INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Kontrola

 

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zaprezentowała najnowocześniejszą wieżę kontroli lotniska w Polsce

2019-10-21

Najwyższa i najnowocześniejsza. Zaprezentowana przez PAŻP nowa wieża na lotnisku w Katowicach nie tylko znacząco wpłynie na bezpieczeństwo i poprawę płynności ruchu lotniczego na Śląsku, ale jak twierdzą eksperci, przez ciekawą bryłę może stać się jedną z wizytówek całego regionu.

czytaj więcej

Austrian Airlines wykorzystuje drony do kontroli technicznej samolotów

2019-09-09

Od połowy roku Austrian Airlines testuje innowacyjną technologię podczas przeprowadzania kontroli technicznej swojej floty samolotów. Samoloty są sprawdzane pod kątem uszkodzeń konstrukcyjnych oraz lakieru floty A320 za pomocą autonomicznych dronów opracowanych przez francuski start-up firmę „Donecle”. To innowacyjne rozwiązanie nie tylko zmniejsza obciążenie personelu technicznego austriackiego przewoźnika, ale także umożliwia skrócenie czas trwania kontroli do mniej niż dwóch godzin zamiast wcześniej wymaganych czterech do dziesięciu godzin co umożliwia szybszą dostępność samolotu do codziennych operacji lotniczych.

czytaj więcej

Lotnisko Warszawa/Modlin z bramkami biometrycznymi

2019-06-26

Już od najbliższego czwartku (27 czerwca 2019) w Mazowieckim Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin pasażerowie powyżej 18 roku życia, posiadający paszporty lub nowe dowody biometryczne będą mogli korzystać z automatycznej odprawy granicznej.

czytaj więcej

Lotnisko Warszawa/Modlin z bramkami biometrycznymi

2019-06-26

Już od najbliższego czwartku (27 czerwca 2019) w Mazowieckim Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin pasażerowie powyżej 18 roku życia, posiadający paszporty lub nowe dowody biometryczne będą mogli korzystać z automatycznej odprawy granicznej.

czytaj więcej

Airbus i hiszpańskie siły powietrzne opracowują inspekcje samolotów wojskowych przy pomocy bezzałogowców i rozszerzonej rzeczywistości

2019-06-03

Hiszpańskie siły powietrzne stały się pierwszymi siłami powietrznymi w świecie, które wspierają rozwój usług bezzałogowych statków powietrznych Airbusa i inspekcji obsługowej w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość, w celu radykalnego ograniczenia inspekcji obsługowych dużych samolotów wojskowych i zwiększenia ogólnej dostępności floty.

czytaj więcej

Możliwości międzynarodowej kontroli subsydiowania linii lotniczych

2019-04-23

Pod koniec marca (29.03.2019) Organ Apelacyjny WTO (Światowej Organizacji Handlu) wydał rozstrzygnięcie wskazujące (sprawa DS353, rozstrzygnięcie WT/DS353/31), że Boeing nie wykonał nałożonych wcześniej zobowiązań dotyczących poprzedniego postanowienia dotyczącego istnienia nielegalnych subsydiów. Rozstrzygnięcie zostało odtrąbione jako sukces Unii Europejskiej (zob. komunikat IP/19/1892) stanowiąc kolejny etap toczącej się sagi dotyczącej kontroli subsydiów w transporcie lotniczym. Choć wiele uwagi poświęca się szeroko pojętej kwestii subsydiowania, to jedynie spory dotyczące producentów towarów mających zastosowanie aeronautyczne w tym w szczególności samych samolotów miały jak dotąd swój finał przed międzynarodowymi organami rozstrzygania sporów gospodarczych jak WTO. Natomiast pojawiające się często głosy o istnieniu nieuczciwego subsydiowania dotyczącego linii lotniczych (oskarżenia pojawiają się zwłaszcza w odniesieniu do Emirates, Etihad i Qatar) nie zaowocowały analogicznymi sprawami przed WTO. Z jednej strony można odczytywać to jako dowód wyolbrzymienia rzeczywistej skali zjawiska a z drugiej jako konsekwencja praktycznych i prawnych problemów związanych z identyfikacja i zwalczaniem takich praktyk.

czytaj więcej

Możliwości międzynarodowej kontroli subsydiowania linii lotniczych

2019-04-23

Pod koniec marca (29.03.2019) Organ Apelacyjny WTO (Światowej Organizacji Handlu) wydał rozstrzygnięcie wskazujące (sprawa DS353, rozstrzygnięcie WT/DS353/31), że Boeing nie wykonał nałożonych wcześniej zobowiązań dotyczących poprzedniego postanowienia dotyczącego istnienia nielegalnych subsydiów. Rozstrzygnięcie zostało odtrąbione jako sukces Unii Europejskiej (zob. komunikat IP/19/1892) stanowiąc kolejny etap toczącej się sagi dotyczącej kontroli subsydiów w transporcie lotniczym. Choć wiele uwagi poświęca się szeroko pojętej kwestii subsydiowania, to jedynie spory dotyczące producentów towarów mających zastosowanie aeronautyczne w tym w szczególności samych samolotów miały jak dotąd swój finał przed międzynarodowymi organami rozstrzygania sporów gospodarczych jak WTO. Natomiast pojawiające się często głosy o istnieniu nieuczciwego subsydiowania dotyczącego linii lotniczych (oskarżenia pojawiają się zwłaszcza w odniesieniu do Emirates, Etihad i Qatar) nie zaowocowały analogicznymi sprawami przed WTO. Z jednej strony można odczytywać to jako dowód wyolbrzymienia rzeczywistej skali zjawiska a z drugiej jako konsekwencja praktycznych i prawnych problemów związanych z identyfikacja i zwalczaniem takich praktyk.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji „Otwarta i skomunikowana Europa” - Analiza Część II: Klauzula kontroli i własności. Czy ograniczenie możliwości inwestycji zagranicznych w europejskie linie lotnicze ma jeszcze sens?

2017-06-28

W ostatnim felietonie krótko przedstawiłem problemy związane z regulacją obowiązku użyteczności publicznej zapowiedzianą w najnowszym komunikacie Komisji Europejskiej (KE) Otwarta i skomunikowana Europa (COM(2017)286 final). Wspominany dokument zawiera również zapowiedź nowych inicjatywach w innych obszarach między innymi w zakresie wyjaśnienia kwestii związanych z interpretacją zasad ograniczających zakres inwestycji przedsiębiorstw z krajów z poza Unii Europejskiej w europejskie linie lotnicze. Jest to tak zwana klauzula kontroli i własności. Trzeba jednak zauważyć, że komunikat nie proponuje żadnego konkretnego rozwiązania w tej kwestii - zaostrzenia lub poluźnienia restrykcji - a jedynie dosyć enigmatycznie stanowi, że należy sprawić, żeby mechanizm był „efektywny i dostosowany do szybko zmieniającego się rynku transportu lotniczego”.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji „Otwarta i skomunikowana Europa” - Analiza Część II: Klauzula kontroli i własności. Czy ograniczenie możliwości inwestycji zagranicznych w europejskie linie lotnicze ma jeszcze sens?

2017-06-28

W ostatnim felietonie krótko przedstawiłem problemy związane z regulacją obowiązku użyteczności publicznej zapowiedzianą w najnowszym komunikacie Komisji Europejskiej (KE) Otwarta i skomunikowana Europa (COM(2017)286 final). Wspominany dokument zawiera również zapowiedź nowych inicjatywach w innych obszarach między innymi w zakresie wyjaśnienia kwestii związanych z interpretacją zasad ograniczających zakres inwestycji przedsiębiorstw z krajów z poza Unii Europejskiej w europejskie linie lotnicze. Jest to tak zwana klauzula kontroli i własności. Trzeba jednak zauważyć, że komunikat nie proponuje żadnego konkretnego rozwiązania w tej kwestii - zaostrzenia lub poluźnienia restrykcji - a jedynie dosyć enigmatycznie stanowi, że należy sprawić, żeby mechanizm był „efektywny i dostosowany do szybko zmieniającego się rynku transportu lotniczego”.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji - Otwarta i skomunikowana Europa - Analiza Część I: Checklista pożądanych zmian w zakresie obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation)

2017-06-22

Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji - Otwarta i skomunikowana Europa - Analiza Część I: Checklista pożądanych zmian w zakresie obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation)

2017-06-22

Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).

czytaj więcej

Mozaika wydarzeń - pierwsza połowa czerwca 2017

2017-06-20

Wciąż sporo się dzieje i tematów dla naszych mozaik nie brakuje.

czytaj więcej

Mozaika wydarzeń - pierwsza połowa czerwca 2017

2017-06-20

Wciąż sporo się dzieje i tematów dla naszych mozaik nie brakuje.

czytaj więcej

NIK o Eurolocie

2016-06-21

NIK opublikował wnioski z kontroli sposobu wykonywania przez MSP uprawnień właścicielskich nad Eurolotem. Dla osób interesujących się rynkiem lotniczym najważniejsze i najbardziej interesujące było poznanie dokładnych i oficjalnych informacji dotyczących przyczyn, tak dramatycznego upadku spółki, w tak krótkim okresie czasu. Dotychczas dysponowaliśmy jedynie danymi i informacjami bardzo fragmentarycznymi, a część z nich miała charakter „dobrze uzasadnionych przypuszczeń”.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony