

2019-05-08

Kształtowanie oferowania do aglomeracji warszawskiej oraz do portów regionalnych to tylko jeden z elementów strategii obcych linii sieciowych na rynku polskim, ale na pewno bardzo ważny. Wprowadzamy ten podział ze względu na różnice w priorytetach oraz w sytuacji konkurencyjno-rynkowej. W WAW obce linie sieciowe konkurują o znaczny i bardzo ważny segment bezpośredniego ruchu wysokopłatnego.

czytaj więcej

Strategia najważniejszych zagranicznych linii sieciowych na rynku polskim – podział oferowania pomiędzy WAW i porty regionalne

2019-05-08

Kształtowanie oferowania do aglomeracji warszawskiej oraz do portów regionalnych to tylko jeden z elementów strategii obcych linii sieciowych na rynku polskim, ale na pewno bardzo ważny. Wprowadzamy ten podział ze względu na różnice w priorytetach oraz w sytuacji konkurencyjno-rynkowej. W WAW obce linie sieciowe konkurują o znaczny i bardzo ważny segment bezpośredniego ruchu wysokopłatnego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 19 – 25.04.2019

2019-04-26

Aglomeracja warszawska bogata w lotniska. Wydarzenia ostatnich miesięcy i tygodni potwierdzają, że, najprawdopodobniej, w ciągu najbliższych kilku lat infrastruktura lotniskowa obsługująca aglomerację warszawską rozwinie się w bardzo różnych kierunkach i to bardzo zdecydowanie.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 22 – 28.02.2019

2019-03-01

Plany inwestycyjne w Porcie Chopina i jak, naszym zdaniem, mógłby wyglądać "rozsądny" podział ruchu pomiedzy warszawskie lotniska w roku 2028?

 

W ubiegłym tygodniu odbyła się bardzo interesująca konferencja prasowa, na której Prezes PPL-u Mariusz Szpikowski przedstawił wyniki finansowe i przewozowe lotniska Chopina w ubiegłym roku oraz plany inwestycyjne konieczne, aby znacząco zwiększyć przepustowość portu.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 15-21.02.2019

2019-02-22

Lotnisko w Modlinie zmieni udziałowców? Pod koniec ubiegłego tygodnia Prezes PPL-u dość niespodziewanie poinformował opinie publiczną, że jest skłonny zbyć swoje udziały w lotnisku modlińskim. Jako główny powód takiego stanowiska podał, iż PPL nie ma obecnie wpływu na to, co się w porcie dzieje. A chciałoby mieć wpływ decydujący. W trakcie wtorkowej konferencji prasowej, w której obok zarządu portu modlińskiego uczestniczył też Marszałek Struzik wyrażono zadowolenia, ze pojawiła się szansa na wyjście z „pata decyzyjnego”, który uniemożliwia konieczne inwestycje rozwojowe w porcie. Władze województwa potwierdziły, że są zainteresowane przejęciem/odkupieniem udziałów PPL-u. Pojawiła się też nieoficjalna informacja, że przejęciem części akcji portu byłyby ewentualnie zainteresowane władze Warszawy. Pieniądze niewątpliwie mają, a tak naprawdę, WMI ma ogromne znaczenie, przede wszystkim, dla mieszkańców stolicy i stanowi bardzo ważny element systemu transportu lotniczego z/do Warszawy.

czytaj więcej

ROZMOWA PRTL.pl

2019-02-12

Wszelkie administracyjne próby „ręcznego sterowania” rozwojem ruchu lotniczego poprzez np. przenoszenie części operacji z aglomeracji warszawskiej do Radomia czy, jak ostatnio słyszymy, do Lublina nie odniosą spodziewanego skutku, jeżeli nie będą akceptowane przez biznes lotniczy, któremu musi się to opłacać -mówi prof. dr hab. Elżbieta Marciszewska z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl

czytaj więcej

Administracyjny podział ruchu Lotniska Chopina – aspekt prawny

2018-12-17

3 grudnia 2018 r. Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło konsultacje w sprawie „administracyjnego podziału ruchu dla Lotniska Chopina w Warszawie”. Pod uwagę brane są dwa lotniska – Port Lotniczy Modlin (lotnisko publiczne certyfikowane wg przepisów EASA) oraz Port Lotniczy Radom (lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji).

czytaj więcej

Administracyjny podział ruchu Lotniska Chopina – aspekt prawny

2018-12-17

3 grudnia 2018 r. Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło konsultacje w sprawie „administracyjnego podziału ruchu dla Lotniska Chopina w Warszawie”. Pod uwagę brane są dwa lotniska – Port Lotniczy Modlin (lotnisko publiczne certyfikowane wg przepisów EASA) oraz Port Lotniczy Radom (lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji).

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 30.11 – 05.12.2018

2018-12-07

Zmiany we flocie dalekiego zasięgu Grupy Lufthansy. Okazję do tej krótkiej analizy polityki sprzętowej Grupy LH w odniesieniu do samolotów dalekiego zasięgu stanowi dość specyficzna wymiana samolotów w SN Brussels. Przewoźnik stopniowo zastępować będzie bardzo już wysłużone A330-300 i A330-200, których wykorzystuje na własne potrzeby dziesięć (6+4), używanymi, ale znacznie młodszymi A330-300, które Grupa LH kupuje od Cathay Pacific Airwyas (4) i od Singapore Airlines (3). Przewoźnik podkreśla, że po raz pierwszy w swojej historii będzie wykorzystywać samoloty nieleasingowane, ale takie, które są własnością Grupy. Naszą uwagę zwraca jednak inny aspekt tej sprawy. Po raz kolejny zmiany we flocie grupy następują bez strategicznej, kluczowej decyzji, które samoloty dalekiego zasięgu nowej generacji i w jakim harmonogramie zastępować będą mocno już wysłużone A340/A330, B767 i B747.

czytaj więcej

Briefing prasowy dotyczący CPK

2018-09-03

To był briefing prawdziwie na najwyższym szczeblu. Uczestniczyli: minister Wild, prezes ULC, prezes PPL-u i prezes PLL LOT.

czytaj więcej

Briefing prasowy dotyczący CPK

2018-09-03

To był briefing prawdziwie na najwyższym szczeblu. Uczestniczyli: minister Wild, prezes ULC, prezes PPL-u i prezes PLL LOT.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony