INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Sonda

Czy rozbudowa lotniska w Radomiu jest właściwym rozwiązaniem problemów infrastrukturalnych w aglomeracji warszawskiej?

Tak, jestem przekonany, że to dobry pomysł

Trudno powiedzieć, czas pokaże

Mam poważne wątpliwości, zabrakło głębszych analiz i konsultacji z przewoźnikami

Nie, to fatalny pomysł z punktu widzenia przewoźników i pasażerów

Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Finanse

 

Rekordowy 2018 rok w MPL Warszawa/Modlin

2019-01-09

Rok 2018 był pod wieloma względami przełomowy dla lotniska w Modlinie. W każdym miesiącu biliśmy kolejne rekordy, a w grudniu po raz pierwszy, nasz port odprawił 3- milionowego pasażera w ciągu jednego roku kalendarzowego.

czytaj więcej

Informacja IATA o sytuacji finansowej branży lotniczej w październiku i listopadzie 2018

2019-01-07

Wartość akcji linii lotniczych. W listopadzie 2018 wartość akcji linii lotniczych (globalnie) wzrosła w porównaniu z końcem równie gwałtownie, jak spadła w październiku, bo aż o 10,0%. Październikowy spadek wyniósł 10,1%. We wrześniu spadła o 1,0%, po dwóch miesiącach wzrostów o 0,4% (sierpień) i o 4,8% (lipiec). W listopadzie wartość wszystkich akcji też wzrosła, ale nie tak gwałtownie – bo jedynie o 1,3% (indeks FTSE).

czytaj więcej

Informacja IATA o sytuacji finansowej branży lotniczej w październiku i listopadzie 2018

2019-01-07

Wartość akcji linii lotniczych...

czytaj więcej

Wyniki przewozowe wybranych linii europejskich – listopad 2018

2019-01-04

To był pierwszy miesiąc sezonu Zima 2018/19. Wyniki w nim uzyskane są dobra indykacją rozwoju sytuacji w kolejnych czterech miesiącach. Listopad nie przyniósł wielu istotnych zmian. Warto jednak odnotować spowolnienie wzrostu oferowania W6 oraz wciąż dobre wyniki tanich linii wchodzących w skład globalnych grup przewoźników sieciowych oraz kilku przewoźników średniej wielkości – IB, EI, LX i OS. 

czytaj więcej

Wyniki przewozowe wybranych linii europejskich – listopad 2018

2019-01-04

Pierwszy miesiąc sezonu...

czytaj więcej

Specjalny Komentarz na koniec roku 2018. Część II Rynek Polski

2019-01-02

Ogólna sytuacja rynkowa...

czytaj więcej

Specjalny Komentarz na koniec roku 2018. Część II Rynek Polski

2019-01-02

Ogólna sytuacja rynkowa. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy bieżącego roku utrzymywało się wysokie tempo wzrostu rynku. Indeks łączny to +15,0%. Jednak należy zauważyć, że od września notujemy istotne obniżenie się tempa wzrostu. Wynik września to +13,4%, a października to jedynie +11,0%. Również indeksy w ostatnich dwóch miesiącach roku powinny być zbliżone do październikowego, gdyż wzrost oferowania linii rozkładowych w listopadzie to 11,4%, a w grudniu 10,6%. Indeks w całym roku powinien wynieść ca 14,4-14,6%. To wciąż wspaniały wynik.

czytaj więcej

Specjalny Komentarz na koniec roku 2018

2018-12-28

Lista najważniejszych zjawisk i wydarzeń...

czytaj więcej

Specjalny Komentarz na koniec roku 2018

2018-12-28

Analogicznie, jak w ubiegłym roku i teraz przedstawimy dwuczęściowy Specjalny Komentarz na koniec roku 2018. W pierwszej części zawarta będzie nasza własna, autorska lista najważniejszych zjawisk i wydarzeń z europejskiego rynku lotniczego. Jutro, analogiczna lista, dotyczyć będzie rynku polskiego.

czytaj więcej

Indigo Partners chce zainwestować w WOW Air do 75 mln USD

2018-12-21

Indigo Partners, amerykański fundusz inwestycyjny specjalizujący się w przewoźnikach ultraniskokosztowych zamierza zainwestować w islandzkiego przewoźnika WOW Air do 75 mln USD.

czytaj więcej

Syndyk upadłej linii airberlin żąda 2 mld euro od Etihad Airways

2018-12-21

Syndyk upadłych niemieckich linii lotniczych airberlin domaga się w sądzie odszkodowania w wysokości około 2 mld euro od byłego akcjonariusza Etihad Airways. Sąd w Berlinie ujawnił w oświadczeniu z 14 grudnia br., że otrzymał od wierzycieli airberlin roszczenia o odszkodowanie od Etihad które mogą wynieść nawet 2 mld euro.

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej

2018-12-12

W prawie Unii europejskiej od zawsze istniała kontrowersja czy środki podatkowe mogą w ogóle być uznane za pomoc publiczną. Przepis art. 113 TFUE umożliwia tylko harmonizację podatków pośrednich (czyli VAT) natomiast regulacja opodatkowania bezpośredniego znajduje się w sferze wyłącznych kompetencji państw członkowskich. Równocześnie pomoc publiczna w prawie UE określana jest jako tzw. obiektywna koncepcja, czyli podczas oceny środka nie patrzy się na jego prawną forma, strukturę czy cele zastosowanie tylko obiektywne, faktyczne skutki. Jeżeli więc środek podatkowy przyznaje korzyść nieosiągalną w normalnych warunkach rynkowych niektórym przedsiębiorstwom (taka jest definicja) to wówczas zostanie uznany za pomoc nawet jeżeli jej źródłem jest środek podatkowy. Widać więc, że wspomniana obiektywna pomocy jest fundamentalnie sprzeczna z przedstawionym wcześniej podziałem kompetencji w sferze podatków. Jest to problem w zasadzie nierozstrzygalny, ale w praktyce środki podatkowe są badane pod kątem zgodności z regułami pomocy publicznej co zdaje się wskazywać (chociaż z dużą ostrożnością), że pierwszeństwo daje się obiektywnej koncepcji pomocy.

czytaj więcej

Wspieranie rozwoju ruchu lotniczego

2018-12-12

za pomocą środków podatkowych w świetle prawa pomocy publicznej...

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony