INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Finanse

 

Ceny taksówek w światowych stolicach: ile kosztuje przejazd z lotniska do centrum miasta?

2019-11-20

Wyszukiwarka KAYAK.pl sprawdziła, z jakimi kosztami muszą liczyć się polscy podróżni odwiedzający największe miasta na świecie.

czytaj więcej

Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2019-20: 1,2 mld AED zysku, liczba pasażerów przewiezionych do Dubaju wzrosła o 7,9%

2019-11-12

Grupa Emirates ogłosiła 7 listopada 2019 r. wyniki za pierwsze półrocze roku finansowego 2019-20.

czytaj więcej

SWISS: 11% spadek zysków po trzech kwartałach 2019 r.

2019-11-08

Swiss International Air Lines opublikował wyniki po trzech kwartałach br. Przewoźnik odnotował skorygowany EBIT za pierwsze dziewięć miesięcy w wysokości 490 mln CHF co oznacza spadek o 11% w porównaniu z 549 mln CHF w analogicznym okresie roku poprzedniego.

czytaj więcej

Przesłanki dopuszczalności pomocy operacyjnej dla portów lotniczych w świetle najnowszych decyzji Komisji Europejskiej – Cz. II

2019-11-08

W ostatnim artykule poruszana była kwestia interpretacji przesłanek dopuszczalności udzielania pomocy operacyjnej, czyli wsparcia przeznaczonego na pokrycie bieżących kosztów działalności portu lotniczego w świetle najnowszej praktyki decyzyjnej. Dzisiejszy artykuł stanowi kontynuację rozpoczętego tematu i skupia się na efekcie zachęty, kryterium odpowiedniości oraz wymogu redukcji zaburzeń konkurencji i handlu.

czytaj więcej

Przesłanki dopuszczalności pomocy operacyjnej dla portów lotniczych w świetle najnowszych decyzji Komisji Europejskiej – Cz. II

2019-11-08

W ostatnim artykule poruszana była kwestia interpretacji przesłanek dopuszczalności udzielania pomocy operacyjnej, czyli wsparcia przeznaczonego na pokrycie bieżących kosztów działalności portu lotniczego w świetle najnowszej praktyki decyzyjnej. Dzisiejszy artykuł stanowi kontynuację rozpoczętego tematu i skupia się na efekcie zachęty, kryterium odpowiedniości oraz wymogu redukcji zaburzeń konkurencji i handlu.

czytaj więcej

Austrian Airlines obniży koszty i zredukuje setki miejsc pracy w związku ze wzrostem konkurencji ze strony tanich przewoźników

2019-11-05

W obliczu ostrej konkurencji ze strony tanich linii lotniczych w Wiedniu, Austrian Airlines podejmie agresywne działania zmierzające do obniżenia kosztów w 2020 roku, które mogą wyeliminować setki miejsc pracy.

czytaj więcej

Przesłanki dopuszczalności pomocy operacyjnej dla portów lotniczych w świetle najnowszych decyzji Komisji Europejskiej – Cz. I

2019-10-17

Kwestia pomocy publicznej dla regionalnych portów lotniczych jest wielokrotnie powracającym tematem szczególnie od czasu wprowadzenia w 2014 roku reformy systemu wsparcia w szeroko pojętym sektorze lotniczym. Jak było wielokrotnie przywoływane, jednym z głównym celów zmian była rezygnacja z przyznawania pomocy na pokrycie bieżących kosztów działalności nierentownych obiektów – tzw. pomocy operacyjnej. W ciągu dziesięcioletniego okresu przejściowego (do 2024 roku) tego typu wsparcie ma być dopuszczane jednak, na co do zasady, ostrzejszych zasadach. Pomoc operacyjna uznawana jest za jeden z najbardziej zaburzających rynek rodzajów pomocy, gdyż sprowadza się do umożliwienia przetrwania nierentownemu przedsiębiorstwu, dlatego co do zasady jej udzielanie jest zakazane. Pomoc operacyjną dla portów lotniczych należy zatem traktować w kategorii wyjątku. W ciągu ostatnich miesięcy Komisja Europejska (KE, Komisja) wydała serię decyzji zezwalająca na udzielenie pomocy operacyjnej niemieckim portom lotniczym - Erfurt-Weimar, Rostock i Dortmund (sprawy odpowiednio SA.54496, SA.53717 i SA.46373). Stanowią one studium przypadku jak te zasady funkcjonują w praktyce.

czytaj więcej

Przesłanki dopuszczalności pomocy operacyjnej dla portów lotniczych w świetle najnowszych decyzji Komisji Europejskiej – Cz. I

2019-10-17

Kwestia pomocy publicznej dla regionalnych portów lotniczych jest wielokrotnie powracającym tematem szczególnie od czasu wprowadzenia w 2014 roku reformy systemu wsparcia w szeroko pojętym sektorze lotniczym. Jak było wielokrotnie przywoływane, jednym z głównym celów zmian była rezygnacja z przyznawania pomocy na pokrycie bieżących kosztów działalności nierentownych obiektów – tzw. pomocy operacyjnej. W ciągu dziesięcioletniego okresu przejściowego (do 2024 roku) tego typu wsparcie ma być dopuszczane jednak, na co do zasady, ostrzejszych zasadach. Pomoc operacyjna uznawana jest za jeden z najbardziej zaburzających rynek rodzajów pomocy, gdyż sprowadza się do umożliwienia przetrwania nierentownemu przedsiębiorstwu, dlatego co do zasady jej udzielanie jest zakazane. Pomoc operacyjną dla portów lotniczych należy zatem traktować w kategorii wyjątku. W ciągu ostatnich miesięcy Komisja Europejska (KE, Komisja) wydała serię decyzji zezwalająca na udzielenie pomocy operacyjnej niemieckim portom lotniczym - Erfurt-Weimar, Rostock i Dortmund (sprawy odpowiednio SA.54496, SA.53717 i SA.46373). Stanowią one studium przypadku jak te zasady funkcjonują w praktyce.

czytaj więcej

Świetne pierwsze półrocze Enter Air

2019-10-02

Przychody Enter Air wzrosły o 29,2 proc. i wyniosły w I pół. 2019 r. 633 mln zł. EBITDA wzrosła o 341,2% do 180 mln zł z 40,8 mln zł rok wcześniej. 81,9 mln zł zysku operacyjnego i 44,9 mln zł zysku netto. Rozpoczęcie działalności w Szwajcarii, dzięki objęciu 49 proc. akcji Chair Airlines. Wypłata dywidendy 0,7 zł na akcję w lipcu 2019 r.

czytaj więcej

Budowa terminalu dla linii niskokosztowych i niższe opłaty za korzystanie z tego obiektu w stosunku do terminalu dla linii „tradycyjnych” jako pomoc publiczna?

2019-09-18

Kwestia związków między regionalnymi portami lotniczymi a przewoźnikami, zwłaszcza tymi niskokosztowymi wielokrotnie pojawia się w kontekście zaangażowania zasobów publicznych w finansowanie infrastruktury lotniczej. Zasadniczy i często opisywany problem dotyczy sytuacji, gdzie port utrzymywany z pieniędzy podatników zmuszony jest podejmować kroki dla przyciągnięcia ruchu lotniczego oferując liniom lotniczym preferencyjne warunki cenowe w zamian z rozpoczęcie operacji. Komisja Europejska (KE, Komisja) od wejścia w życie w 2014 reformy zasad pomocy publicznej dla portów i linii zwalcza dysfunkcyjne związki przy pomocy prawa pomocy publicznej. Argumentuje, że szczególnie preferencyjne warunki przyznawane przedsiębiorstwom prowadzących operacje w danym obiekcie konstytuuje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych, jest bowiem możliwa tylko dzięki subsydiowaniu portu, zaburzając tym samym konkurencję i handel między państwami członkowskimi.

czytaj więcej

Budowa terminalu dla linii niskokosztowych i niższe opłaty za korzystanie z tego obiektu w stosunku do terminalu dla linii „tradycyjnych” jako pomoc publiczna?

2019-09-18

Kwestia związków między regionalnymi portami lotniczymi a przewoźnikami, zwłaszcza tymi niskokosztowymi wielokrotnie pojawia się w kontekście zaangażowania zasobów publicznych w finansowanie infrastruktury lotniczej. Zasadniczy i często opisywany problem dotyczy sytuacji, gdzie port utrzymywany z pieniędzy podatników zmuszony jest podejmować kroki dla przyciągnięcia ruchu lotniczego oferując liniom lotniczym preferencyjne warunki cenowe w zamian z rozpoczęcie operacji. Komisja Europejska (KE, Komisja) od wejścia w życie w 2014 reformy zasad pomocy publicznej dla portów i linii zwalcza dysfunkcyjne związki przy pomocy prawa pomocy publicznej. Argumentuje, że szczególnie preferencyjne warunki przyznawane przedsiębiorstwom prowadzących operacje w danym obiekcie konstytuuje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych, jest bowiem możliwa tylko dzięki subsydiowaniu portu, zaburzając tym samym konkurencję i handel między państwami członkowskimi.

czytaj więcej

Turkish Airlines obniża prognozę przychodów na 2019 r. z uwagi na malejący popyt

2019-09-09

Linie Turkish Airlines obniżyły swoje prognozy na 2019 rok, m.in. w obliczu malejącego popytu. Przewoźnik przewiduje skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym roku w wysokości 13,4 mld dolarów, w porównaniu z prognozą ze stycznia br. na poziomie 14,1 mld dolarów.

czytaj więcej

SAS: dochód netto za 3 kw. niższy o 26% z powodu wyższych kosztów paliwa i strajku pilotów

2019-08-30

Linie Scandinavian Airlines (SAS) odnotowały za trzeci kwartał (od maja do lipca) dochód netto w wysokości 1,16 mld SEK (122 mln USD), co stanowi spadek o 26% w porównaniu z 1,57 mld SEK w tym samym okresie ubiegłego roku.

czytaj więcej

IAG: wzrost zysku w II kw. 2019 roku

2019-08-05

Grupa IAG zwiększyła w II kw. zakończonym 30 czerwca 2019 roku zysk operacyjny o 6,7% do 960 mln EUR. Według dyrektora generalnego europejskiej grupy lotniczej uzyskane wyniki są „dobre” biorąc pod uwagę wzrost kosztów paliwa.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony