INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Kontrola

 

Lotnisko Warszawa/Modlin z bramkami biometrycznymi

2019-06-26

Już od najbliższego czwartku (27 czerwca 2019) w Mazowieckim Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin pasażerowie powyżej 18 roku życia, posiadający paszporty lub nowe dowody biometryczne będą mogli korzystać z automatycznej odprawy granicznej.

czytaj więcej

Lotnisko Warszawa/Modlin z bramkami biometrycznymi

2019-06-26

Już od najbliższego czwartku (27 czerwca 2019) w Mazowieckim Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin pasażerowie powyżej 18 roku życia, posiadający paszporty lub nowe dowody biometryczne będą mogli korzystać z automatycznej odprawy granicznej.

czytaj więcej

Airbus i hiszpańskie siły powietrzne opracowują inspekcje samolotów wojskowych przy pomocy bezzałogowców i rozszerzonej rzeczywistości

2019-06-03

Hiszpańskie siły powietrzne stały się pierwszymi siłami powietrznymi w świecie, które wspierają rozwój usług bezzałogowych statków powietrznych Airbusa i inspekcji obsługowej w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość, w celu radykalnego ograniczenia inspekcji obsługowych dużych samolotów wojskowych i zwiększenia ogólnej dostępności floty.

czytaj więcej

Możliwości międzynarodowej kontroli subsydiowania linii lotniczych

2019-04-23

Pod koniec marca (29.03.2019) Organ Apelacyjny WTO (Światowej Organizacji Handlu) wydał rozstrzygnięcie wskazujące (sprawa DS353, rozstrzygnięcie WT/DS353/31), że Boeing nie wykonał nałożonych wcześniej zobowiązań dotyczących poprzedniego postanowienia dotyczącego istnienia nielegalnych subsydiów. Rozstrzygnięcie zostało odtrąbione jako sukces Unii Europejskiej (zob. komunikat IP/19/1892) stanowiąc kolejny etap toczącej się sagi dotyczącej kontroli subsydiów w transporcie lotniczym. Choć wiele uwagi poświęca się szeroko pojętej kwestii subsydiowania, to jedynie spory dotyczące producentów towarów mających zastosowanie aeronautyczne w tym w szczególności samych samolotów miały jak dotąd swój finał przed międzynarodowymi organami rozstrzygania sporów gospodarczych jak WTO. Natomiast pojawiające się często głosy o istnieniu nieuczciwego subsydiowania dotyczącego linii lotniczych (oskarżenia pojawiają się zwłaszcza w odniesieniu do Emirates, Etihad i Qatar) nie zaowocowały analogicznymi sprawami przed WTO. Z jednej strony można odczytywać to jako dowód wyolbrzymienia rzeczywistej skali zjawiska a z drugiej jako konsekwencja praktycznych i prawnych problemów związanych z identyfikacja i zwalczaniem takich praktyk.

czytaj więcej

Możliwości międzynarodowej kontroli subsydiowania linii lotniczych

2019-04-23

Pod koniec marca (29.03.2019) Organ Apelacyjny WTO (Światowej Organizacji Handlu) wydał rozstrzygnięcie wskazujące (sprawa DS353, rozstrzygnięcie WT/DS353/31), że Boeing nie wykonał nałożonych wcześniej zobowiązań dotyczących poprzedniego postanowienia dotyczącego istnienia nielegalnych subsydiów. Rozstrzygnięcie zostało odtrąbione jako sukces Unii Europejskiej (zob. komunikat IP/19/1892) stanowiąc kolejny etap toczącej się sagi dotyczącej kontroli subsydiów w transporcie lotniczym. Choć wiele uwagi poświęca się szeroko pojętej kwestii subsydiowania, to jedynie spory dotyczące producentów towarów mających zastosowanie aeronautyczne w tym w szczególności samych samolotów miały jak dotąd swój finał przed międzynarodowymi organami rozstrzygania sporów gospodarczych jak WTO. Natomiast pojawiające się często głosy o istnieniu nieuczciwego subsydiowania dotyczącego linii lotniczych (oskarżenia pojawiają się zwłaszcza w odniesieniu do Emirates, Etihad i Qatar) nie zaowocowały analogicznymi sprawami przed WTO. Z jednej strony można odczytywać to jako dowód wyolbrzymienia rzeczywistej skali zjawiska a z drugiej jako konsekwencja praktycznych i prawnych problemów związanych z identyfikacja i zwalczaniem takich praktyk.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji „Otwarta i skomunikowana Europa” - Analiza Część II: Klauzula kontroli i własności. Czy ograniczenie możliwości inwestycji zagranicznych w europejskie linie lotnicze ma jeszcze sens?

2017-06-28

W ostatnim felietonie krótko przedstawiłem problemy związane z regulacją obowiązku użyteczności publicznej zapowiedzianą w najnowszym komunikacie Komisji Europejskiej (KE) Otwarta i skomunikowana Europa (COM(2017)286 final). Wspominany dokument zawiera również zapowiedź nowych inicjatywach w innych obszarach między innymi w zakresie wyjaśnienia kwestii związanych z interpretacją zasad ograniczających zakres inwestycji przedsiębiorstw z krajów z poza Unii Europejskiej w europejskie linie lotnicze. Jest to tak zwana klauzula kontroli i własności. Trzeba jednak zauważyć, że komunikat nie proponuje żadnego konkretnego rozwiązania w tej kwestii - zaostrzenia lub poluźnienia restrykcji - a jedynie dosyć enigmatycznie stanowi, że należy sprawić, żeby mechanizm był „efektywny i dostosowany do szybko zmieniającego się rynku transportu lotniczego”.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji „Otwarta i skomunikowana Europa” - Analiza Część II: Klauzula kontroli i własności. Czy ograniczenie możliwości inwestycji zagranicznych w europejskie linie lotnicze ma jeszcze sens?

2017-06-28

W ostatnim felietonie krótko przedstawiłem problemy związane z regulacją obowiązku użyteczności publicznej zapowiedzianą w najnowszym komunikacie Komisji Europejskiej (KE) Otwarta i skomunikowana Europa (COM(2017)286 final). Wspominany dokument zawiera również zapowiedź nowych inicjatywach w innych obszarach między innymi w zakresie wyjaśnienia kwestii związanych z interpretacją zasad ograniczających zakres inwestycji przedsiębiorstw z krajów z poza Unii Europejskiej w europejskie linie lotnicze. Jest to tak zwana klauzula kontroli i własności. Trzeba jednak zauważyć, że komunikat nie proponuje żadnego konkretnego rozwiązania w tej kwestii - zaostrzenia lub poluźnienia restrykcji - a jedynie dosyć enigmatycznie stanowi, że należy sprawić, żeby mechanizm był „efektywny i dostosowany do szybko zmieniającego się rynku transportu lotniczego”.

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji - Otwarta i skomunikowana Europa - Analiza Część I: Checklista pożądanych zmian w zakresie obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation)

2017-06-22

Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).

czytaj więcej

Nowy Komunikat Komisji - Otwarta i skomunikowana Europa - Analiza Część I: Checklista pożądanych zmian w zakresie obowiązku użyteczności publicznej (PSO – Public Service Obligation)

2017-06-22

Kilka dni temu (8 czerwca 2017 roku) Komisja Europejska (KE, Komisja) opublikowała komunikat Aviation: Open and Connected Europe (COM(2017)286 final), gdzie zapowiedziała szereg inicjatyw wpisujących się w priorytety ogłoszonej w grudniu 2015 roku strategii w dziedzinie lotnictwa (COM(2015)0598 final).

czytaj więcej

Mozaika wydarzeń - pierwsza połowa czerwca 2017

2017-06-20

Wciąż sporo się dzieje i tematów dla naszych mozaik nie brakuje.

czytaj więcej

Mozaika wydarzeń - pierwsza połowa czerwca 2017

2017-06-20

Wciąż sporo się dzieje i tematów dla naszych mozaik nie brakuje.

czytaj więcej

NIK o Eurolocie

2016-06-21

NIK opublikował wnioski z kontroli sposobu wykonywania przez MSP uprawnień właścicielskich nad Eurolotem. Dla osób interesujących się rynkiem lotniczym najważniejsze i najbardziej interesujące było poznanie dokładnych i oficjalnych informacji dotyczących przyczyn, tak dramatycznego upadku spółki, w tak krótkim okresie czasu. Dotychczas dysponowaliśmy jedynie danymi i informacjami bardzo fragmentarycznymi, a część z nich miała charakter „dobrze uzasadnionych przypuszczeń”.

czytaj więcej

NIK o Eurolocie

2016-06-21

NIK opublikował wnioski z kontroli sposobu wykonywania przez MSP uprawnień właścicielskich nad Eurolotem. Dla osób interesujących się rynkiem lotniczym najważniejsze i najbardziej interesujące było poznanie dokładnych i oficjalnych informacji dotyczących przyczyn, tak dramatycznego upadku spółki, w tak krótkim okresie czasu. Dotychczas dysponowaliśmy jedynie danymi i informacjami bardzo fragmentarycznymi, a część z nich miała charakter „dobrze uzasadnionych przypuszczeń”.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony