INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Alitalia

 

Alitalia będzie latać na trasie Rzym-Tokio Haneda

2019-10-15

Włoski Urząd Lotnictwa Cywilnego przyznał Alitalii prawa przewozowe do wykonywania lotów od 29 marca 2020 r. na lotnisko Tokio Haneda.

czytaj więcej

Alitalia będzie latać na trasie Rzym-Tokio Haneda

2019-10-15

Włoski Urząd Lotnictwa Cywilnego przyznał Alitalii prawa przewozowe do wykonywania lotów od 29 marca 2020 r. na lotnisko Tokio Haneda.

czytaj więcej

Atlantia dołączy do konsorcjum inwestorów, które ma uratować Alitalię

2019-07-23

Włoska grupa infrastruktury Atlantia ma dołączyć do konsorcjum inwestorów kierowanego przez włoską kolej państwową Ferrovie dello Stato (FS), aby uratować włoskiego przewoźnika Alitalię, po ponad dwóch latach od ogłoszenia upadłości.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 15 – 21.03.2019

2019-03-22

Szachów Ryanair- Wizz Air ciąg dalszy. Nie musieliśmy długo czekać na odpowiedź Ryanaira na niespodziewaną decyzję jego węgierskiego konkurenta o wejściu do Krakowa. Swoje plany na Sezon Zima 2019/20 ogłosił już kilka dni temu. Najciekawsza zmiana to strategiczna odpowiedź na Południu Polski. Skoro W6 atakuje Kraków, to FR zakłada bazę w Katowicach, od razu z dwoma samolotami, i uruchomi tam aż 12 nowych tras. Obecnie jest ich sześć!! Ponieważ łącznie ma być 17, to któraś z dotychczas obsługiwanych zostanie zawieszona.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 25-31.01.2019

2019-02-01

Lufthansa ponownie walczy o Alitalię. Europejskie szachy konsolidacyjne rozgrywane są nadal, a ostatnie tygodnie przyniosły wiele interesujących wydarzeń.

czytaj więcej

Alitalia jako fiasko systemu kontroli pomocy publicznej?

2018-11-14

W czerwcu tego roku Komisja Europejska (KE) działając na podstawie skargi IAG, Adria i Ryanaira (później Włochy same zgłosiły pomoc) zdecydowała się wszcząć postepowanie wyjaśniające w sprawie możliwości udzielenia niedozwolonej pomocy państwa dla Alitalii. Jest to siódma sprawa dotycząca wsparcia przy użyciu publicznych środków dla flagowego włoskiego przewoźnika (sprawy C54/1996; C2/2005; C26/2008; N318/2002; N279/2004; N510/2008; SA.48171). Żadna inna linia lotnicza nie była beneficjentem tylu wysiłków pomocowych. Następny w kolejce pod względem liczby adresowanych do niego planów pomocowych Olympic, którego już dawno nie ma na rynku, otrzymał wsparcie dwa razy. Mimo wszystkich tych prób, które każdorazowo rzecz jasna wykorzystywały pieniądze podatników, przewoźnik dalej jest „pod kreską” i brak jest realistycznych perspektyw osiągniecia długoterminowej równowagi finansowej. Patrząc na tę sagę z udziałem Alitalii z perspektywy prawa pomocy publicznej pojawia się pytanie o skuteczność systemu, którego jednym z celów jest niedopuszczenie do sytuacji ciągłego pompowania publicznych pieniędzy w nierentowne przedsiębiorstwa.

czytaj więcej

Alitalia jako fiasko systemu kontroli pomocy publicznej?

2018-11-14

W czerwcu tego roku Komisja Europejska (KE) działając na podstawie skargi IAG, Adria i Ryanaira (później Włochy same zgłosiły pomoc) zdecydowała się wszcząć postepowanie wyjaśniające w sprawie możliwości udzielenia niedozwolonej pomocy państwa dla Alitalii. Jest to siódma sprawa dotycząca wsparcia przy użyciu publicznych środków dla flagowego włoskiego przewoźnika (sprawy C54/1996; C2/2005; C26/2008; N318/2002; N279/2004; N510/2008; SA.48171). Żadna inna linia lotnicza nie była beneficjentem tylu wysiłków pomocowych. Następny w kolejce pod względem liczby adresowanych do niego planów pomocowych Olympic, którego już dawno nie ma na rynku, otrzymał wsparcie dwa razy. Mimo wszystkich tych prób, które każdorazowo rzecz jasna wykorzystywały pieniądze podatników, przewoźnik dalej jest „pod kreską” i brak jest realistycznych perspektyw osiągniecia długoterminowej równowagi finansowej. Patrząc na tę sagę z udziałem Alitalii z perspektywy prawa pomocy publicznej pojawia się pytanie o skuteczność systemu, którego jednym z celów jest niedopuszczenie do sytuacji ciągłego pompowania publicznych pieniędzy w nierentowne przedsiębiorstwa.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 26.10 – 01.11.2018

2018-11-02

Sytuacja w PLL LOT. Oczywiście wymaga ona komentarza, choć u jej podstaw leżą czynniki poza-biznesowe. Chodzi o interpretację polskiego prawa pracy i dopuszczalność stosowania niektórych „niestandardowych form zatrudnienia”, szczególnie w odniesieniu do personelu kabinowego i cockpitowego.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 05-11.10.2018

2018-10-12

PGL – kolejny krok na drodze do konsolidacji rynku? Grupa spółek działająca „wokół” silnego przewoźnika lotniczego i zajmująca się usługami powiązanymi z przewozami lotniczymi nie jest nowością. Klasycznym przykładem jest tu Grupa spółek „otaczająca” Lufthansę. Spółek nie przewozowych, gdyż te tworzą Lufthansa Passenger Airline Group. Jest ich rzeczywiście bardzo wiele, od gigantów: Lufthansa Cargo i Lufthansa Technik, poprzez LH Sky Chefs (catering), LH Consulting, Delvag (ubezpieczenia), LH Systems, do bardzo specjalistycznych, takich, jak Global Load Control, Lufthansa Industrial Solutions, Flight Academy itp. itd.

czytaj więcej

Komentarz Tygodnia 13 – 19.04.2018

2018-04-20

Oj dzieje się dzieje. A właściwie, najprawdopodobniej, dziać się będzie już niedługo.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 30.06-06.07.2017. Batalia o Alitalię (i rynek włoski) rozwija się

2017-07-07

Włochy to piąty, co do wielkości rynek lotniczy w Europie. Ruch z/do tego kraju w roku 2015 to prawie 130 mln pasażerów. Co prawda udział rynkowy Alitalii po kolejnych kryzysach jest coraz mniejszy, to jednak jest, o co walczyć. Niektórzy gracze interesują się samym przewoźnikiem lub jego „kawałkami” inni mniej lub bardziej bezpośrednio informują władze włoskie i rynek, że będą w stanie bardzo szybko wypełnić luki, jakie powstaną po nieuniknionym ograniczeniu przez AZ operacji lub nawet całkowitym ich zawieszeni (bardzo mało prawdopodobne).

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 30.06-06.07.2017. Batalia o Alitalię (i rynek włoski) rozwija się

2017-07-07

Włochy to piąty, co do wielkości rynek lotniczy w Europie. Ruch z/do tego kraju w roku 2015 to prawie 130 mln pasażerów. Co prawda udział rynkowy Alitalii po kolejnych kryzysach jest coraz mniejszy, to jednak jest, o co walczyć. Niektórzy gracze interesują się samym przewoźnikiem lub jego „kawałkami” inni mniej lub bardziej bezpośrednio informują władze włoskie i rynek, że będą w stanie bardzo szybko wypełnić luki, jakie powstaną po nieuniknionym ograniczeniu przez AZ operacji lub nawet całkowitym ich zawieszeni (bardzo mało prawdopodobne).

czytaj więcej

Mozaika wydarzeń - pierwsza połowa czerwca 2017. Część druga

2017-06-21

Zaskakujące oferty dotyczące przejęcia Alitalii

Wiadomo, że, na propozycję przejęcia Alitalii zgłosiło się ponad trzydziestu oferentów. Rząd włoski prosił o nieupublicznianie informacji związanych z tym procesem, ale i tak wiemy, że w różnej formie uczestniczą w nim dwaj tani giganci – Ryanair i easyJet.

czytaj więcej

Mozaika wydarzeń - pierwsza połowa czerwca 2017. Część druga

2017-06-21

Zaskakujące oferty dotyczące przejęcia Alitali i Air Berlin prosi o pomoc publiczną.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony